FreeCinema

Follow us

ΜΕΣΟΤΟΙΧΙΕΣ (2011)

(MEDIANERAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουστάβο Ταρέτο
  • ΚΑΣΤ: Πιλάρ Λόπεθ δε Αγιάλα, Χαβιέρ Δρόλας, Ινές Εφρόν, Ραφαέλ Φέρο, Κάρλα Πέτερσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

«Μόλις Χώρισα» αρχιτεκτόνισσα νυν διακοσμήτρια βιτρινών, Νέα Γυναίκα Μόνη Ψάχνει. Σχεδιαστής ιστοσελίδων με δικά του «θεματάκια», Νέος Άντρας Μόνος Ψάχνει. Είναι άγνωστοι, σχεδόν γείτονες και εν αγνοία τους ο ένας το ταίρι του άλλου. Θα βρεθούν;

Τι τους χωρίζει; Ο οικιστικός κώδικας του Σίτι, που στεγάζει τα ανεξάντλητα κοινόχρηστά τους γκαγκ. Στο ίδιο πρωτευουσιάνικο τετράγωνο με τα παράνομα, μοναδικά παράθυρά τους στον ακάλυπτο (η κατά κυριολεξία μετάφραση της λέξης «Medianeras») να αντικρίζονται από μακριά. Στο δρόμο (με τις σηκωμένες κουκούλες των παλτών τους να μην «κάνουν» σύλληψη από μπάτσο αλλά το σχήμα μίας καρδιάς). Σε αμοιβαίο chat στο οποίο όταν μια διακοπή ρεύματος τους εμποδίζει να ανταλλάξουν επιτέλους τηλέφωνα, είναι πάλι ο (στατικός) ηλεκτρισμός που τους τινάζει, όταν αγγίζονται τυχαία στο περίπτερο όπου έχουν πάει για κεριά.

Χρειάζεται… Serendipity (και λίγος Λινκλέιτερ έστω στο πιο πολεοδομικά παρατηρητικό του, και «Η Πόλη των Θαυμάτων» του Γουιντερμπότομ, και μία «You’ve Got Mail» υπόμνηση, και ιδού «Ένας Μεγάλος Έρωτας») για να ακουμπήσεις το πραγματικό άλλο σου μισό κάπου σ’ αυτόν τον κόσμο. Εντάξει, χρειάζεται κι ένας προξενητής: alter ego ήδη από το 2005 ενός Αργεντινού μικρομηκά, ο οποίος επιτέλους τους έφερε κοντά και στη μεγάλη οθόνη πριν από ενάμιση χρόνο, η Μαριάνα (που χτίζει «προσόψεις» κατανάλωσης) κι ο Μαρτίν (που χτίζει virtual «ενδιαιτήματα») μοιράζονται ανεπιγνώστως κι εκ του μακρόθεν την αγάπη τους για το «Manhattan» του Γούντι Άλεν, την αγάπη τους για την κολύμβηση, την αγάπη τους για το… μισητά άναρχο, τσιμεντένιο Μπουένος Άιρες, αγάπες που εκφράζουν σε βινιέτες και ρητά σε ιντερλουδιακά, πάντα γουστόζικα voice over.

Πρόκειται, βέβαια, απλώς για θυρανοίξια ή πάσα σκετς: με συνεχείς, ποτέ αποτυχημένες αλλαγές χρήσης (κτιριογραφία, μικροϊστορία, κοινωνιολογία του άστεως, ηθογραφία της ψηφιακής εποχής, ψυχογράφημα των μπακουριών της generación Y) και δωματίων με θέα (ρελαντί, κινούμενο σχέδιο, γραφικά, καρτ ποστάλ), ο Ταρέτο, υβριδικά εκφραστικός σινεματζής – διαχειριστής των πεπρωμένων ενός ιβηροαμερικάνικου, «άλλου» «Αρσενικό – Θηλυκό» της γενιάς του Mac, καπαρώνει το ντούπλεξ καταστάσεων. Εκείνος έχει παρέα τη λουλού που του άφησε όταν τον… άφησε η γκόμενά του; Αυτή έχει έναν πιανίστα που (όταν δεν της παίζει στα νεύρα) της παίζει για να αλλάξει διάθεση απ’ το διπλανό διαμέρισμα. Εκείνος αναζητεί (μάταια, άπαξ) την τέλεια σε μια βολτατζού σκύλων και σε site γνωριμιών; Αυτή (επίσης μάταια, άπαξ) σ’ ένα συνάδελφο και σ’ ένα ψυχολόγο (κι αυτός έχει ψυχολόγο – αλλά για χάπια).

Πριν πιάσουν δυάρι, θα πρέπει να περάσουν απ’ το ρετιρέ της μοναξιάς (σε μια σκηνή σιγονταρίσματος του «True Love Will Find You In the End» του Ντάνιελ Τζόνστον), να ξεχάσουν τις μονώσεις τους (αυτή το φιγουρίνι – υποκατάστατο άντρα που τη συντρόφευε, αυτός μια κούκλα Astro Boy του κουτιού), να βάλουν τους φόβους τους (αυτή για τα ασανσέρ, αυτός για τις ασθένειες) στο πατάρι και να βγουν στο… πεζοδρόμιο μαζί. Με την πόρτα πάντα ανοιχτή σε κάποιο εύρημα, το μοντάζ να την κάνει ταράτσα και μερεμέτια χαριτωμενιάς να έχουν στοκάρει τα κουφώματα των ρόλων, αυτό το urban κωμειδύλλιο έχει θεμέλια, σχηματίζει ρεύμα κι είναι το επόμενό σου σπίτι. Το FREE CINEMA σου παίζει το μεσίτη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι Atenistas, τα ερωτευμενάκια, οι του Πολυτεχνείου, οι νεολαίοι, όλοι οι καλοί χωράνε τέλεια. Αν είσαι ντουβάρι, δε σ’ αγγίζει…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μοντερνουά χαριτωμενιά για τη χιψτεριά, με δύο μπακούρια γειτόνια που ψάχνονται και δεν πέφτουν ποτέ το ένα στο άλλο. Πετάξου και για το ενδεχόμενο να παίξει καμάκι στο σινεμά, του στιλ να σου πω, ωραία τα λέει το έργο, είχαμε γεννηθεί για να’ μαστε μαζί κι έτσι…