FreeCinema

Follow us

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ (2012)

(LA SIRGA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλιαμ Βέγκα
  • ΚΑΣΤ: Χόγκις Σεουντίν Αρίας, Χούλιο Σέσαρ Ρόμπλε, Φλοράλμπα Ατσικανόι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Στα 19 της, η Αλίσια χάνει τους γονείς της σε έναν πόλεμο και απευθύνεται για καταφύγιο στο θείο της που έχει χάσει κάθε επαφή με την οικογένεια. Στο απομακρυσμένο πανδοχείο του, η ζωή κυλά αργά και παράξενα, με μια άγνωστη απειλή να τους τριγυρίζει.

Σε κολομβιανή παραγωγή υπογράφει την πρώτη του σκηνοθεσία ο Γουίλιαμ Βέγκα, είναι, όμως, γεννημένος και σπουδασμένος στην Αμερική. Στο «Εγκλημα στη Λίμνη», η επάρκειά του φαίνεται ξεκάθαρα στη σιγουριά με την οποία καδράρει, αλλά και στην εντυπωσιακή φωτογραφία. Σε ό,τι αφορά την ιστορία και τη δραματουργική επεξεργασία, ωστόσο, ο Βέγκα δείχνει ακόμη να ψάχνεται και να είναι βαθιά επηρεασμένος από το arthouse σινεμά, που λίγο – πολύ αδιαφορεί για τη σαφήνεια και τις λεπτομέρειες στην πλοκή.

Η 19χρονη Αλίσια φτάνει στο ετοιμόρροπο παραλίμνιο πανδοχείο του θείου της. Οι γονείς της έχουν σκοτωθεί. Σε κάποιον πόλεμο. Δε μαθαίνουμε λεπτομέρειες. Ο θείος της έχει χάσει την επαφή με τον αδελφό του για χρόνια. Δε μαθαίνουμε και πάλι γιατί. Δίνει, όμως, καταφύγιο στην Αλίσια, η οποία δουλεύει μαζί με την καχύποπτη οικονόμο στην επισκευή των διαλυμένων πατωμάτων και της τρύπιας στέγης. Ένας βαρκάρης είναι ο δεσμός με τον έξω κόσμο, ενώ όταν γυρίσει και ο ξάδελφός της, η Αλίσια θα γίνει κατά έναν τρόπο και αντίκειμενο σεξουαλικής εκμετάλλευσης, καθώς τόσο ο θείος, όσο και ο ξάδελφος την κρυφοκοιτάζουν όταν κοιμάται ή όταν υπνοβατεί τη νύχτα.

Δεν μπορείς να απορρίψεις τη δουλειά του Βέγκα, καθώς η κινηματογράφηση της ταινίας είναι εξαιρετικά όμορφη και η παρουσία της Αλίσια είναι αρκετά ρεαλιστική μέσα σε ένα περιβάλλον ποιητικού κινηματογράφου. Ο Βέγκα, όμως, πέρα από τα μαθήματα… ταρκοφσκικού σινεμά, οφείλει στην επόμενη ταινία του να μην αδιαφορεί και για τη λογική και λιγότερο ελλειπτική αφήγηση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις συνηθίσει τους αργούς ρυθμούς του καλλιτεχνικού λατινοαμερικάνικου σινεμά; Μπορεί να μη δεις το αριστούργημα, αλλά θα προσέξεις μια αξιοθαύμαστη δουλειά στη φωτογραφία. Αν, πάλι, θέλεις ξεκάθαρο στόρι και ταχύτητα, μπορεί και να σε πιάσει υπνοβασία, σαν την Αλίσια.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.