FreeCinema

Follow us

BUENOS AIRES Σ’ ΑΓΑΠΩ (2011)

(SUPERCLASICO)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλε Κρίστιαν Μάντσεν
  • ΚΑΣΤ: Άντερς Μπέρτελσεν, Πάπρικα Στέεν, Τζέιμι Μόρτον, Σεμπαστιάν Εστεβάνεζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Χρεοκοπημένος Δανός έμπορος κρασιών παίρνει το γιο του και ταξιδεύουν στο Μπουένος Άϊρες, προκειμένου να υπογράψει τα χαρτιά του διαζυγίου με την πρώην του, που είναι πια ερωτευμένη με super star του ποδοσφαίρου.

Aν θελήσεις να κανιβαλίσεις την ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, είναι πολύ εύκολο να το κάνεις, απλά με το να την πιάσεις κομμάτι κομμάτι. Το δράμα και η κωμωδία εναλλάσσονται με ρυθμούς που δεν προλαβαίνεις, οι local χαρακτήρες είναι βγαλμένοι από το βιβλίο των στερεοτύπων και το μοτίβο «ξένος σε ξένο άγνωστο τόπο» θυμίζει επικίνδυνα τις τελευταίες ταινίες του Γούντι Άλεν…

Με έναν παράξενο τρόπο, όμως, όλα αυτό μαζί λειτουργεί ευχάριστα και καθόλου προσβλητικά για το θεατή. Ο Κρίστιαν δεν μπορεί να χωνέψει ότι η γυναίκα του τον άφησε. Η ήττα του είναι πολλαπλή. Έχει μείνει μόνος, με ένα γιο που την έχει δει καλλιτέχνης φωτογράφος και τριγυρίζει φορώντας δερμάτινο παλτό έστω κι αν έξω σκάει ο τζίτζικας, ενώ η πρώην του μένει σε ένα τεράστιο σπίτι με έναν ποδοσφαιριστή που οι πάντες αποθεώνουν και με κοιλιακούς και γλουτιαίους που δε διστάζει να δείξει σε κάθε ευκαιρία.

Παρ’ όλα αυτά, ο Κρίστιαν δεν το βάζει κάτω. Και ο λόγος είναι απλός. Δεν έχει να χάσει τίποτα. Οι διαρκείς εξευτελισμοί που υφίσταται δεν αλλάζουν τίποτα, γιατί αρνείται να δεχτεί την πραγματικότητα και το γεγονός ότι έχει χάσει. Στο Μπουένος Άϊρες θα περιπλανηθεί, θα τον ληστέψουν, θα τα πιει με έναν γέρο οινοποιό, θα του την πέσει στα ξαφνικά η οικονόμος, θα τρελαθεί από αγωνία όταν ο γιος του την κάνει, ερωτευμένος με μια ξεναγό.

Δε συμβαίνουν και λίγα στα παρά κάτι 100 λεπτά της ταινίας. Ο γρήγορος ρυθμός της είναι το πιο θετικό της στοιχείο, καθώς δεν έχει καμία σχέση με ό,τι μπορεί να φαντάζεται κανείς όταν σκέφτεται δανέζικο, φεστιβαλικό, βαρύ σινεμά. Το «Buenos Aires Σ’ Αγαπώ» είναι ταχύ και ανάλαφρο και, τελικά, διασκεδαστικό. Οι καταστάσεις και αρκετοί από τους – κυρίως περιφερειακούς – χαρακτήρες μπορεί να χορεύουν tango με τα κλισέ, όμως, οι ερμηνείες τούς κάνουν ανθρώπινους και πιστευτούς. Και στο τέλος, τόσο ο Κρίστιαν, όσο και η ταινία, διατηρούν την αξιοπρέπειά τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θα σε εκπλήξει ευχάριστα αν πιστεύεις ότι η Δανία βγάζει μόνο «Δόγμα» και τα παράγωγά του. Αν, πάλι, με τις τελευταίες ταινίες του Γούντι Άλεν έχεις πει «ήμαρτον», μπορεί να μη θέλεις να δώσεις καμία ευκαιρία ούτε σε μια καλύτερη εκδοχή.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.

MR KLEIN

MR KLEIN

Δανός στο Μπουένος Άϊρες για διαζύγιο με γυναικάκι που τώρα τρέχει πίσω από ποδοσφαιριστή φίρμα; Μεγιεμελέ, μεγιεμελέ, Φίλιππος Νικολάου.