FreeCinema

Follow us

SCOOP (2006)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γούντι Άλεν
  • ΚΑΣΤ: Γούντι Άλεν, Χιου Τζάκμαν, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Ίαν ΜακΣέιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας στο Λονδίνο, έρχεται σε επαφή με… φάντασμα συναδέλφου της σε show ταχυδακτυλουργού, το οποίο θα της αποκαλύψει δημοσιογραφικό λαβράκι σχετικά με την ταυτότητα του διαβόητου και ασύλληπτου «Tarot Card Killer», ενός κατά συρροή δολοφόνου με προτίμηση στις εκδιδόμενες γυναίκες.

Ομολογώ πως μεγάλωσα τρέφοντας υπερβολική αγάπη προς το σινεμά του Γούντι Άλεν, όποιο είδος κι αν υπηρετούσε, από τις πιο εξωφρενικές και «απλοϊκές» του κωμωδίες μέχρι τα «μπεργκμανικά», καταπιεσμένα ψυχοδράματά του και τα νευρωσικά «έπη» για τους πολίτες της Νέας Υόρκης. Τι έμεινε από όλα αυτά σήμερα; Αναμασημένη τροφή που κάνει απεγνωσμένα rewind σε εμπνεύσεις του παρελθόντος, όπως συνέβη με το περσινό «Match Point».

Πρώτο μέγα λάθος του «Scoop», η παραμονή του Άλεν στο Λονδίνο για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Η τουριστική του ματιά είναι οριακά άσχετη και βαρετή, δίπλα σε τόσο έντονα στερεότυπα που σου κόβουν το χαμόγελο πριν σε ακουμπήσει ο ναρκισσισμός μερικών χαριτωμένων, σκόρπιων ατακών. Η ανάπτυξη του μυστηρίου πάνω σ’ έναν αινιγματικό serial killer είναι πιο γερασμένη κι απ’ το μύθο του Τζακ του Αντεροβγάλτη, ενώ σε παρόμοιο μοτίβο ο Άλεν είχε «κεντήσει» το 1993 με τους «Μυστηριώδεις Φόνους στο Μανχάταν».

Το αστειάκι με τον Θάνατο χάνεται στην ομίχλη που τον περιβάλλει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον επιπλέει μονάχα επειδή την… λιμπίζεται ο δημιουργός (διόλου τυχαία, στην αρχή του έργου, το παίξιμό της φέρνει ξεκάθαρα σε θηλυκή version της αιώνιας persona του Άλεν, για να μη σχολιαστεί το γεγονός ότι κοιμάται με άνδρα που της ρίχνει ηλικιακά… και τρεις φορές πάνω!) και ο Χιου Τζάκμαν κόβει βόλτες σαν μορφονιός (λέγε με και διακοσμητικό). Σας λείπει ο Γούντι Άλεν; Θα πρότεινα να στραφείτε προς το πλησιέστερο video club…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Μεγάλη πίκρα η πορεία (γήρανσης…) του Γούντι Άλεν, μετά το (αδικαιολόγητα λαοφιλές) «Match Point» (2005), το οποίο στάθηκε ως η αρχή μιας «ανακυκλωμένης» φάσης στη φιλμογραφία του. Αρκετά χρόνια από την τότε θέαση τούτου του έργου, πια, δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα από αυτό! Και αυτό εγώ δεν το λέω καλό…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.