FreeCinema

Follow us

SCOOP (2006)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γούντι Άλεν
  • ΚΑΣΤ: Γούντι Άλεν, Χιου Τζάκμαν, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Ίαν ΜακΣέιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας στο Λονδίνο, έρχεται σε επαφή με… φάντασμα συναδέλφου της σε show ταχυδακτυλουργού, το οποίο θα της αποκαλύψει δημοσιογραφικό λαβράκι σχετικά με την ταυτότητα του διαβόητου και ασύλληπτου «Tarot Card Killer», ενός κατά συρροή δολοφόνου με προτίμηση στις εκδιδόμενες γυναίκες.

Ομολογώ πως μεγάλωσα τρέφοντας υπερβολική αγάπη προς το σινεμά του Γούντι Άλεν, όποιο είδος κι αν υπηρετούσε, από τις πιο εξωφρενικές και «απλοϊκές» του κωμωδίες μέχρι τα «μπεργκμανικά», καταπιεσμένα ψυχοδράματά του και τα νευρωσικά «έπη» για τους πολίτες της Νέας Υόρκης. Τι έμεινε από όλα αυτά σήμερα; Αναμασημένη τροφή που κάνει απεγνωσμένα rewind σε εμπνεύσεις του παρελθόντος, όπως συνέβη με το περσινό «Match Point».

Πρώτο μέγα λάθος του «Scoop», η παραμονή του Άλεν στο Λονδίνο για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Η τουριστική του ματιά είναι οριακά άσχετη και βαρετή, δίπλα σε τόσο έντονα στερεότυπα που σου κόβουν το χαμόγελο πριν σε ακουμπήσει ο ναρκισσισμός μερικών χαριτωμένων, σκόρπιων ατακών. Η ανάπτυξη του μυστηρίου πάνω σ’ έναν αινιγματικό serial killer είναι πιο γερασμένη κι απ’ το μύθο του Τζακ του Αντεροβγάλτη, ενώ σε παρόμοιο μοτίβο ο Άλεν είχε «κεντήσει» το 1993 με τους «Μυστηριώδεις Φόνους στο Μανχάταν».

Το αστειάκι με τον Θάνατο χάνεται στην ομίχλη που τον περιβάλλει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον επιπλέει μονάχα επειδή την… λιμπίζεται ο δημιουργός (διόλου τυχαία, στην αρχή του έργου, το παίξιμό της φέρνει ξεκάθαρα σε θηλυκή version της αιώνιας persona του Άλεν, για να μη σχολιαστεί το γεγονός ότι κοιμάται με άνδρα που της ρίχνει ηλικιακά… και τρεις φορές πάνω!) και ο Χιου Τζάκμαν κόβει βόλτες σαν μορφονιός (λέγε με και διακοσμητικό). Σας λείπει ο Γούντι Άλεν; Θα πρότεινα να στραφείτε προς το πλησιέστερο video club…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Μεγάλη πίκρα η πορεία (γήρανσης…) του Γούντι Άλεν, μετά το (αδικαιολόγητα λαοφιλές) «Match Point» (2005), το οποίο στάθηκε ως η αρχή μιας «ανακυκλωμένης» φάσης στη φιλμογραφία του. Αρκετά χρόνια από την τότε θέαση τούτου του έργου, πια, δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα από αυτό! Και αυτό εγώ δεν το λέω καλό…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.