FreeCinema

Follow us

7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ (2012)

(7 DIAS EN LA HABANA)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λοράν Καντέ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Χούλιο Μέδεμ, Ελία Σουλεϊμάν, Χουάν Κάρλος Ταβίο, Πάμπλο Τραπέρο, Γκασπάρ Νοέ
  • ΚΑΣΤ: Τζος Χάτσερσον, Ντάνιελ Μπρουλ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Ελία Σουλεϊμάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Επτά επεισόδια που διαδραματίζονται σε μία εβδομάδα στην Αβάνα, από την επίσκεψη του Εμίρ Κουστουρίτσα σε ένα φεστιβάλ, μέχρι τον εξορκισμό μιας έφηβης με λεσβιακές τάσεις και το στήσιμο ενός συντριβανιού σε διαμέρισμα για τάμα στην Παναγία, μεγάλη η χάρη της.

Έναν διαφορετικό, πρωτότυπο τρόπο χρηματοδότησης έχει αυτή η σπονδυλωτή ταινία, που φιλοδοξεί να μεταφέρει αέρα Αβάνας, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να αναπαράγει κλισέ των τουριστικών γραφείων ή των ντοκιμαντέρ του National Geographic. Ό,τι θα ήθελε να είναι μια inside ματιά σε μια ιδιαίτερη κοινωνία, καταλήγει σε μια από τα ίδια, με τρομπέτες να παιανίζουν, κορμιά να απολαμβάνουν το σεξ και μακρόσυρτους λόγους του Φιντέλ Κάστρο.

Το «7 Ημέρες στην Αβάνα» χρηματοδοτήθηκε από ένα ποτό και μια διαφημιστική εταιρεία και είναι τελικά περισσότερο από εμφανής η επιρροή τους στο αποτέλεσμα της δουλειάς των επτά σκηνοθετών, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του φιλμ που τράβηξαν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τα τηλεοπτικά σποτ του ποτού. Κατά τα άλλα, η παραγωγή τους βρήκε όλους σε ντεφορμέ φάση, με το μυαλό τους μάλλον περισσότερο στις πληρωμένες διακοπές, παρά στις ταινίες που έπρεπε να γυρίσουν.

Μέτρια έως κακά σκηνοθετημένα, αν λάβει κανείς υπόψη του τα ονόματα εκείνων που συμμετέχουν στην ομάδα δημιουργών, τα μικρού μήκους φιλμ συνθέτουν μια εβδομάδα που, είτε έχεις ξαναδεί κάπου, είτε δε θέλεις να γνωρίζεις γι’ αυτή. Για παράδειγμα, ο αγνώριστος εδώ Πάμπλο Τραπέρο παρακολουθεί τον ενοχλητικό Εμίρ Κουστουρίτσα ενώ μουγκρίζει, μεθοκοπάει και δήθεν απολαμβάνει την αυθεντικότητα ενός απλού μουσικού. Ο Χούλιο Μέδεμ έχει γυρίσει ένα – μάλλον αθέλητα – αστείο ρομάντζο, ενώ ο Γκασπάρ Νοέ προσπαθεί να δώσει στυλ στην ιστορία εξορκισμού, αλλά με πολύ φτωχά επεξεργασμένο υλικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι, εκτός κι αν ανήκεις στο σπάνιο είδος των φανατικών των σπονδυλωτών ταινιών ή έχεις ψύχωση με την «κουβανέζικη ψυχή». Και πάλι, όμως, κάπου αλλού θα βρεις κάτι πιο αυθεντικό που να την καταγράφει.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.