FreeCinema

Follow us

ZOOLANDER No. 2 (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στίλερ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Στίλερ, Όουεν Γουίλσον, Σάιρους Άρνολντ, Γουίλ Φέρελ, Πενέλοπε Κρουζ, Κρίστεν Γουίγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Έπειτα από μια μεγάλη καταστροφή και μια προσωπική τραγωδία, ο Ντέρεκ Ζουλάντερ αποσύρεται από τις πασαρέλες, για να επανέλθει με την παρότρυνση μιας πράκτορα που προσπαθεί να διαλευκάνει ένα μυστήριο. Μαζί του θα είναι και ο παλιός του ανταγωνιστής Χάνσελ.

Τι μεγάλη απογοήτευση ήταν αυτή! Είναι σαν ο Μπεν Στίλερ να προσπάθησε επίτηδες να καταστρέψει το cult following του πρώτου «Zoolander» ή σαν να έχει ξεχάσει πώς παίζουν κωμωδία. Πρέπει να θυμίσουμε ότι η πρώτη ταινία, πριν από 15 χρόνια, δεν ήταν επιτυχία στο box-office, αλλά έγινε μετά στο home entertainment και διατήρησε μια εξαιρετική φήμη. Το sequel, όμως, είναι βέβαιο ότι όλοι θα προσπαθήσουν να το ξεχάσουν.

Ίσως δεν έχει κανένα νόημα να αναφερθεί κανείς στην υπόθεση, επειδή όπως και στην προηγούμενη ταινία είναι εντελώς εξωφρενική και απίθανη. Από μόνο του αυτό δεν είναι κακό πράγμα, αρκεί το story να δίνει πάσες για τις κωμικές καταστάσεις. Ίσως να υπήρχαν κι εδώ αρκετές, αλλά ο Στίλερ φαίνεται να έχει βάλει το κωμικό στοιχείο σε δεύτερη μοίρα. Τον ενδιαφέρει περισσότερο να δείξει πώς μπορεί να σκηνοθετήσει περιπέτεια κατασκοπείας, κάτι που κάνουν πολύ καλύτερα πολλοί περισσότεροι. Από την άλλη πλευρά, όλες οι κωμικές καταστάσεις και τα gags πέφτουν στο απόλυτο κενό. Είναι σαν να υπάρχει απόλυτη έλλειψη timing, να χάνονται οι ατάκες, η κάμερα να πιάνει κάτι «άλλο». Ο Στίλερ, αρκετά μεγαλύτερος, παίζει με χαμένη τη σπιρτάδα και το νεύρο της πρώτης ταινίας και «τα λέει» πιο αργά και ανόητα, χωρίς την αστεία αφέλεια του Ντέρεκ Ζουλάντερ του 2001.

Μια διαφημιστική καμπάνια που κράτησε πάρα πολύν καιρό, από το fashion show του Valentino όπου εμφανίστηκαν ο Στίλερ με τον Ουίλσον στο φινάλε (καλοί κι αυτοί στον Valentino, μετέτρεψαν σε τσίρκο την επίδειξη), δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες για το αποτέλεσμα, μαζί με τα cameos που έβγαιναν κάθε τόσο στη φόρα. Το αποτέλεσμα, μια τεράστια φούσκα.

Στην πρώτη ταινία, εκτός από τα πραγματικά αστεία, αν ήθελε κάποιος να ξύσει λίγο παρακάτω, θα μπορούσε να πει ότι υπήρχε και μια σάτιρα για τον επιφανειακό κόσμο της μόδας. Μόνο που στη δεύτερη ταινία, ο κόσμος της μόδας, που είναι πράγματι επιφανειακός αλλά καμαρώνει γι’ αυτό, φαίνεται απείρως σοβαρότερος από τον κόσμο των άνευ λόγου και ουσίας sequels. Και ο Στίλερ, που ήθελε να τον παρωδήσει, βρέθηκε για έναν χρόνο να τρέχει πίσω από celebrity designers και όλο το fashion crowd, το οποίο βρήκε λίγο χρόνο να περάσει κι απ’ το γύρισμα για να σπάσει πλάκα.

