FreeCinema

Follow us

Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ (2012)

(L’ ENFANT D’ EN HAUT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ούρσουλα Μεγέρ
  • ΚΑΣΤ: Κέισι Μοτέ Κλάιν, Λεά Σεντού, Τζίλιαν Άντερσον, Μάρτιν Κόμπστον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Δωδεκάχρονος επιβιώνει (και πλέον ζει την απολυμένη, από άντρα σε άντρα, ανεύθυνη 20κάτι αδελφή του) «γδύνοντας» πελάτες ski resort από αξεσουάρ και ρούχα, που «σκοτώνει» επικερδώς. Τραβιέται με Άγγλο εποχικό και με μητρικό υποκατάστατο ματσό, κάποιοι τον κάνουν τσακωτό. Το «σπλάχνο» του από ένα ψέμα ζωής, επίσης. Πού οδεύουν;

Έχει, με δύο μόλις feature «τέκνα», αναθρέψει εαυτήν στη σημαντικότερη Ευρωπαία σκηνοθέτιδα η Ελβετίδα auteur του «Home»; C’ est possible και το σπουδαιότερο: αγκαλιάζοντας με πείσμα το αξιοθέατο περιθώριο (τώρα λιγότερο ιλαρά, στυλιζαρισμένα και στις υπώρειες των σαλέ) τής απατηλά «άσπιλης» πατρίδας της. Σα lift που πάει τους αδερφούς Νταρντέν σε πίστα πρώιμου Ζονκά, η νέα της, εδώ κολοβή οικογενειακή, σπουδή «είναι» εν ανάγκη και σχέσης σε δοκιμασία και καμπή, σκαρφαλώνει υψομετρικά τις χαράδρες τού ταξικού και «Η Διάπλασις των Παίδων» διακυβεύματός της ως «Έγκλημα και Τιμωρία», βιοπαλαιστικό πορτρέτο ριζών αίματος, οι οποίες, όπως σχεδόν τα πάντα, πια, πωλούνται και αγοράζονται – ή υφαρπάζονται εν τη ελλείψει τους.

«Κανείς δεν ενδιαφέρεται εκεί πάνω. Θα πάρουν άλλα», δικαιολογείται για το Survivor «απαλλοτρίωσης» τού προνομιούχου, σε αναψυχή εσμού θυμάτων του (εκλογικεύοντας ενήλικα) αυτός ο γαλλόφωνος, Αλπικός post ντικενσιανός, που μεταπωλεί τα λάφυρά του στην κωμόπολή του στην κοιλάδα «κάτω», σε συνομηλίκους και στην εργατιά – τους «δούλους» των σε διακοπές πλουσίων, ένα μόνο απ’ τα ψυχολογικά ξέφωτα εδώ. Το πιο εντυπωσιακό: βαρίδι στο μοναδικό δικό του άνθρωπο, ο μικρός κάποιο βράδυ θα εξασφαλίσει την αγάπη της με αντίτιμο ό,τι έχει καβατζώσει σε ευρώ – κι αυτή δε θα αργήσει να του ξεπληρώσει το «έξοδο».

Είναι η σκηνή (μαζί με την αγγιχτική υποπλοκή του πλησιάσματος τουρίστριας, της κηδεμόνα – ευσεβούς πόθου του) που κάνει το surprise κλου συγγενικού δεσμού μετά τα μισά να σκάει αιφνίδια ευχάριστα σα χιονόμπαλα στα μούτρα σου. Και αν αυτό το τελευταίο δεν οξυγονώνει επαρκώς το αμοιβαία ενηλικιωτικό «ως εδώ ήταν» πρανές δραματουργίας (η χειμερινή σεζόν τελειώνει, κάθε κατεργάρης στον πάγκο του, ένα clin d’oeil στα κλεμανικά «Απαγορευμένα Παιχνίδια» διασταυρώνει και χωρίζει – ή ενώνει; – εφεξής το εκκρεμές στον αέρα οικείου ντούο), υπάρχουν η Σεντού, που σπάει με αθόρυβο πάταγο τον πάγο που θεωρούνταν ότι «έπιανε» η μάσκα της ως σήμερα, κι ο μπόμπιρας Μοτέ Κλάιν, για τον οποίο συγκεκριμένα γράφτηκε η ταινία, που… κλέβει στην ψύχρα σχεδόν όλες τις σκηνές του.

Την οπτική κατάβαση πλαγιάς εξασφαλίζει η Ανιές Γκοντάρ με σλάλομ ανάμεσα στα πανοραμίκ βουνού νιφάδων ή ντελούξ habitat (αντιδιεσταλμένα με το σκυθρωπό έξω ή τις εργατικές κατοικίες μιας πεδινής, ημιβιομηχανικής ζώνης) και τα φορητά «ενώπιος ενωπίω» στη ζούλα χώρων. Αυτό το γλίστρημα, γύρω από τις περιστασιακές «ηλεκτρικές» μουσικές σημαίες του Τζον (δες Πι Τζέι Χάρβεϊ) Πάρις, συνενώνει θραύσματα ύπαρξης για το big picture ματαιώσεων και νευρώσεων του ζεύγους, που ανεβαίνει το λευκό του Γολγοθά. Μαζί και συ. Αλληγορία – γρανιτένιο παίγνιο ασφάλτου σαν το «Home» ή κορυφογραμμή πάντα δε βλέπει «Η Αδελφή Μου», αλλά άνθρωπός σου είναι και νιώθεται κοντά, πραγματικά. Νομίζω ότι δε βρίσκεις τώρα γύρω σου πιο magnifique τελεφερίκ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου άρεσαν «Το Παιδί με το Ποδήλατο» και «Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο»; Είναι καλύτερη. Δε σου άρεσαν; Αυτή «λέει», δεν «κηρύττει» au naturel. Θαμώνες Περτουλίου, Καϊμακτσαλάν κ.ο.κ. θα (ξε)φύγετε κι εσείς.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μούλικο κλέβει σύνεργα του σκι από λεφτάδες στην Ελβετία και τα πουλάει για να ζήσει με την αδελφούλα του. Ε, ναι, παρμπρίζ και χαρτομάντιλα δεν παίζουν εκεί…