FreeCinema

Follow us

GUNDA (2021)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βίκτορ Κοσακόφσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Είναι ένα γουρούνι. Που έχει και γουρουνάκια.

Η σύνοψη αυτού του ντοκιμαντέρ είναι πληρέστατη. Και είναι από τις φορές όπου η κριτική (οφείλει να)… σηκώνει τα χέρια ψηλά! Διότι εδώ βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα ντοκιμαντέρ το οποίο θα (έπρεπε να) αφορά (αυστηρά και μόνο) μαθητές σχολικών τάξεων του Δημοτικού, όμως είναι γυρισμένο σε ύφος… art-house «παραξενιάς», με ρυθμούς «αφήγησης» που ούτε ενήλικας μπορεί ν’ αντέξει!

Η απλοϊκή παρατήρηση ζώων στην καθημερινότητά τους σε μία φάρμα δεν αποτελεί ούτε κάτι το δελεαστικό σαν θέμα, ούτε και παιδαγωγικό, ίσως. Ειδικά στο πλαίσιο μιας πιο adult, «καλλιτεχνικής» ματιάς. Το λάθος που κάνει ο Βίκτορ Κοσακόφσκι είναι η επανάπαυση στην θαυμαστή ασπρόμαυρη φωτογραφία και την κινηματογράφηση των «πρωταγωνιστών» του, πετώντας στα σκουπίδια την ιδέα της ύπαρξης του όποιου σεναρίου, στοιχείου απαραίτητου και σε τούτο το genre. Όχι ότι περιμένεις δραματουργία κανονική ή κάτι σαν το fictional «Babe» του 1995, αλλά για πόση ώρα μπορείς να παρακολουθείς μωρά γουρουνάκια να πίνουν το γάλα τους ή να μπουσουλάνε στα πρώτα τους βήματα; Χωρίς να συμβαίνει τίποτε άλλο;

Το ακόμα πιο αξιοπερίεργο εδώ είναι η εντελώς απότομη και ανεξήγητη ένθεση «υποπλοκών» (δεν έβρισκα μια άλλη λέξη και είπα να σαρκάσω) με μερικούς κόκορες και ολίγες αγελάδες, που δεν συνυπάρχουν στο πεδίο της «πλοκής» (περισσότερος σαρκασμός) των γουρουνιών και… εξαφανίζονται από το φιλμ με τον ίδιο ανεξήγητο τρόπο, σαν μία «παρένθεση» στο… μη ενδιαφέρον περιεχόμενο των (κατά τα άλλα) όμορφων εικόνων, οι οποίες έχουν (έστω) την τύχη να γλιτώνουν από κάποιο ενοχλητικό voice-over (ή γλυκερή μουσικούλα). Πάλι καλά!

Η μονοτονία του «Gunda» σπάει μονάχα λίγο πριν το φινάλε του, όταν ο Κοσακόφσκι προσπαθεί ν’ αγγίξει το συναίσθημα του θεατή με μια μακρά σε διάρκεια σεκάνς ελαφρώς προβλέψιμη, άπαξ και τα γουρουνάκια της αρχής έχουν «ωριμάσει» αρκετά… σε μέγεθος (ο ουσιαστικός χρόνος ζωής των τετράποδων παραμένει ασαφής καθ’ όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ). Κι εκεί, όμως, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για το τι σκέφτεται ή αντιλαμβάνεται αυτό το γουρούνι, όταν επί σχεδόν ογδόντα λεπτά πριν το παρακολουθούσαμε να τρώει, θα θηλάζει, να βολτάρει ή να κοιμάται (μονάχα); Δεν γίνεται και να το ρωτήσουμε, anyway…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ήταν έγχρωμο, είχε μια κάποια αφήγηση και ήταν πιο kids friendly, θα δούλευε μόνο με σχολεία. Αλλά (θα) είναι απίστευτα βαρετό (στα 93 λεπτά) ακόμη και για μικρό παιδί! Μάλλον το βλέπουμε (κι εδώ) στη μεγάλη οθόνη επειδή άρεσε στον Χοακίν Φίνιξ (ο οποίος το υποστηρίζει ως executive producer).


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2024

Για 30η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 2 έως και τις 14 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, στις κινηματογραφικές αίθουσες ΑΣΤΟΡ, ΑΣΤΥ, ΔΑΝΑΟΣ και CINOBO ΟΠΕΡΑ. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

JOKER: ΤΡΕΛΑ ΓΙΑ ΔΥΟ

Ο κρατούμενος σε άσυλο Άρθουρ Φλεκ βρίσκεται εν αναμονή της δίκης για τα εγκλήματά του ως Joker. Παλεύοντας ν’ ανακαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ανάμεσα στη μιζέρια της αληθινής ζωής και τη φαντασία του ήρωα που κινδυνεύει να οδηγηθεί στην ηλεκτρική καρέκλα, θα σκοντάψει πάνω σε κάτι τρελά απρόσμενο: θ’ αγαπηθεί! Και θα το ανταποδώσει.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

ΜΠΑΝΕΛ & ΑΝΤΑΜΑ

Ο Άνταμα προοιωνίζεται για αρχηγός του χωριού του, αλλά εκείνος αγαπά την Μπανέλ και θέλει να ζήσει μαζί της μακριά. Οι σεναγαλέζικες παραδόσεις, εν τούτοις, ενέχουν κινδύνους για τους παραβάτες.

SLOW

Ο Ντοβίντας συναντά την Ελένα. Η αγάπη με την πρώτη ματιά πλανάται στον αέρα. Εκείνος, όμως, της ξεκαθαρίζει ορθά κοφτά πως είναι… ασεξουαλικός! Θα το πάνε… αργά;