FreeCinema

Follow us

ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ! (2017)

(MES TRESORS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πασκάλ Μπουρντιό
  • ΚΑΣΤ: Ζαν Ρενό, Ριμ Κερισί, Καμίγ Σαμού, Πασκάλ Ντεμολόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Προδομένος από τον πρώην συνεργό του, επαγγελματίας ληστής απευθύνεται στις δυο του κόρες προκειμένου να τον βοηθήσουν σε μεγάλο κόλπο εκδίκησης αλλά και γερής μπάζας που ετοιμάζει. Μεγάλα τα κόλπα, μεγάλα και τα προβλήματα (για εμάς…).

Για να αποκτήσει ένα ενδιαφέρον όλος αυτός ο ορυμαγδός των γαλλικών κωμωδιών που υπομένουμε και αυτό το καλοκαίρι, μια καλή ιδέα θα ήταν να «τρέχει» από τα γραφεία διανομής ένας διαγωνισμός που θα επιβραβεύει, στο τέλος της θερινής σεζόν, τον θεατή – ήρωα ο οποίος θα έχει καταφέρει να τις δει όλες. Ο τυχερός νικητής θα μπορούσε να κερδίσει ως βραβείο ένα τριήμερο ταξίδι στη χριστουγεννιάτικη Κουρσεβέλ, εκεί δηλαδή όπου διαδραματίζεται η «γαλλικουργιά» της τρέχουσας εβδομάδας, με την απονομή να γίνεται από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή της. Μην σας φαίνεται, δε, καθόλου απίθανο να ερχόταν γι’ αυτόν το λόγο και να συμμετείχε σε μια παρόμοια εκδήλωση ακόμη και στα μέρη μας, διότι όπως τον «έκοψα» σε τούτο το φιλμ, δύσκολα λέει πια «όχι» σε ό,τι και να του προτείνουν…

Η υπόθεση του «Για Όνομα του Θεού!» («νονέ» μου, τι σου κάναμε;) είναι ένας συνδυασμός από κομεντί οικογενειακών σχέσεων, caper movie και κωμωδίας καταστάσεων, σε έναν αχταρμά που ουδεμία σχέση έχει με την όποια, υποτυπώδη έστω, συνεκτική αφήγηση. Ο Ρενό υποδύεται τον κοσμοπολίτη απατεώνα με τα χίλια πρόσωπα (τόσο πιστευτός όσο ο… Μάρκος Λεζές ως άσσος του καράτε στο δικό μας, περίπου ανάλογο «The Κόπανοι»), ο οποίος βλέπει τους κόπους της τελευταίας του δουλειάς στο Σαν Σεμπαστιάν να πηγαίνουν στράφι εξαιτίας του άπληστου συνεργού του. Κάνει τους πάντες να θεωρούν πως είναι νεκρός (α λα Τζέιμς Μποντ στο «Ζεις Μονάχα Δυο Φορές») και βάζει μπρος το μεγάλο σχέδιο. Συνοδοιπόροι του σε αυτό, οι δύο ετεροθαλείς του κόρες, οι οποίες σαν έτοιμες από καιρό δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μεταβούν στο στρατηγείο του, στο πανέμορφο, πολυτελές χειμερινό θέρετρο της Κουρσεβέλ, βουτώντας έτσι στον… διεθνή εγκληματικό βίο. Η μία είναι η όμορφη, η περπατημένη γκόμενα της πιάτσας που θα χρησιμοποιήσει τα κάλλη της, ενώ η άλλη η μαμμόθρεφτη ασχημούλα, διάνοια στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η οποία θα προσθέσει στο όλο σχέδιο το μυαλό της. Ο πατέρας τους θα βάλει την οργάνωση, την επίβλεψη και… τις περούκες, σε κάτι που (θα ήθελε να) μοιάζει με μείγμα Τζέιμς Φελπς και Ρόλιν Χαντ ταυτόχρονα, δηλαδή τον αρχηγό καθώς και τον ειδικό στις μεταμφιέσεις, αντίστοιχα, των τηλεοπτικών «Επικίνδυνων Αποστολών», εάν όμως αυτές είχαν γυριστεί στο ύφος ελληνικής βιντεοταινίας της δεκαετίας του ’80 (με κάπως μεγαλύτερο budget, είναι η αλήθεια).

Υποτίθεται πως η ταινία θέλει να προσφέρει «ελαφριά» ψυχαγωγία στις λαϊκές μάζες, κάτι απολύτως ευπρόσδεκτο και απαραίτητο ενίοτε. Πώς, όμως, να γίνει κάτι τέτοιο, όταν ουδείς από τους τέσσερις (!) σεναριογράφους της δείχνει να έχει πάρει στα σοβαρά τη διαδικασία συγγραφής μιας ιστορίας; Το subplot με τον γόη πράκτορα της Europol, λόγου χάρη, είναι για να παραδίνεσαι μόνος σου στην όποια αστυνομία. Θα ήταν εύκολο να κάνουμε τα στραβά ματιά σε πολλές από τις απιθανότητες της υπόθεσης, εάν υπήρχε έστω ένα πετυχημένο αστείο ή ένα έξυπνο twist (heist movie είναι βασικά, μην το ξεχνάμε) που θα μας έκανε να πούμε, ακόμα και με το ζόρι, μια καλή κουβέντα. Το ενδιαφέρον (σαρκασμός) του φιλμ εξαντλείται στις εικόνες των χειμερινών Γαλλικών Άλπεων, όπου έγιναν τα γυρίσματα. Σαν να σου είπανε να κάνεις «τζαμπέ διακοπές» στην Κουρσεβέλ. Γιατί να αρνηθείς μια τέτοια πρόταση (Θεέ μου!);

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είστε φανατικοί του Ζαν Ρενό και έχετε δει όλες τις ταινίες της φιλμογραφίας του; Βρέθηκε αυτή που θα σας βάλει σε σοβαρές σκέψεις να χαλάσετε το όμορφο σερί. Εάν, πάλι, δεν πειστήκατε από όσα λέμε, τότε λάβετε θέση στο θερινό της γειτονιάς σας. Βγαίνοντας, θα αναφωνήσετε με νόημα τον «εύστοχο» (για ακόμη μια φορά) ελληνικό τίτλο… «Για Όνομα του Θεού!», ενδεχομένως με αναφορές και σε άλλα «Θεία»…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.