FreeCinema

Follow us

ΙΔΡΩΤΑΣ (2021)

(SWEAT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάγκνους φον Χορν
  • ΚΑΣΤ: Μαγκνταλένα Κολέσνικ, Τζούλιαν Σβιεζέβσκι, Αλεξάντρα Κονιέτζνα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Η νεαρή Σύλβια είναι μία ανερχόμενη και ιδιαίτερα επιτυχημένη influencer γυμναστικής, με εκατοντάδες χιλιάδες followers να παρακολουθούν την κάθε της κίνηση και το παραμικρό workout που θα δημοσιεύσει, είτε τηλεοπτικά, είτε στο διαδίκτυο. Παρά την φαινομενικά «τέλεια» ζωή που προβάλλει και το αψεγάδιαστο σώμα της, όμως, η Σίλβια ψάχνει απεγνωσμένα για αγάπη, οικειότητα και εκτίμηση γι’ αυτό που πραγματικά είναι.

Στη sophomore ταινία του, μετά το προ εξαετίας «The Here After», ο Μάγκνους φον Χορν καταπιάνεται με το φεστιβαλικών φιλοδοξιών – αλλά ξεκάθαρα πιο ώριμη στιγμή της φιλμογραφίας του – «Ιδρώτας», χρησιμοποιώντας ως υπόβαθρο την Πολωνία. Κι αν αυτό φαίνεται λίγο περίεργο από την άποψη πως ο σκηνοθέτης είναι Σουηδός, η τετραετής φοίτησή του στο Πανεπιστήμιο του Λοτζ, ξεδιαλύνει κάθε απορία που ίσως είχε κάποιος. Η αλήθεια να λέγεται, ο φον Χορν έχει πιάσει τον παλμό της εποχής, σε κάθε περίπτωση. Σε ένα παρόν όπου οι influencers της κοινής γνώμης είναι εξαιρετικά «σημαντικά» (#sarcasm) γρανάζια της κοινωνίας (και του καπιταλισμού, φυσικά), είναι πραγματικά αναζωογονητικό να βλέπουμε μια ταινία που ασχολείται μ’ έναν τέτοιο πρωταγωνιστή / ήρωα, χωρίς διδακτισμούς και πουριτανικές δαιμονοποιήσεις που ανήκουν σε περασμένες εποχές. Εννοείται πως στην περίπτωση των γυναικών influencer, δεν μπορούμε ν’ αφήσουμε απ’ έξω και τον casual «σεξισμούλη» που κάνει την εμφάνιση του σχεδόν πάντα…

Αυτός είναι, λοιπόν, και ο πρωταρχικός λόγος που ο «Ιδρώτας» δουλεύει αρκούντως ικανοποιητικά σε πρώτο επίπεδο. Η ανθρώπινη προσέγγιση της πρωταγωνίστριας, μίας όμορφης, καλλίγραμμης influencer γυμναστικής, είναι η ειδοποιός διαφορά εδώ, το στοιχείο που ξεχωρίζει ανάμεσα σ’ έναν ωκεανό απαξιωτικών σχολίων για το αν κάποια είναι όμορφη, αν «κάνει βίζιτες», αν «πηγαίνει με δεκάδες τύπους / τύπισσες» κι αν κάνει «περίεργα» ταξίδια σε Ντουμπάι και Καραϊβική. Αυτό που έχει εξέχουσα σημασία στο φιλμ, είναι πως η εν λόγω «influencer», «motivator» ή όπως αλλιώς θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε, έχει αυτή την ανθρώπινη υπόσταση και, κυρίως, τα απτά θέματα που μπορεί να αντιμετωπίζει και φαίνονται ασήμαντα στο απλοϊκά και εύκολα κριτικό μάτι. Αυτή είναι η πρωταγωνίστριά μας, λοιπόν. Η Σύλβια είναι μία από εμάς. Και δεν πρέπει να δαιμονοποιηθεί σαν μάγισσα στο Σάλεμ, επειδή έχει επιλέξει τον κόσμο των social. Έχουμε 2021, καλό είναι να το καταλάβουμε, όσο είναι νωρίς.

Ανάμεσα σε Insta stories, τηλεοπτικές εμφανίσεις, posts και viral γυμναστικές επιδείξεις σε εμπορικά κέντρα, η ζωή της Σύλβια είναι ένας διαρκής αγώνας απόδειξης της ομορφιάς, της τέλειας διάθεσης σε κάθε δυνατή στιγμή, του αψεγάδιαστου σώματος και των μηδέν λαθών σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Γι’ αυτό είναι και τόσο σημαντική η παρουσίαση της πλευράς της ως άτομο με υψηλή ενσυναίσθηση, ως άνθρωπο που ψάχνει απεγνωσμένα την επαφή, την οικειότητα και την αγάπη, όσο κι αν στο αδαές, άκριτο μάτι, φαίνεται πολύ εύκολο ν’ ακολουθήσεις μία ανάλογη καριέρα.

Φυσικά, τα πάντα θα κατέρρεαν δίχως την πειστική, στιβαρή παρουσία της Μαγκνταλένα Κολέσνικ, η οποία σηκώνει στη συντριπτική πλειοψηφία του το φιλμ στους ώμους της, μαζί με ένα σενάριο που δείχνει σεβασμό και κατανόηση απέναντι, όχι μόνο στην εποχή που διαδραματίζεται, αλλά και στην ανθρώπινη υπόσταση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν θα δείτε την ταινία που θα θυμάστε για όλη σας τη ζωή, ούτε κάποιο παγκόσμιο αριστούργημα. Ένα φιλμ που ζει και σέβεται την εποχή στην οποία διαδραματίζεται, όμως, κάποια εύσημα τα αξίζει.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.