FreeCinema

Follow us

ΡΑΜΟΝΑ (2022)

(RAMONA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντρεα Μπάγκνι
  • ΚΑΣΤ: Λούρντες Χερνάντεζ, Μπρούνο Λάστρα, Φραντσέσκο Καρίλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Νεαρή καλλονή που φέρει το όνομα Ραμόνα, επιστρέφει στη Μαδρίτη με σύντροφο, μετά από πολλά χρόνια διαμονής στο Λονδίνο. Μετά από audition, θα πέσει πάνω στον Μπρούνο που είναι σκηνοθέτης και τη θέλει στο φιλμ, μιας και τη γουστάρει. Θα πάρει το ρόλο αξιοκρατικά και θα χαρεί την εμπειρία του επερχόμενου φιλμ, χωρίς όμως να λείψει η αμηχανία που θα προκύψει λόγω επαγγελματικών επιλογών, αλλά και ερωτικού τριγώνου.

Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της Άντρεα Μπάγκνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Λούρντες Χερνάντεζ, με τη βελούδινη φωνή που τη γνωρίζουμε και ως Russian Red. Με πολλές παραπομπές στο «Ζούσε τη Ζωή της» (1962) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τόσο σεναριακά όσο και φωτογραφικά, η γαλλική nouvelle vague δένει αρμονικά με τους δρόμους της Μαδρίτης και τους εσωτερικούς χώρους σε γλώσσα ισπανική. Δε θα μπορούσε να λείπει ένα τσιγάρο κι ένα ποτήρι κρασί από τέτοιο φιλμ.

Είναι εξαιρετικό ξεκίνημα για την καριέρα της Μπάγκνι και ένα up-to-date story για τις συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη, με αναφορές στην κλιματική αλλαγή σε κατά τόπους συζητήσεις. Στο φιλμ το οποίο γυρίζεται εντός του φιλμ (σαν μια μικρή babushka), ξετυλίγεται ο χαρακτήρας της Ραμόνα που μιλά για την προσωπική της ζωή, αναλύοντας στιγμές από το παρελθόν της, μιλώντας απευθείας στην κάμερα του Μπρούνο, σε άλλες χρωματικές επιλογές και ύφος σατιρικό.

Η μετα-ρομαντική προσέγγιση της κινηματογράφησης των δρόμων από τον Πολ Ορπινέλ είναι που δίνει χρώμα στα ασπρόμαυρα πλάνα τα οποία «μαγνητίζουν» τον οφθαλμό. Ο Ορπινέλ έχει δώσει δείγματα των δυνατοτήτων του και στο παρελθόν, σε φιλμ όπως το «La Dona Il·legal» (που έκανε πρεμιέρα στο Netflix), ενώ έχει αναφερθεί ότι του αρέσει να συμβαδίζει με τον σκηνοθέτη, έτσι ώστε να μπορεί να προσδώσει στην ιστορία την οπτική φαντασία στην οποία ανήκει, με ευαισθησία και ενθουσιασμό. Στο «Ραμόνα», δείχνει να το επιτυγχάνει.

Είναι ένα ευχάριστο ρομαντικό στόρι. Αν και με τόσες αναφορές στο σινεμά του Γκοντάρ, δεν παύει να είναι αυθεντικό, εξιστορώντας αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα στον κινηματογραφικό χώρο (γνωρίζουν και οι δύο τον Γκοντάρ, τόσο η σκηνοθέτις όσο και η πρωταγωνίστρια, οπότε γιατί να μην έχει πινελιές και από… Ρομπέρ Μπρεσόν σε μια επίσκεψη σε caffè;). Πόση γνώση μπορεί να έχει και ο κατά τα άλλα σταθερός σύντροφός της; Γνωστή χολιγουντιανή συνταγή, που παίζει με το ρίσκο, δύσκολο ν’ αποτύχει να ικανοποιήσει τους θεατές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φιλμ εμφανών γκονταρικών επιρροών, που διαφαίνονται κυρίως στη διεύθυνση φωτογραφίας. Νοσταλγικά πλάνα, γεμάτα από μανδριλεζικές γωνιές, σε μαυρόασπρο.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.