FreeCinema

Follow us

ZOOLANDER No. 2 (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στίλερ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Στίλερ, Όουεν Γουίλσον, Σάιρους Άρνολντ, Γουίλ Φέρελ, Πενέλοπε Κρουζ, Κρίστεν Γουίγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Έπειτα από μια μεγάλη καταστροφή και μια προσωπική τραγωδία, ο Ντέρεκ Ζουλάντερ αποσύρεται από τις πασαρέλες, για να επανέλθει με την παρότρυνση μιας πράκτορα που προσπαθεί να διαλευκάνει ένα μυστήριο. Μαζί του θα είναι και ο παλιός του ανταγωνιστής Χάνσελ.

Τι μεγάλη απογοήτευση ήταν αυτή! Είναι σαν ο Μπεν Στίλερ να προσπάθησε επίτηδες να καταστρέψει το cult following του πρώτου «Zoolander» ή σαν να έχει ξεχάσει πώς παίζουν κωμωδία. Πρέπει να θυμίσουμε ότι η πρώτη ταινία, πριν από 15 χρόνια, δεν ήταν επιτυχία στο box-office, αλλά έγινε μετά στο home entertainment και διατήρησε μια εξαιρετική φήμη. Το sequel, όμως, είναι βέβαιο ότι όλοι θα προσπαθήσουν να το ξεχάσουν.

Ίσως δεν έχει κανένα νόημα να αναφερθεί κανείς στην υπόθεση, επειδή όπως και στην προηγούμενη ταινία είναι εντελώς εξωφρενική και απίθανη. Από μόνο του αυτό δεν είναι κακό πράγμα, αρκεί το story να δίνει πάσες για τις κωμικές καταστάσεις. Ίσως να υπήρχαν κι εδώ αρκετές, αλλά ο Στίλερ φαίνεται να έχει βάλει το κωμικό στοιχείο σε δεύτερη μοίρα. Τον ενδιαφέρει περισσότερο να δείξει πώς μπορεί να σκηνοθετήσει περιπέτεια κατασκοπείας, κάτι που κάνουν πολύ καλύτερα πολλοί περισσότεροι. Από την άλλη πλευρά, όλες οι κωμικές καταστάσεις και τα gags πέφτουν στο απόλυτο κενό. Είναι σαν να υπάρχει απόλυτη έλλειψη timing, να χάνονται οι ατάκες, η κάμερα να πιάνει κάτι «άλλο». Ο Στίλερ, αρκετά μεγαλύτερος, παίζει με χαμένη τη σπιρτάδα και το νεύρο της πρώτης ταινίας και «τα λέει» πιο αργά και ανόητα, χωρίς την αστεία αφέλεια του Ντέρεκ Ζουλάντερ του 2001.

Μια διαφημιστική καμπάνια που κράτησε πάρα πολύν καιρό, από το fashion show του Valentino όπου εμφανίστηκαν ο Στίλερ με τον Ουίλσον στο φινάλε (καλοί κι αυτοί στον Valentino, μετέτρεψαν σε τσίρκο την επίδειξη), δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες για το αποτέλεσμα, μαζί με τα cameos που έβγαιναν κάθε τόσο στη φόρα. Το αποτέλεσμα, μια τεράστια φούσκα.

Στην πρώτη ταινία, εκτός από τα πραγματικά αστεία, αν ήθελε κάποιος να ξύσει λίγο παρακάτω, θα μπορούσε να πει ότι υπήρχε και μια σάτιρα για τον επιφανειακό κόσμο της μόδας. Μόνο που στη δεύτερη ταινία, ο κόσμος της μόδας, που είναι πράγματι επιφανειακός αλλά καμαρώνει γι’ αυτό, φαίνεται απείρως σοβαρότερος από τον κόσμο των άνευ λόγου και ουσίας sequels. Και ο Στίλερ, που ήθελε να τον παρωδήσει, βρέθηκε για έναν χρόνο να τρέχει πίσω από celebrity designers και όλο το fashion crowd, το οποίο βρήκε λίγο χρόνο να περάσει κι απ’ το γύρισμα για να σπάσει πλάκα.

Είναι πολύ θλιβερό για μια ταινία το καλύτερό της κομμάτι να είναι ένα trailer και μάλιστα όχι εκείνο όπου παίζει ο πρωταγωνιστής, αλλά ένας πολύ μικρότερος σε μέγεθος χαρακτήρας, η Αλεξάνια Έιτοζ, μια ανατολικοευρωπαϊκή εκδοχή της Ντονατέλα Βερσάτσε, ευφυώς ερμηνευμένη από την Κρίστεν Γουίγκ. Δες το εδώ και καθάρισες. Κατά τη διάρκεια της ταινίας πάλι, την παράσταση κλέβει στο τελευταίο μέρος ο Γουίλ Φέρελ ως Μουγκάτου, ενώ ανταλλάσσει bitchy comments με ονόματα της μόδας όπως ο Βαλεντίνο, ο Μαρκ Τζέικομπς, ο Τόμι Χίλφιγκερ, ο Αλεξάντερ Γουάνγκ, ακόμη και η ψυχρή βασίλισσα της Vogue, Άννα Γουίντουρ. Όλοι φαίνεται να το διασκεδάζουν, αλλά είναι ένα inside joke που δεν αφορά όλο το κοινό της ταινίας. Τουλάχιστον, είναι πολύ καλύτερο από ολόκληρη την υπόλοιπη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι τρελαμένη φασιονέτα θα διασκεδάσεις, πριν να ζαλιστείς από τα αμέτρητα cameos του fashion industry. Αν πηγαίνεις να δεις κωμωδία και να γελάσεις, θα διαπιστώσεις με πίκρα ότι ο Στίλερ σού πούλησε τσιτάκι για μεταξωτό.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι εκείνοι οι πανηλίθιοι που έκαναν τα μοντέλα πριν από 15 χρόνια. Τώρα είναι πιο βαρετά ηλίθιοι. Στη σκηνή με το σέλφι στικ γέλασα. ΟΚ.