PALO ALTO (2014)
- ΕΙΔΟΣ: Δράμα
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζία Κόπολα
- ΚΑΣΤ: Τζέιμς Φράνκο, Έμμα Ρόμπερτς, Τζακ Κίλμερ, Νατ Γουλφ, Βαλ Κίλμερ
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
- ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON
Η Έιπριλ συμπαθεί τον συμμαθητή της Τέντι, που τη συμπαθεί ακόμη περισσότερο. Αλλά εκείνη γουστάρει το γυμναστή της, που γουστάρει κι άλλη μαθήτρια. Ο Τέντι, για να περάσει η ώρα, κάνει ναρκωτικά με τον εντελώς «καμένο» κολλητό του.
Η κινηματογραφική δυναστεία Κόπολα λανσάρει νέο μέλος με την Τζία, εγγονή του Φράνσις και ανιψιά της Σοφία και του Ρόμαν. Το «Palo Alto», σκηνοθετικό της ντεμπούτο, είναι γεμάτο από χολιγουντιανούς απογόνους, καθώς και οι πρωταγωνιστές της, η Έμμα Ρόμπερτς είναι κόρη του Έρικ και ανιψιά της Τζούλια και ο Τζακ Κίλμερ, γιος του Βαλ, που παίζει έναν μικρό ρόλο στην ταινία.
Οι επιρροές της Τζία Κόπολα είναι προφανείς, κυρίως από τη θεία και το θείο της. Το «Palo Alto», που βασίζεται σε μια συλλογή διηγημάτων που έγραψε ο – πρωταγωνιστής και παραγωγός της ταινίας – Τζέιμς Φράνκο, δείχνει γυρισμένο από άνθρωπο που έχει δει αρκετό σινεμά και ακόμη περισσότερο έχει περάσει πολύ χρόνο με ανθρώπους που παράγουν κινηματογράφο. Η Τζία, με την πρώτη της ταινία, στα 27 της χρόνια, ίσως δεν ξέρει ακόμη τι ακριβώς θέλει να πει. Δεν έχει τη σιγουριά ενός ώριμου δημιουργού. Έχει, όμως, τη σιγουριά να γυρίσει σωστά αυτό που έχει να πει. Ό,τι κι αν είναι αυτό, όσες επαναλήψεις ή ομοιότητες κι αν έχει με άλλες προηγούμενες ταινίες.
Οι ιστορίες εφηβείας και ενηλικίωσης σε κάθε τους παραλλαγή, είναι από τα πιο πολυπαιγμένα θέματα στο αμερικανικό ανεξάρτητο σινεμά. Έκπληξη, επομένως, δύσκολα υπάρχει σε αυτή τη θεματολογία και η Κόπολα δεν καταφέρνει να τη φέρει. Αυτό που καταφέρνει, είναι να παρακολουθήσει χαρακτήρες κινηματογραφημένους με σαφήνεια, με εμφανές το στοιχείο της αμφιθυμίας και της πλήξης της εφηβείας, Και έχει ένα καλό καστ που τη βοηθάει να κάνει την ταινία της να φαίνεται ακόμη καλύτερη. Αυτό που δεν καταφέρνει είναι να πείσει γιατί χρειαζόταν μια ακόμη τέτοια ταινία και τι επιπλέον έχει να πει. Όπως και ότι δεν πετυχαίνει ακριβώς την ανατροπή του να γυρίσει ένα ενδιαφέρον φιλμ για την πλήξη των ηρώων της. Σε αρκετά σημεία η ταινία κινδυνεύει από αυτήν ακριβώς την πλήξη.
Ωστόσο, η Κόπολα έχει δυνατότητες και δείχνει να αγαπά τους χαρακτήρες της, κυρίως τους νέους και όχι τόσο τους ενήλικες, που συνήθως την πέφτουν στα παιδιά, αδιαφορούν ή τους προσφέρουν ναρκωτικά. Το επόμενο βήμα, αν βασίζεται περισσότερο στην ουσία και λιγότερο στις λεπτομέρειες ατμόσφαιρας, θα είναι μάλλον αρκετά καλύτερο.