FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΥΠΟΣΧΕΣΗ (2014)

(A PROMISE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πατρίς Λεκόντ
  • ΚΑΣΤ: Ρεμπέκα Χολ, Άλαν Ρίκμαν, Ρίτσαρντ Μάντεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ / SEVEN FILMS

Γερμανία, 1912. Δουλευταράς μηχανικός γίνεται ο προστατευόμενος βιομηχάνου μεταλλευμάτων που δεν χαίρει άκρας υγείας και, μοιραία, ξυπνά το πάθος στη ζωή της συζύγου εκείνου.

Ο Πατρίς Λεκόντ ήταν ένας σκηνοθέτης που ήξερε να κινηματογραφεί… τις αισθήσεις. Να τονίζει λεπτομέρειες, να αγγίζει τους χαρακτήρες του, μέσα κι έξω. Τίποτε από όλα αυτά δεν θα βρεις σε τούτο το φιλμ, που γυρίστηκε το 2013 και για έναν μυστηριώδη λόγο διανέμεται σήμερα στην Ελλάδα (διότι τα ράφια συνηθίζεται ν’ αδειάζουν στην παρούσα εποχή του χρόνου…). «Δόλωμα» για το κοινό, η παρουσία του Ρίτσαρντ Μάντεν από το «Game of Thrones», που δείχνει απίστευτα πιο νέος εδώ και σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμη πιο άβολα για την καθυστέρηση εξόδου της ταινίας…

Πρόκειται για μεταφορά της κλασικής, συναισθηματικής νουβέλας του Στέφαν Τσβάιχ, «Ταξίδι στο Παρελθόν», η οποία εικονογραφείται όσο πιο άδοξα θα μπορούσε να φανταστεί ένας γνώστης του έργου, σε λάθος τόνους και με μια απαράδεκτη ατσαλοσύνη στη δουλειά της κάμερας, η οποία τείνει να κινείται σπασμωδικά, λες και έτσι «εκμοντερνίζεται» λίγο η φόρμα της αφήγησης. Σε ταινία εποχής…

Πραγματικά, κάνει εντύπωση η αποστασιοποίηση του Λεκόντ από το σύνολο της ταινίας, που έχει γυριστεί στην αγγλική γλώσσα και σε κάνει να αισθάνεσαι πως ο Γάλλος σκηνοθέτης αδυνατούσε να «επικοινωνήσει» και με το έμψυχο υλικό του αλλά και με τη δραματουργία του έργου. Σαν κακή «μετάφραση». Το καστ αγωνίζεται να δώσει ψυχή στους χαρακτήρες, κάτι που μερικώς κερδίζει η Ρεμπέκα Χολ ως πιο «τραγική» φιγούρα που δεν μπορεί να βιώσει και να απελευθερώσει το πάθος της εξαιτίας ενός γάμου που ψυχορραγεί (μεταφορικά και κυριολεκτικά). Ένα μικρό χαμόγελο (αν όχι εκνευρισμός εξαιτίας της… επανάληψης του ακούσματος) μπορεί να σκάσει όποτε εκείνη παίζει στο πιάνο τη «Sonata Pathétique» του Μπετόβεν, αν εστιάσεις στη δεύτερη λέξη του θέματος… Αλλά στη σκηνή με το τηλεφώνημα του για χρόνια μακριά αγαπημένου της, πώς μπορεί να αντιδράσει κανείς;

Η αναμενόμενη κομψότητα στο στήσιμο περιόδου υπάρχει, ο Γκαμπριέλ Γιαρέντ συνθέτει κάτι ευπρόσωπο όπως συνήθως, αλλά το δράμα ή η συγκίνηση δεν κράτησαν καμία υπόσχεση για να συναντηθούν με τον Λεκόντ σε τούτη την ταινία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι για το κοινό που έχει απαιτήσεις από ένα δράμα περιόδου. Όχι για το κοινό που φαντάζεται ότι θα παρακολουθήσει μια πιο… Βίπερ Νόρα διασκευή του βιβλίου του Στέφαν Τσβάιχ. Με την καμία για τους fans του «Game of Thrones»! Ναι, αν δεν βυθίζεσαι ποτέ στην αγκαλιά του Μορφέα με φιλμ του είδους. Αν και τούτο εδώ… θα σε δοκιμάσει!


MORE REVIEWS

ΧΙΟΝΑΤΗ

Αφού έχει αποφύγει τη θανάτωση, η Χιονάτη κρύβεται στο δάσος και βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι επτά… νάνων, οι οποίοι θα τη φροντίσουν μέχρι να αποφασίσει να διεκδικήσει και να απελευθερώσει το χαμένο της βασίλειο από τη σατανική μητριά της.

WISHBONE

Σεκιουριτάς νοσοκομείου σε άθλια οικονομική κατάσταση, με κίνδυνο να χαθεί το σπίτι της μάνας του λόγω χρεών στην τράπεζα, βλέπει τον αδελφό του να «φεύγει» άδικα από ξαφνικό ανεύρυσμα και επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο αναλαμβάνοντας την κηδεμονία της ανήλικης ανιψιάς του. Η πρόταση ενός τραυματιοφορέα για συμμετοχή σε κομπίνες δικαστικών αποζημιώσεων θα φέρει καλύτερες μέρες;

ΝΟΒΟΚΑΪΝΗ

Υποδιευθυντής τραπέζης βλέπει την υπάλληλο με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος να πιάνεται όμηρος ληστών και κάνει τα πάντα για να την εντοπίσει και να την ελευθερώσει. Βασικό (και μοναδικό) του ατού; Δεν μπορεί να νιώσει σωματικό πόνο!

ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΧΩΡΑ

Έχοντας ξεμείνει στην Αθήνα δίχως χρήματα και χαρτιά, και με όνειρο τη φυγή για Γερμανία, δύο πρόσφυγες από την Παλαιστίνη καταφεύγουν σε άκρως ριψοκίνδυνη λύση, προκειμένου να βγάλουν πλαστά διαβατήρια για τη «Γη της Επαγγελίας».

LOCKED

Μικροκακοποιός μπουκάρει σε χλιδάτο κι αφύλαχτο SUV και δεν βρίσκει τρόπο να βγει απ’ αυτό, ανυποψίαστος ότι επρόκειτο για… θανάσιμη παγίδα!