Είναι πολύ θλιβερό για μια ταινία το καλύτερό της κομμάτι να είναι ένα trailer και μάλιστα όχι εκείνο όπου παίζει ο πρωταγωνιστής, αλλά ένας πολύ μικρότερος σε μέγεθος χαρακτήρας, η Αλεξάνια Έιτοζ, μια ανατολικοευρωπαϊκή εκδοχή της Ντονατέλα Βερσάτσε, ευφυώς ερμηνευμένη από την Κρίστεν Γουίγκ. Δες το εδώ και καθάρισες. Κατά τη διάρκεια της ταινίας πάλι, την παράσταση κλέβει στο τελευταίο μέρος ο Γουίλ Φέρελ ως Μουγκάτου, ενώ ανταλλάσσει bitchy comments με ονόματα της μόδας όπως ο Βαλεντίνο, ο Μαρκ Τζέικομπς, ο Τόμι Χίλφιγκερ, ο Αλεξάντερ Γουάνγκ, ακόμη και η ψυχρή βασίλισσα της Vogue, Άννα Γουίντουρ. Όλοι φαίνεται να το διασκεδάζουν, αλλά είναι ένα inside joke που δεν αφορά όλο το κοινό της ταινίας. Τουλάχιστον, είναι πολύ καλύτερο από ολόκληρη την υπόλοιπη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι τρελαμένη φασιονέτα θα διασκεδάσεις, πριν να ζαλιστείς από τα αμέτρητα cameos του fashion industry. Αν πηγαίνεις να δεις κωμωδία και να γελάσεις, θα διαπιστώσεις με πίκρα ότι ο Στίλερ σού πούλησε τσιτάκι για μεταξωτό.


MORE REVIEWS

DIGGER

Ο Νικήτας έχει βγάλει διαζύγιο με την υπόλοιπη κοινωνία και ζει σαν ερημίτης σ’ ένα χαμόσπιτο, στη καρδιά ενός δάσους στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ερχομός της «ανάπτυξης» απειλεί τη γη του, μα περισσότερο δύσκολη θα είναι η διαχείριση του ενήλικα (πλέον) γιου του, ο οποίος επιστρέφει μετά από απουσία είκοσι ετών για να ζητήσει το μερίδιό του με δικαιώματα κληρονόμου.

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Ο Στίβεν είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του και τα παιδιά τους, μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει την Άννα, μία μαθήτριά του από την Αυστρία, φίλη ενός αριστοκρατικής καταγωγής σπουδαστή. Ο ευκατάστατος οικονομικά, ευυπόληπτος κοινωνικά και τακτοποιημένος οικογενειακά Στίβεν, αισθάνεται έλξη για τη νεαρή κοπέλα, αλλά δεν έχει ούτε τη φυσική ούτε την ηθική δύναμη ν’ αντιμετωπίσει τις συνέπειες μιας σχέσης μαζί της.

ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕ!

Δήμαρχος άσσος της ρεμούλας τοποθετεί στη θέση του τη σύζυγό του, μέχρι τουλάχιστον να περάσει η μπόρα των αποκαλύψεων που μετά βεβαιότητος θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση έναντι του Νόμου. Μήπως, όμως, ισχύει και για τους Δημάρχους το ουδέν μονιμότερον του προσωρινού;

ΓΙΑΛΝΤΑ: Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Νεαρή γυναίκα, καταδικασμένη σε θάνατο για τη δολοφονία του συζύγου της, έχει μια τελευταία ευκαιρία να σώσει το κεφάλι της. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πείσει πως αξίζει τη συγχώρεση… των τηλεθεατών και της κόρης του θύματος σε «δικαστήριο» δημοφιλούς reality show!

ΣΤΗ ΖΑΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

O σαιξπηρικός μύθος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας επιβιβάζεται σε πολύχρωμο roller coaster της Στοκχόλμης, μετατρέποντάς τον σε pop παραμύθι απαγορευμένου έρωτα. Η σκανδιναβική «απάντηση» στον… Μπαζ Λούρμαν;