FreeCinema

Follow us

MAY DECEMBER (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τοντ Χέινς
  • ΚΑΣΤ: Νάταλι Πόρτμαν, Τζουλιάν Μουρ, Τσαρλς Μέλτον, Κόρι Μάικλ Σμιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Είκοσι χρόνια μετά την καταδίκη της ως sex offender, η Γκρέισι γίνεται στόχος από το… Χόλιγουντ και δέχεται την επίσκεψη μιας star του σινεμά που πρόκειται να την υποδυθεί στο βασισμένο στην ιστορία της βιογραφικό φιλμ.

Με το μπαρδόν για το «γαλλικό», αλλά ακόμη και στο… «αδερφίστικο» camp υπάρχουν όρια! Τα οποία εδώ ξεπερνά άνευ προηγουμένου (και χιουμοριστικής έμπνευσης), παραδίδοντας ένα έργο που μέχρι και ο Τζον Γουότερς (για παράδειγμα) θα ντρεπόταν να υπογράψει! Βέβαια, υπάρχει και ο προφανής κίνδυνος το «May December» να φιγουράρει στη λίστα με τις πιο αγαπημένες του ταινίες για το 2023.

Ελεύθερα (και άναρχα…) βασισμένο σε μία σκανδαλοθηρική υπόθεση που έδωσε άφθονη τροφή στα αμερικανικά tabloids το 1997, το σενάριο του φιλμ παρουσιάζει το πορτρέτο μιας γυναίκας που στο παρελθόν ερωτοτροπούσε με ένα ανήλικο αγόρι, μπήκε φυλακή με το που το θέμα πήρε δημόσιες διαστάσεις, έμεινε έγκυος από το… θύμα της και όταν αποφυλακίστηκε… έκαναν οικογένεια! Από μία άποψη, μοιάζει ο Τοντ Χέινς να θέλει να σπάσει πλάκα με τον θεσμό του γάμου, της οικογένειας, της straight «κανονικότητας» και του ευρύτερου αμερικανικού «ονείρου». Η προσέγγισή του, όμως, ταυτίζεται περισσότερο με την διακωμώδηση, αν και με γραμμή που παραπέμπει σε… telenovela! Στα σοβαρά! Το σκηνοθετικό του ύφος (αν)ισορροπεί αδέξια με το κοινωνικό δράμα, δίπλα σε ερμηνείες τόσο «φωνακλάδικα» υπερβολικές (με μπροστάρη την Τζουλιάν Μουρ, που σε κάποιες στιγμές θυμίζει την «Serial Mom» του Γουότερς!), οι οποίες συνοδεύονται από ένα μουσικό θέμα (παραλλαγή του score του Μισέλ Λεγκράν για τον «Μεσάζοντα» του Τζόζεφ Λόουζι!) ανελέητα σαπουνοπερέ, που προκαλεί το μειδίαμα (αρχικά). Πάντως, η αναφορά στον Γουότερς ταιριάζει και με το κουτί που έρχεται ταχυδρομικά για την Γκρέισι στην αρχή της ταινίας και περιέχει… μια σκατούλα!

Η εμφάνιση της χολιγουντιανής star του «method acting», η οποία θέλει να ψυχολογήσει την ηρωίδα που θα υποδυθεί στο σινεμά, θα ανατρέψει τις σχέσεις του (πιο ώριμου πλέον) ζευγαριού, χωρίς όμως το σενάριο να ενσωματώνει στα δρώμενα κάτι καινούργιο ή δημιουργικό, ένα κάποιο σχόλιο για τη συγγένεια της αληθινής ζωής με την φιλμική αναπαράσταση. Τα πάντα βαράνε στο δόξα πατρί, χωρίς κανέναν σαφή προσανατολισμό, προθέσεις και συμπεράσματα. Ειδικά στο φινάλε, με το set του γυρίσματος της σκηνής της αποπλάνησης (ξανά και ξανά, διότι η Ελίζαμπεθ δεν αισθανόταν ότι μπήκε στον ρόλο), δεν μπόρεσα να κρατήσω τα γέλια μου. Όχι επειδή ήταν αστείο το θέαμα, αλλά επειδή το κακό είχε εκτροχιαστεί πέρα από τα αποδεκτά σύνορα της banalité. Ναι, ο Χέινς το κατάφερε (κι) αυτό!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ούτε στο πλαίσιο του «bad movies we love» δεν λειτουργεί! Και η διάρκειά του κάνει την εμπειρία του «May December» ακόμα πιο ανυπόφορη.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.