FreeCinema

Follow us

7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ (2012)

(7 DIAS EN LA HABANA)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λοράν Καντέ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Χούλιο Μέδεμ, Ελία Σουλεϊμάν, Χουάν Κάρλος Ταβίο, Πάμπλο Τραπέρο, Γκασπάρ Νοέ
  • ΚΑΣΤ: Τζος Χάτσερσον, Ντάνιελ Μπρουλ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Ελία Σουλεϊμάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Επτά επεισόδια που διαδραματίζονται σε μία εβδομάδα στην Αβάνα, από την επίσκεψη του Εμίρ Κουστουρίτσα σε ένα φεστιβάλ, μέχρι τον εξορκισμό μιας έφηβης με λεσβιακές τάσεις και το στήσιμο ενός συντριβανιού σε διαμέρισμα για τάμα στην Παναγία, μεγάλη η χάρη της.

Έναν διαφορετικό, πρωτότυπο τρόπο χρηματοδότησης έχει αυτή η σπονδυλωτή ταινία, που φιλοδοξεί να μεταφέρει αέρα Αβάνας, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να αναπαράγει κλισέ των τουριστικών γραφείων ή των ντοκιμαντέρ του National Geographic. Ό,τι θα ήθελε να είναι μια inside ματιά σε μια ιδιαίτερη κοινωνία, καταλήγει σε μια από τα ίδια, με τρομπέτες να παιανίζουν, κορμιά να απολαμβάνουν το σεξ και μακρόσυρτους λόγους του Φιντέλ Κάστρο.

Το «7 Ημέρες στην Αβάνα» χρηματοδοτήθηκε από ένα ποτό και μια διαφημιστική εταιρεία και είναι τελικά περισσότερο από εμφανής η επιρροή τους στο αποτέλεσμα της δουλειάς των επτά σκηνοθετών, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του φιλμ που τράβηξαν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τα τηλεοπτικά σποτ του ποτού. Κατά τα άλλα, η παραγωγή τους βρήκε όλους σε ντεφορμέ φάση, με το μυαλό τους μάλλον περισσότερο στις πληρωμένες διακοπές, παρά στις ταινίες που έπρεπε να γυρίσουν.

Μέτρια έως κακά σκηνοθετημένα, αν λάβει κανείς υπόψη του τα ονόματα εκείνων που συμμετέχουν στην ομάδα δημιουργών, τα μικρού μήκους φιλμ συνθέτουν μια εβδομάδα που, είτε έχεις ξαναδεί κάπου, είτε δε θέλεις να γνωρίζεις γι’ αυτή. Για παράδειγμα, ο αγνώριστος εδώ Πάμπλο Τραπέρο παρακολουθεί τον ενοχλητικό Εμίρ Κουστουρίτσα ενώ μουγκρίζει, μεθοκοπάει και δήθεν απολαμβάνει την αυθεντικότητα ενός απλού μουσικού. Ο Χούλιο Μέδεμ έχει γυρίσει ένα – μάλλον αθέλητα – αστείο ρομάντζο, ενώ ο Γκασπάρ Νοέ προσπαθεί να δώσει στυλ στην ιστορία εξορκισμού, αλλά με πολύ φτωχά επεξεργασμένο υλικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι, εκτός κι αν ανήκεις στο σπάνιο είδος των φανατικών των σπονδυλωτών ταινιών ή έχεις ψύχωση με την «κουβανέζικη ψυχή». Και πάλι, όμως, κάπου αλλού θα βρεις κάτι πιο αυθεντικό που να την καταγράφει.


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;