FreeCinema

Follow us

NOTORIOUS (1946)

  • ΕΙΔΟΣ: Κατασκοπικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλφρεντ Χίτσκοκ
  • ΚΑΣΤ: Κάρι Γκραντ, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κλοντ Ρέινς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Μια γυναίκα ερωτεύεται έναν Αμερικανό κατάσκοπο και για χάρη του αναλαμβάνει να ξεσκεπάσει μια συμμορία Ναζί κατασκόπων.

Αν είναι αλήθεια ότι ολόκληρο το σινεμά του μεγαλύτερου σκηνοθέτη όλων των εποχών έχει οικοδομηθεί πάνω στα περίφημα «MacGuffin», η 33η ταινία του Χίτσκοκ έχει την τιμή να φιλοξενεί ένα από τα πιο ευφυή.

Ποιος άλλος σκηνοθέτης θα μπορούσε να στήσει στην εντέλεια ωρολογιακής ακρίβειας μια άκρως επίκαιρη στην εποχή της ίντριγκα (ο απόηχος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η ατομική ενέργεια και η αυγή του Ψυχρού), μόνο και μόνο για να στηρίξει περίτεχνα επάνω της μια από τις ωραιότερες ιστορίες τρελού έρωτα που μας έδωσε ποτέ το σινεμά. Ενός έρωτα που πρέπει, όπως πάντα στον Χίτσκοκ, να διανύσει το δικό του Γολγοθά και να περάσει κυριολεκτικά δια πυρός και σιδήρου, και βέβαια από ολόκληρο το Φρόιντ (η σκιά του πατέρα), μέχρι να ευοδωθεί.

Και επειδή στην εποχή του Κώδικα και του πουριτανισμού το κυνήγι του πόθου και του πάθους δεν μπορεί να απεικονιστεί παρά να υπονοηθεί, το ερωτικό παιχνίδι αντικαθίσταται από μια παρτίδα κατασκοπευτικού σκακιού ανάμεσα σε δυνητικά ζευγάρια και χαρακτήρες που είναι αναγκασμένοι να υποδυθούν ό,τι μισούν και να αναβάλουν διαρκώς ό,τι διακαώς ποθούν. Και βέβαια υπάρχει εδώ μια σκηνή κυριολεκτικά …κλειδί, ένα τράβελινγκ που δεν περιγράφεται χωρίς να το καταστρέψεις και δεν αντιγράφεται φυσικά, μια ζωντανή απόδειξη ότι το μεγάλο σινεμά είναι κυρίως μια κατασκευή, μια σκάλα που οδηγεί μεθοδικά στα υπόγεια του μυαλού του θεατή ανοίγοντάς το διάπλατα σε έναν υπέροχο κόσμο πολλαπλών αναγνώσεων και απολαύσεων.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από τους καλύτερους και τους πλέον αγέραστους Χίτσκοκ που κυκλοφορούν στα θερινά, τελεία και παύλα. Δεν επιτρέπεται να μην το έχεις δει στο σινεμά!


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

MR KLEIN

MR KLEIN

Ουράνιο, Ναζί και σαχλαμάρες… Να πηδηχτούνε θέλανε και δε βρίσκανε την ευκαιρία. Λίγο boring, αν και μου αρέσει ο Χίτσκοκ. Συνήθως.