FreeCinema

Follow us

ΤΜΗΜΑ ΑΠΟΛΕΣΘΕΝΤΩΝ ΜΑΔΡΙΤΗΣ (2022)

(OBJETOS)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χόρχε Δοράδο
  • ΚΑΣΤ: Άλβαρο Μόρτε, Τσίνα Σουάρεθ, Βερόνικα Ετσέγκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ο Μάριο είναι ένας μοναχικός αποθηκάριος στο Τμήμα Απολεσθέντων της Μαδρίτης. Στον ελεύθερο χρόνο του, προσπαθεί να ιχνηλατήσει την προέλευση κάποιων χαμένων αντικειμένων, ώστε να τα επιστρέψει στους κατόχους τους. Όταν φτάνει στην αποθήκη μια βαλίτσα με μακάβριο και σοκαριστικό περιεχόμενο, η οποία ανασύρθηκε από ένα ποτάμι, η ζωή του Μάριο θ’ αλλάξει. Η διαλεύκανση μιας φρικτής πράξης (που εμπλέκει ένα μωρό), θα τον οδηγήσει σε σκοτεινά κι επικίνδυνα μονοπάτια.

Δέκα ολόκληρα χρόνια μετά το (αγγλόφωνο) μεγάλου μήκους σκηνοθετικό του ντεμπούτο, «Anna», και καμιά δεκαριά τηλεοπτικές δουλειές αργότερα, ο Χόρχε Δοράδο επιστρέφει στα κινηματογραφικά δρώμενα και, δη, σε αυτά της πατρίδας του, της Ισπανίας, με το «Τμήμα Απολεσθέντων Μαδρίτης». Ας ξεπεράσουμε το γεγονός πως ο τίτλος μας παραπέμπει (ελαφρώς) σε σαχλοκωμωδία, κάτι που το φιλμ του Μαδριλένου σίγουρα δεν είναι, κι ας μείνουμε στο γεγονός πως ο Δοράδο έχει ένα μεγάλο ατού στη νέα του αυτή προσπάθεια. Δυστυχώς, αυτό δεν είναι ούτε το σενάριο, ούτε κάποια σκηνοθετική βιρτουοζιτέ, μα απλά και μόνο το γεγονός πως… ο πρωταγωνιστής του είναι ο Άλβαρο Μόρτε, (πασί)γνωστος στο ευρύ κοινό από τον ρόλο του ως «Καθηγητή» στην τηλεοπτική σειρά – φρενίτιδα (έλεος, φτάνει!) «La Casa de Papel». Αυτό από μόνο του ίσως είναι αρκετό για να «τσιμπήσει» κάποια μερίδα κοινού, σε συνδυασμό με την ελπίδα πως το έργο το οποίο πρόκειται να παρακολουθήσει ο (όποιος) θεατής θα είναι ένα πρώτης τάξεως φιλμ μυστηρίου. Φευ!

Θεωρητικά, όλα τα (ελκυστικά) συστατικά βρίσκονται εδώ. Ισπανική παραγωγή, μακάβριο μυστήριο, ο Μόρτε. Δεν θέλει και πολύ να περιμένεις μία ανάλογη περίπτωση με το sleeper hit (και δικαίως, αν μας ρωτάτε) του «Απρόσκλητου Επισκέπτη». Δυστυχώς, όμως, τούτο το «Τμήμα» θα… απωλέσει (συγγνώμη, ε;) το ενδιαφέρον του μετά το πέρας των πρώτων τριάντα λεπτών, μετατρέποντας το αρκετά διαφορετικό, ιντριγκαδόρικο premise του, σ’ έναν συγκεχυμένο αχταρμά μελοδράματος, βαρεμάρας, ψιλορομάντζου και… Τζον Γούικ (αν τον είχες παραγγείλει από το AliExpress), αφήνοντας μας να μην καταλαβαίνουμε τι ακριβώς ταινία παρακολουθούμε. Από τη βαλίτσα που φτάνει στα χέρια του (ολίγον τι κρίπουλα) αποθηκάριου των απολεσθέντων, μ’ ένα νεκρό μωρό για περιεχόμενο, οδηγούμαστε στη σταυροφορία του πρωταγωνιστή να βρει την άκρη του νήματος, ένα κύκλωμα σωματεμπορίας και πορνείας. Όλα (μα όλα, όμως!) εδώ μοιάζουν τόσο flat από εκεί κι έπειτα, απόρροια και των παντελώς μονοδιάστατων χαρακτήρων, χωρίς το παραμικρό υπόβαθρο.

Με λίγα λόγια, εάν σας είχανε λείψει τα ποτάμια, οι φόνοι και η μακάβρια ατμόσφαιρα, μπορείτε να προτιμήσετε το «πατριωτάκι» θρίλερ «Το Μικρό Νησί» (2014), το οποίο ευθύνεται (βασικά) για όλο αυτό το trend των ισπανικών θρίλερ που… καταπλακώνουν τον καλοκαιρινό προγραμματισμό της ελληνικής διανομής. Βέβαια, το «λαχείο» δεν σου κάθεται σε κάθε σεζόν…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ενδεχομένως να τραβήξει κάποιο κόσμο λόγω του ονόματος του Άλβαρο Μόρτε στα credits, αλλά το word of mouth θα αποτελέσει τροχοπέδη.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;