FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΑΚΑΚΙΕΣ (2011)

(LAS ACACIAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάμπλο Τζιορτζέλι
  • ΚΑΣΤ: Χερμάν ντε Σίλβα, Έμπε Ντουάρτε, Νάιρα Κάγε Μαμανί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 82’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Αφεντικό φορτηγατζή, που πάει ξυλεία από Ασουνσιόν προς Μπουένος Άιρες, του φορτώνει Παραγουάνα με οχτάμηνο μωρό συνεπιβάτες. Η λεγάμενη ελπίζει για εργασία πλάι σε ξαδέλφη, κείνος έχει τα δικά του και δε θέλει στην πορεία πολλά πολλά. Η γειτνίαση κι η ανθρωπιά μπορούν να τους φέρουν, μήπως, σιμά λυτρωτικά;

Πριν γίνουμε κι εμείς Αργεντινή, κλέψτε εν ανάγκη απ’ τα διόδια το αντίτιμο του εισιτηρίου, για το φιξιόν ντεμπούτο ενός χρόνια σε λήθαργο ντοκιμαντερίστα που… ξύπνησε εντυπωσιακά. Και με τη Χρυσή Κάμερα των Καννών επάνω στο παρμπρίζ, «ξυπνά» με τη σειρά του το θεατή, για ένα boy meets girl meets baby νατουράλ χρονικό δρόμου, που δεν επιτρέπει κλείσιμο βλεφάρων στο τιμόνι, σε πείσμα του «λέγε λέγε – οδήγα – κάνε στάση» ντεκουπάζ και της γούτσου γούτσου αγαθότητας που ρίχνουν τις στροφές minimal για μιάμιση ώρα στο πανί.

Η υποψία κι ο δισταγμός που τρέφουν τα χτες λάθη, η παραίτηση, η ρουτίνα και απ’ την οικειότητα η χρόνια αποκοπή, η κουβεντούλα λυδία λίθος και το μοίρασμα εμπειριών έστω και ως κατατριβή, το λίγο λίγο της μετάλλαξης βλεμμάτων κι αισθημάτων, το σημείο τομής «παιδί», το πανωσήκωμα αθώα με απλά υλικά μιας σχέσης ζεστασιάς κι εμπιστοσύνης, ο υπαρκτός καίτοι αφανής σπινθήρας της ελπίδας που φουντώνει σε μια φλόγα προσμονής για μια εκ του σύνεγγυς στ’ αλήθεια επαφή, και η ζωογόνα νέα αρχή που κάνει πάλι την αμφίδρομη μορφή της ευτυχίας πιθανή και ποθητή – ξέρει το road trip και οτοστόπ κάνει όπου πρέπει ο σωφέρ auter, με μπιχεβιορισμών πρώτη ταχύτητα στο στήσιμο πλοκής, κάθεται και καλά στις θέσεις του το ζεύγος Ντουάρτε – ντε Σίλβα, δύσκολο να φύγεις από τούτη τη λωρίδα. Το «μέσα» τοπίο είναι που σε πηγαίνει. Όλοι οι καλοί χωράνε. Ειλικρινά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σίγουρα, arthouse ευαισθητούλη. Μεϊνστριμά, πρόσεξε: δεν ακούγεται Γιώργος Σαρρής στο κασετόφωνο για ν’ αλλάξεις παραστάσεις. Μην επιμένεις, φίλε νταλικέρη, δεν είναι για σένα, θα τον «πάρεις»…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας οδηγός φορτηγού και παίρνει μια μ’ ένα μωρό και πάνε. Και πάνε. Και πάνε. Και πάνε. Και πάνε. Εκείνο το σκετσάκι του Χάρρυ Κλυνν με τον νταλικέρη, το θυμάσαι; Το αυτό.