FreeCinema

Follow us

ΜΠΕΛ & ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ: ΔΥΟ ΑΧΩΡΙΣΤΟΙ ΦΙΛΟΙ (2013)

(BELLE ET SEBASTIEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νικολά Βανιέ
  • ΚΑΣΤ: Φελίξ Μποσουέ, Τσεκί Καριό, Μαργκό Σατελιέ, Ντιμίτρι Στορόγκε, Αντρέας Πίτσμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Κατεχόμενη βόρεια Γαλλία, 1943: ορφανός μικρός αναθρεμμένος από βοσκό γίνεται κρυφά αχώριστος με το «θεριό», ένα φευγάτο βασανισμένο θηλυκό τσοπανόσκυλο, που οι βουνίσιοι χωριάτες κυνηγούν επειδή δήθεν κατασπαράζει τα κοπάδια τους. Ο χειμώνας που έρχεται δείχνει τα δόντια του, ο γιατρός και η καλή του φυγαδεύουν ορεσίβια Εβραίους στην Ελβετία, ο Ναζί διοικητής τής περιοχής δεν είναι αυτό που δείχνει. «Η Ωραία και το… Αγόρι» μπορούν να το(υς) σώσουν;

Δεν είναι το αγγλικό indie pop συγκρότημα (αν και το βάφτισε). Δεν είναι «O Τελευταίος Κυνηγός» (αν και μαντρώνει αρκετά «μηνύματά» του – όχι τυχαία, γυρίστηκε από το σκηνοθέτη του, κατά παραγγελίαν της φραντσέζικης major Gaumont). Δε φτάνει επίσης, δυστυχώς, ούτε στο νυχάκι τού «Παιδιού και της Αλεπούς», το φυσιολατρικό χρονικό «απίστευτης» κτηνοανθρώπινης οικείωσης του οποίου βοσκάει, τούτη η εξημέρωση σε διάκοσμο Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου (οι Οβριοί + η τετράποδη bitch = η αθωότητα + το θάρρος + η πίστη + η αγάπη εν καταδιώξει, σημειωτικά ανώφελη, δια της πεπατημένης χρονομεταφορά τού φόντου) του αειθαλούς 0 – 12 βιβλίου τής Σεσίλ Ομπρί. Που αφού έγραψε, ψυχαγωγική τουλάχιστον, ιστορία ως serial στη στάνη τής μικρής οθόνης στα 60’s, τώρα γυρεύει κινηματογραφικό παχνί σε μια ανοιχτού ορίζοντα φιλίας, διδακτικού απογαλακτισμού (που στον ταΐζουν με το μπιμπερό, όπως και στο κατσικάκι τού «παππού» που σπρώχνεται στην ενηλικίωσή του, à la manière de πιτσιρίκου της ταινίας) και τέλους τής αθωότητας περιπέτεια (και «εθνική») σχέσεων φόντου Β΄ Παγκοσμίου.

«Οι φίλοι μας τα ζώα» (συμπρωταγωνιστούν: άλλα σκυλιά, λύκοι, αγριογούρουνο, λαγοί, ψάρια του γλυκού νερού, αίγαγροι, σκίουροι, πρόβατα, βάτραχος, κοκκινολαίμης και γελάδες – όχι θα άφηναν). «Τη φύση τη σεβόμαστε» (η ύστερη δράση αντιξοοτήτων στα στρώματα νιφάδας του Σαμονί του παγετού πείθει, αλλά τα επεισόδια καλοκαιρίας σε υψόμετρο μετατρέπονται εν γένει σε «γυάλινο» κλουβί με τις λήψεις τηλεφακού και τα medium μονταρισμένα σε οικογενειακή συσκευασία). «Μην κρίνεις κοντόφθαλμα, οι αρετές και η καρδιά δεν έχουν αριθμό ποδιών / ηλικία / εθνικότητα» (ακόμα κι ένας ερωτευμένος αρχι-Ες Ες που πάει κόντρα στα στερεότυπα κουρνιάζει εδώ, αλλά εν τέλει μένει αμανάτι στον αφηγηματικό γκρεμό). Βάλε και το «Η ζωή είναι κακοτράχαλη αλλά με μια – μαλλιαρή, έστω – χείρα βοηθείας κατακτιέται» (αυτό που μαθαίνει ηρωικά, μαζί με το ότι πέρα απ’ τις κορφές δεν είναι η Αμερική κι ότι δεν έχει «φύγει» για εκεί η μαμά του, το «άγριο» λιλιπούτειο garçon) κι έβγαλες απ’ το στάβλο σου τα λογής λογής ρατσών αλλά… ψυλλιασμένα σημαινόμενα, που δε λυσσάνε αλλά σίγουρα σε γλείφουν εν προκειμένω.

Κουλουριασμένα στα πόδια τους, τα «σου ‘πα-μου ‘πες» και οι ημίαιμες περσόνες κάνουν πολύ εύκολα «κάι κάι», ως ντοκιμαντερίστας μέχρι σήμερα τσέλιγκας ο auteur δεν ξέρει να σαλαγάει ακόμα ερμηνείες που να φερμάρουν απ’ το (δαγκωμένο απ’ το casting μουράτου πεντιγκρί) κοπάδι, το περιλαίμιο της πλοκής τη μπερδεύει σε σημείο κουλαμάρας σε κάποιες βόλτες (όπως του αντιστασιακού docteur που σπάει πόδια τρέχοντας για τα αμνοερίφια), και το τραγουδάκι – θέμα που, πριν τη Ζαζ (on comprend…) στο τέλος, άδει στην ηχητική μπάντα ένα σκασμένο είναι μόρβα για τα καλαίσθητα αυτιά. Θα παίρναμε στο σπίτι τα πειστικά παλαιωμένα ρουστίκ σκηνικά (τέτοια εποχή η ξυλόσομπα είναι χρήσιμη), οι κυνολάτρεις κατανοητά θα κουνήσουν τις ουρές τους στα κοντινά τής μουσουδίτσας και της γούνας τής λευκής star αυτού του challet, άντε σου ψιλοτρίβεται κι η στο τρέξιμο κλιμάκωση τύπου χιονοστιβάδα. Αλλά υπέστησαν ευγονική επικίνδυνα κοντά σε βαθμό στείρωσης η Μπελ και ο Σεμπαστιάν της. Να περιμένει Αγίου Βερνάρδου και να του βγαίνει κανίς, δεν το θέλει κανείς. Ou je me trompe?

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το μαζεύεις (ή το… τσιπάρεις, εν καιρώ), αν είσαι του «γο», του γαβ, του δημοτικού και του αλπινισμού. Ανέχεσαι τα «αρφ» του, αν είσαι συνοδεύων κηδεμόνας. Θα ψάχνεις φόλα, αν δεν μπορείς τα οικόσιτα / το «άχου το» θέαμα / τα γαλλικά / τα ψυλλιασμένα επιμύθια. Πολύ του σαλονιού, ούτως ή άλλως.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.