FreeCinema

Follow us

ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ; (2021)

(RAS VKHEDAVT, RODESAC CAS VUKUREBT?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεξάντρ Κομπερίτζε
  • ΚΑΣΤ: Γκιόργκι Μποκορισβίλι, Βάκτανγκ Παντσουλίτζε, Άνι Καρσελάτζε, Γκιόργκι Αμπρολάτζε, Όλικο Μπαρμπακάτζε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 150'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, εντελώς άγνωστοι μεταξύ τους, ερωτεύονται κεραυνοβόλα, μα ένα μαγικό ξόρκι τους αλλάζει το παρουσιαστικό κι έτσι, αγνώριστοι πια, δεν θα μπορούν να συναντηθούν ξανά!

Κάπου στη Γεωργία. Οι μαθητές σχολάνε και οι δρόμοι γεμίζουν από μικρά παιδιά που έχουν βγει από τις τάξεις τους. Εικόνες λιτές, αληθινές, από την απλή καθημερινότητα. Σενάριο, σκηνοθεσία, μοντάζ, με την ίδια υπογραφή. Του Αλεξάντρ Κομπερίτζε. Ο οποίος εκτελεί και χρέη αφηγητή, στο voice-over του έργου. Δεύτερη μεγάλου (150 λεπτά…) μήκους ταινία για τον Γεωργιανό δημιουργό. Η πρώτη του, το 2017, με διάρκεια στα 202 λεπτά, χωρίς (κανένα) credit σεναριογράφου, αλλά με τις υπόλοιπες ιδιότητες ξανά στους ώμους του, μας έλεγε πως «η αγάπη δεν έχει τέλος – μα, μια ιστορία πάντοτε έχει». Δεν ξέρω για εσάς. Εγώ, πάντως, είπα να είμαι λιγάκι επιφυλακτικός με το «Τι Βλέπουμε Όταν Κοιτάμε τον Ουρανό;», εξαρχής…

Η αρχική ιδέα είναι όμορφη, τοποθετημένη σ’ ένα νορμάλ ρομαντικό πλαίσιο, με απροσδόκητα στοιχεία φανταστικού. Η Λίζα και ο Γκιόργκι γνωρίζονται εντελώς τυχαία, μάλλον είναι έρωτας με την πρώτη ματιά, κανονίζουν να βρεθούν την επόμενη μέρα σ’ ένα café, ούτε που προλαβαίνουν ν’ ανταλλάξουν ονόματα. Καθώς εκείνη επιστρέφει προς το σπίτι της, ένας σωλήνας, μια κάμερα κι ένα δενδρύλλιο την προειδοποιούν για έναν επερχόμενο κίνδυνο. (Ναι. Τι;) Ο αφηγητής μας μεταφέρει τα κακά μαντάτα. Ένα «κακό μάτι» τους είδε και τους καταράστηκε, με αποτέλεσμα η Λίζα να ξυπνά το πρωί με… άλλο παρουσιαστικό! Ο άνεμος, όμως, είχε να της αποκαλύψει και κάτι ακόμα, που η κοπέλα παράκουσε: το ίδιο ακριβώς πράγμα θα συνέβαινε και στον Γκιόργκι! Έτσι, ακόμη κι αν πάνε στο rendezvous τους, κανένας δεν θ’ αναγνωρίσει τον άλλον! Ταυτόχρονα, δε, και οι δύο χάνουν τα «ταλέντα» τους, εκείνη ως φαρμακοποιός, εκείνος ως ποδοσφαιριστής.

Το σκεπτικό ενός λυρικού παραμυθιού «ποιητικής» αφέλειας, κάπου χάνεται μέσα στην απίστευτη φλυαρία του Κομπερίτζε, που δεν ακολουθεί κάποια συγκεκριμένη αφηγηματική δομή, ούτε υπηρετεί δραματουργικούς κανόνες. Τα πλάνα του μονάχα παρατηρούν, καθώς οι υποπλοκές που αναγκάζεται να προσθέσει (για να μην καταρρεύσει από την ασάφεια όλο το «οικοδόμημα»), εγκλωβίζουν τους δύο ήρωες σε στιγμές καθημερινής ρουτίνας, μεταξύ ενός συνεργείου που ψάχνει να βιντεοσκοπήσει ιδανικά ζευγάρια και μερικών αδέσποτων σκυλιών τα οποία στέκουν αναποφάσιστα σε σχέση με το που θα πάνε για να παρακολουθήσουν… αγώνες του Mundial!

Ο Κομπερίτζε δείχνει την εκτίμησή του απέναντι σε μικρές λεπτομέρειες της ζωής και σε στιγμιότυπα της πόλης κοινά, βινιέτες που ενίοτε καταφέρνουν να δείχνουν χαριτωμένες, χωρίς όμως να μπορούν να λειτουργήσουν σαν σύνολο. Η σημαντικότητα και το νόημα, αν όχι και ο λόγος ύπαρξης αυτού του φιλμ, αιωρούνται σ’ ένα «σύννεφο» ματαιοδοξίας του δημιουργού, που αντιλαμβάνεται το όλο project σαν άσκηση «φόρμας», την οποία «δεν καταλαβαίνει» (όπως λέει «ειρωνικά» και ο ίδιος στην αφήγησή του), τελικά. Εδώ με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι κινηματογραφική ταινία το «Τι Βλέπουμε Όταν Κοιτάμε τον Ουρανό;». Εάν η απάντηση που θέλει να δώσει ο Γεωργιανός σκηνοθέτης είναι «ναι», τότε… κατεβάστε ακόμη πιο κάτω την αξιολόγησή μου για τούτο το (αποκλειστικά και μόνο φεστιβαλικό, θα έλεγα) φιλμ. Και καλή τύχη σε όσους το τολμήσουν…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.