FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ: ΝΤ’ ΑΡΤΑΝΙΑΝ (2023)

(LES TROIS MOUSQUETAIRES: D'ARTAGNAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Μπουρμπουλόν
  • ΚΑΣΤ: Φρανσουά Σιβίλ, Βενσάν Κασέλ, Ρομέν Ντουρίς, Πίο Μαρμάι, Εύα Γκριν, Λουί Γκαρέλ, Βίκι Κριπς, Λίνα Κουντρί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο Ντ’ Αρτανιάν επιζεί θανάσιμης ενέδρας και καταφθάνει στο Παρίσι με στόχο να μπει στη σχολή των Σωματοφυλάκων του Βασιλιά, μέσα σ’ ένα κλίμα διχόνοιας και πολιτικών συμφερόντων που απειλούν να οδηγήσουν τη Γαλλία σε πολέμους. Με το που πατάει το πόδι του στην πόλη, όμως, μπλέκει σε τρεις ξεχωριστές μονομαχίες τιμής με τους… Άθως, Πόρθος και Άραμις!

Το πολυδιαβασμένο έργο του Αλέξανδρου Δουμά έχει… ταλαιπωρηθεί πολλάκις στο σινεμά, με το ελληνικό κοινό να προσπαθεί ακόμα να ξεχάσει τις τελευταίες φορές που είδε να διανέμεται κινηματογραφική μεταφορά του «The Three Musketeers» στη χώρα μας (από το 1993 και το 2011). Ευτυχώς, εδώ πλησιάζουμε στο… άλλο άκρο, με ένα εγχείρημα εξόχως πετυχημένο, το οποίο θα βρει τους θεατές πραγματικά απροετοίμαστους (έστω εκείνους που δεν διαβάζουν τις κριτικές του FREE CINEMA), καθώς δεν χαρακτηρίζεται από στερεότυπα «γαλλικουργιάς» ή πληκτικού έργου εποχής ευρωπαϊκής (συμ)παραγωγής.

Το «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν» έρχεται από μια «old-school» σχολή σινεμά ευχαρίστησης, που κάποτε αποτελούσε το ιδανικό παράδειγμα για βραδινή έξοδο και ψυχαγωγία μπροστά από τη μεγάλη οθόνη. Όσο μεγάλη και να είναι η κινηματογραφική βιομηχανία της Γαλλίας, τούτο το αποτέλεσμα δεν επιτυγχάνεται πάντοτε και με αφορμή το όνομα του σκηνοθέτη, ας θυμηθούμε το δικό του και άκρως ελαττωματικό κατασκεύασμα του «Άιφελ» από το 2021. Όγκος δουλειάς και υψηλότατο budget χαρακτηρίζουν και τους «Τρεις Σωματοφύλακες», όμως, τούτη τη φορά ο Μαρτάν Μπουρμπουλόν είχε σαφέστατο προσανατολισμό ως προς το είδος της ταινίας που έπρεπε να παραδώσει και δίνει τον καλύτερο εαυτό του.

Η ιστορία του έργου είναι πασίγνωστη σε γενιές και γενιές (ακόμη και από τα Κλασικά Εικονογραφημένα!), με τον Μπουρμπουλόν να εστιάζει στην καθαρόαιμη περιπέτεια από την πρώτη κιόλας σεκάνς του φιλμ. Εκμεταλλευόμενος το ύπουλο παρασκήνιο της αυλής του Βασιλιά και τις μηχανορραφίες των «μνηστήρων» της εξουσίας, προσθέτει μια αύρα μυστηρίου στην αφήγηση και την εξελίσσει σε ατμόσφαιρα σχεδόν θριλερική κι αρκούντως σκοτεινή, που σε κάποιους θεατές θα φέρει στο νου έως και αναμνήσεις από τη θαυμάσια «Αδελφότητα των Λύκων» (2001) του Κριστόφ Γκανς (παραμένοντας πάντοτε σ’ ένα πλαίσιο σύγκρισης με γαλλικές παραγωγές του παρελθόντος).

Βασική υποπλοκή, ένα «αμαρτωλό» περιδέραιο της Βασίλισσας, ενοχοποιητικό πειστήριο απιστίας και πιθανή αιτία πολέμου, εάν δεν δράσει έγκαιρα ο Ντ’ Αρτανιάν, με τη φιλική σύμπραξη των Τριών Σωματοφυλάκων του Βασιλιά, ενάντια στα σατανικά σχέδια της όχι και τόσο σαφών συμφερόντων και background Μιλαίδης (κλασικό typecasting η περίπτωση της Εύα Γκριν, αλλά το κάνει τόσο καλά που δεν μπορείς να την υποτιμήσεις), η οποία πρόκειται να επιστρέψει δριμύτερη, όπως μας αποκαλύπτει η post-credits «κρυφή» σκηνή αλλά και η γνώση της ύπαρξης ενός sequel / δεύτερου μέρους (έτσι ακριβώς είχε συμβεί και με τις πλέον γνωστές μεταφορές του 1961 και του 1973), το οποίο πρόκειται να δούμε στα σινεμά τον ερχόμενο Δεκέμβρη.

Από το υπόλοιπο καστ, η αφρόκρεμα των Γάλλων stars της παρούσης έχει τοποθετηθεί σωστά, ο αμφισεξουαλικός (!) Πόρθος του Πίο Μαρμάι προκαλεί ένα ευχάριστο ξάφνιασμα, ενώ ως Βασίλισσα η Βίκι Κριπς αποδεικνύει πως μπορεί ν’ αποδράσει από το στερεότυπο του «προσωπείου» χαρμολύπης όταν βγαίνει έξω από το πεδίο της art-house «υποχρέωσης». Κατά τα άλλα, χάρμα οφθαλμών η δουλειά που έχει γίνει σε όλους τους καλλιτεχνικούς τομείς (κι ας κάνουμε τα «στραβά μάτια» για κάτι αρχιτεκτονικές γραμμές κτηρίων τα οποία… απέχουν ελαφρώς από την ακριβή ιστορική περίοδο της δράσης κι έχουν μπει «στα κλεφτά» λόγω… παλιακού παρουσιαστικού) και χαλάλι η αναμονή μέχρι τα τέλη του 2023, αν είναι να δούμε μια αντάξια συνέχεια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε αφήνει λίγο… σύξυλο το «η συνέχεια από Δεκέμβρη», αλλά κάτι τέτοιο υποστήκατε (για παράδειγμα) και στα δύο πρώτα μέρη του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» και ουδείς έδειξε να γκρινιάζει! Οπότε, αράξτε αναπαυτικά στο κάθισμα του κινηματογράφου και διασκεδάστε μ’ έναν ωραιότατα «παλαιομοδίτικο» τρόπο, ακολουθώντας έναν ιστό μυστηρίου και ιπποτικής δράσης, με ολίγη από ρομάντζο (το οποίο δεν «καπελώνει» ρυθμό και συνολική ατμόσφαιρα), σε ότι πιο ισορροπημένο μας έχει δώσει η γαλλική παραγωγή στον τομέα της ψυχαγωγίας εδώ και… πολλά χρόνια! Και είναι σινεμά μεγάλης οθόνης, μην το υποτιμήσετε επειδή δεν έχει προέλευση… χολιγουντιανή!


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;