FreeCinema

Follow us

ΟΜΟΡΦΗ ΝΙΟΤΗ (2014)

(HERMOSA JUVENTUD)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χάιμε Ροζάλες
  • ΚΑΣΤ: Ίνγκριντ Γκαρθία Τζόνσον, Κάρλος Ροντρίγκεθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Η Νατάλια και ο Κάρλος, νέοι και ωραίοι, ερωτευμένοι 20άρηδες στη σύγχρονη Ισπανία του σήμερα, κάνουν ένα παιδί και προσπαθούν να επιβιώσουν όπως-όπως.

Η αμετάκλητη αμεσότητα, καθώς και οι χαρισματικοί, αφοπλιστικά προσιτοί, οικείοι, δικοί σου άνθρωποι, θαρρείς, πρωταγωνιστές της (ιδιαίτερα η Γκαρθία Τζόνσον ως Νατάλια) δεν σε αφήνουν να αντιπαθήσεις αυτή την ταινία. Και δυσκολεύουν αρκετά την όποια ψύχραιμη απόπειρα να (της) αποδώσεις τα… του Καίσαρος τω Καίσαρι. Γιατί αυτά τα τελευταία δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτικά.

Μπορεί, βλέπεις, να θαυμάσεις την – στα όρια του ντοκιμαντέρ – αφτιασίδωτη ειλικρίνειά της, άνευ οποιασδήποτε μουσικής επένδυσης (παρά μόνο τους ήχους της πραγματικότητας αυτών των δύο νεαρών ενήλικων), αυτάρεσκου μοντάζ ή σκηνοθεσίας. Να… γουργουρίσεις από ευχαρίστηση με το θαυμάσιο, καίρια χρησιμοποιημένο δις (μια περίπου στα μισά, και άλλη μία, μια ανάσα πριν από το τέλος) εύρημα αφήγησης της ιστορίας της μέσα από τις διάφορες apps των κινητών τηλεφώνων των ηρώων της. Να της βγάλεις το καπέλο που αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι να προβεί σε οποιαδήποτε, άμεση ή έμμεση, κοινωνικοπολιτική καταγγελία ή να αναζητήσει φταίχτες, εντός κι εκτός συνόρων, για την ισπανική κρίση (παρόλο που δεν είναι τυχαίο ότι η Νατάλια θέλει να αναζητήσει δουλειά στη Γερμανία), αφήνοντας τους όποιους τέτοιους – συνειρμικούς – προβληματισμούς αποκλειστικά σε σένα, τον θεατή.

Ωστόσο, οφείλεις ταυτόχρονα να παραδεχτείς πως η απόφαση της κατά τα άλλα εξαιρετικά ώριμης και υπεύθυνης Νατάλια να κρατήσει το παιδί το οποίο προφανώς δεν προγραμμάτισε, παρά την πολύ δύσκολη, φτωχή καθημερινότητα που ζει η ίδια και η οικογένειά της, και κόντρα στις επιθυμίες του συντρόφου της, δεν αιτιολογείται επαρκώς, δεν βγάζει νόημα, και δύσκολα χωνεύεται. Να παρατηρήσεις πως η υποπλοκή με το βανάκι που θέλει να αγοράσει καλά και σώνει ο Κάρλος, καθώς και το πού φτάνει για να εξασφαλίσει τα χρήματα του κόστους του, και παράλογα φαντάζουν και αχρείαστα είναι – παραγεμίσματα για να δικαιολογήσει τον χαρακτηρισμό «μεγάλου μήκους» αυτή η ταινία. Και να αγανακτήσεις με το γεγονός πως μετά από δύο θαυμάσιες, γλυκόπικρες συνομιλίες στο Skype, η ταινία αποφασίζει να βάλει απότομα και… ουρανοκατέβατα τελεία με ένα ιδιαίτερα ενοχλητικό και πικρό φινάλε. Το οποίο, επιπλέον, αν – όχι ιδιαίτερα δύσκολα – εκλάβεις και ως αλληγορία τού στιλ «ο ευρωπαϊκός νότος έχει καταντήσει η πόρνη του ευρωπαϊκού βορρά», συμφωνείς ή διαφωνείς, βάζει άσχημη τρικλοποδιά σε όλη την προηγούμενη προσπάθεια αυτής της «Όμορφης Νιότης» να αφήσει όλες τις κρίσεις, τις απαντήσεις και τα συμπεράσματα σε σένα. Εκτός οθόνης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Επίσημη συμμετοχή στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των τελευταίων Καννών και βραβευμένη με Ειδική Μνεία από την Οικουμενική Επιτροπή, αποτελεί… ψωμοτύρι για τους φεστιβαλιστές του κόσμου τούτου. Ομοίως, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, για τους ορκισμένους… «κουλτουριάρηδες». Όλοι οι υπόλοιποι κινηματογραφόφιλοι, που διψούν για συναρπαστικό, γόνιμο σινεμά, με ή χωρίς δράση, αλλά χαρακτήρες, ας ψάξουν αλλού για αληθινές συγκινήσεις – τροφή για το μυαλό και το συναίσθημα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο στην Ισπανία και «τα έχουν» αλλά δουλειά δεν έχουν και γκαστρώνεται κιόλας εκείνη, τι να σου πω, μανίτσα, με την Άντζελα τη Ζήλεια τα έργα ήτανε καλύτερα…