FreeCinema

Follow us

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ (2023)

(CUANDO ACECHA LA MALDAD)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντεμιάν Ρούγκνα
  • ΚΑΣΤ: Εζέκιελ Ροντρίγκεζ, Ντεμιάν Σαλομόν, Σιλβίνα Σαμπάτερ, Λουίς Ζιμπρόφσκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.

Η κατρακύλα του σινεμά τρόμου όχι απλά… παραμονεύει, αλλά συνεχίζεται με επικό τρόπο με τούτο το μπάχαλο σεναριακής ασυνέπειας από την Αργεντινή, που μαζί με το «Μίλα μου» προκάλεσε το πιο αδικαιολόγητο hype για το συγκεκριμένο genre πέρσι.

Ξεκινώντας τη δράση του με μια αίσθηση τύπου «με το μπαρδόν, αλλά είχα χάσει τα πρώτα επεισόδια και ξεχάσατε να βάλετε ένα recap στην αρχή», το «Εκεί που το Κακό Παραμονεύει» αποφασίζει να «πετάξει» (#diplhs) τον θεατή απότομα μέσα σ’ ένα καταστασιακό σύμπαν ανεξήγητου, απομακρύνοντας σταδιακά την εξέλιξη της πλοκής του πέρα από κάθε πλαίσιο λογικής ερμηνείας (και αλληλουχίας) των δρώμενων, ακόμη κι αν δώσουμε μια κάποια άφεση «φαντασιακών» αμαρτιών. Κάθε λίγο και λιγάκι, ο Ντεμιάν Ρούγκνα λες και μεταπηδά σε μια άλλη ταινία, ενώ ταυτόχρονα ζητά από τους ήρωές του ν’ ακολουθούν (τους πιο ηλίθιους) κανόνες που ούτε το σενάριό του δεν είναι σε θέση να τηρήσει!

Το μοναδικό πράγμα που σέβεται ο Ρούγκνα είναι το shock value ορισμένων σκηνών αρκούντως απεχθών ή αιματοβαμμένων (δεν έχω τέτοια προβλήματα, ως γνωστόν), που θα προσφέρουν άγριο κέφι στους hardcore λάτρεις του horror, αλλά… ρε φίλε, ούτε ο Λούτσιο Φούλτσι τόση «κουλαμάρα» στο story των ταινιών του! Από την (έξαφνη) αμφιβολία σε σχέση με το τι βλέπουν οι ήρωες και τι έχει συμβεί στην πραγματικότητα, μέχρι την κλιμάκωση στο δημοτικό σχολείο, οι καταστάσεις είναι τραγελαφικές και τίποτα δεν βγάζει νόημα στην προσπάθεια εξολόθρευσης του Κακού, καθώς ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος έχει βαλθεί να εξολοθρεύσει πρωτίστως… τον εγκέφαλό μας!

Μέσα στην όλη τρικυμία εν κρανίω, οι σχετικοί με το είδος θα αναγνωρίσουν (κυρίως στο δεύτερο μέρος του φιλμ) «δάνεια» από έργα όπως το ισπανικό classic «¿Quién Puede Matar a un Niño?» (1976) ή το «Children of the Corn» (1984), με την ακραία παραδοξότητα να κυριαρχεί δίχως ίχνος χιούμορ, δυστυχώς. Υπάρχουν στιγμές που εύχεσαι ο Ρούγκνα να είχε το τσαγανό να παίξει με μία σουρεαλιστικά κανιβαλιστική αποδόμηση του project, προσεγγίζοντας περιπτώσεις τύπου «Evil Dead» (εννοώντας κυρίως το δεύτερο μέρος του θρυλικού franchise), αλλά το «Κακό» εδώ παίρνει τον εαυτό του μονάχα (και αδικαιολόγητα) στα σοβαρά, καταλήγοντας σε ένα gore fest ναυάγιο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο για εκείνους που ψοφάνε για αίμα. Θα τα έσπαγε αν ο Ντεμιάν Ρούγκνα παραδεχόταν πως… μας κάνει πλάκα! Αλλά η φάση δεν έχει καθόλου πλάκα. Κρίμα.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.