FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ (2022)

(PREY FOR THE DEVIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνιελ Σταμ
  • ΚΑΣΤ: Τζάκλιν Μπάιερς, Πόζι Τέιλορ, Κόλιν Σάλμον, Νίκολας Ραλφ, Κρίστιαν Ναβάρο, Βιρτζίνια Μάντσεν, Μπεν Κρος, Τομ Φορμπς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μαθητευόμενη καλόγρια έλκεται από το τμήμα μελλοντικών ιερέων που πρόκειται να ειδικευτούν στους εξορκισμούς και «σπάει» τους κανόνες της Εκκλησίας όταν θα μπει στην ομάδα τους, κυρίως εξαιτίας μυστηριώδους «καρμικού» δεσμού που δείχνει να έχει με δαιμονισμένη ανήλικη.

Από την εποχή του θαυμάσιου «Εξορκισμού της Έμιλυ Ρόουζ» (2005) και μετά από την τεράστια επιτυχία του «Καλέσματος» (2013), το οποίο δημιούργησε ολόκληρο franchise με sequel και spin-off, το υπο-είδος ταινιών τρόμου με δαιμονισμούς κατέκλυσε τη μεγάλη οθόνη, με εμφανίσεις αντίστοιχων φιλμ ετησίως, πλέον. Το «Φως του Διαβόλου» προστίθεται σε τούτη τη μακρά θεματική λίστα φιλμικών παραγωγών, όπου ο Διάβολος καταλαμβάνει (συνήθως) το κορμί ενός νεαρού κοριτσιού (διότι ποτέ δεν ξεχνάμε τα βάσανα της άμοιρης Λίντα Μπλερ…), πηγαινοέρχεται από το ένα σώμα στο άλλο για ν’ αποφύγει αγιασμούς και απαγγελίες τμημάτων του Ευαγγελίου ή έχει βάλει σκοπό να «κατοικίσει» σε στοχευμένο θύμα το οποίο καταδιώκει ώσπου να περάσει το δικό του (διότι… «το Κακό θέλει να μπει», όπως λέει και το tagline τούτης της ταινίας του Ντάνιελ Σταμ). Λίγο-πολύ, αυτά τα στερεότυπα επαναλαμβάνονται κι εδώ, στοιχειωδώς αξιοπρεπώς, δίχως όμως κάτι το ουσιαστικά καινούργιο.

Μια κάποια διαφορά κάνει το πείσμα της κεντρικής ηρωίδας και μαθητευόμενης καλόγριας, που από περιέργεια αλλά και… τσαμπουκά, επιδιώκει να εισχωρήσει σ’ ένα παραδοσιακά ανδροκρατούμενο κομμάτι της Εκκλησίας, με την επιθυμία να εξασκηθεί κι εκείνη στους εξορκισμούς, αφού πρώτα εκπαιδευτεί καταλλήλως (κι αυτό ένα θέμα taboo) εντός των κύκλων των ιερέων. Η μελετηρή αδελφή Ανν, πριν καταφέρει να πείσει για τις ικανότητές της, περιοριζόταν στις κλασικές γυναικείες υπηρεσίες της αδελφής – «νοσοκόμου», μιας παρηγορήτρας προορισμένης ν’ αποκτήσει την πείρα που θα της επιτρέψει να δράσει σε κλινικές και τίποτε παραπάνω. Κάπως έτσι θα γνωρίσει ανήλικο κοριτσάκι με το οποίο θα «δεθεί» λίγο παραπάνω, ώσπου ν’ ανακαλύψει ότι εκείνο έχει μεταφερθεί σε δυσχερή κατάσταση υγείας ως δαιμονισμένο στα «μπουντρούμια» του «Οίκου του Θεού», με κίνδυνο να οδηγηθεί στο Βατικανό, τον «τερματικό» σταθμό των πλέων αθεράπευτων περιπτώσεων, απ’ όπου ελάχιστοι επιζούν της μάχης με τον Διάβολο.

Ο Σταμ σκηνοθετεί με σχετική σοβαρότητα, προσπαθώντας να δημιουργήσει κλίμα τρόμου για ώριμους θεατές και γνώστες του genre, τα jump scares είναι απανωτά και ψυχαγωγούν, όμως, το φιλμ «κρύβει» μια υποπλοκή εντελώς… μελοδραματική (!), η οποία φωνάζει να έρχεται, πόσω μάλλον από τη στιγμή που μαθαίνουμε ένα σημαντικό μυστικό από το παρελθόν της ηρωίδας, η οποία είχε άσχημα και τραυματικά βιώματα με την εκλιπούσα μητέρα της. Όταν η αδελφή Ανν συνειδητοποιεί πως ο Διάβολος θέλει να πάρει εκείνην και όχι το ανήλικο κορίτσι στο οποίο έχει βρει προσωρινό καταφύγιο, τα πράγματα υπεραπλουστεύονται και το μόνο που έχουμε να περιμένουμε είναι η τελική αναμέτρηση. Που δεν δείχνει και τόσο «τελική», αν κρίνουμε από το… μη φινάλε του έργου, με προφανείς βλέψεις της παραγωγής για δεύτερο μέρος. Καθίστε να βγει πρώτα στα σινεμά η ταινία, ρε παιδιά, να δείτε πως θα πάει, που μας έχετε… δαιμονίσει με τα sequel!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γνήσιο fun για… αγνωστικιστές και non-believers, σίγουρα όχι ένα από τα χειρότερα έργα που μας έχει δώσει τούτη η κατηγορία ταινιών τρόμου. Αξιοπρεπές είναι, προσεγμένο είναι, τα… τινάγματά του τα δίνει, αλλά τα έχουμε ξαναδεί κάμποσες φορές τα «κόλπα» αυτά σε αίθουσες των multiplex εδώ και καμιά δεκαετία.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.