FreeCinema

Follow us

ΜΕΣΟΤΟΙΧΙΕΣ (2011)

(MEDIANERAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουστάβο Ταρέτο
  • ΚΑΣΤ: Πιλάρ Λόπεθ δε Αγιάλα, Χαβιέρ Δρόλας, Ινές Εφρόν, Ραφαέλ Φέρο, Κάρλα Πέτερσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

«Μόλις Χώρισα» αρχιτεκτόνισσα νυν διακοσμήτρια βιτρινών, Νέα Γυναίκα Μόνη Ψάχνει. Σχεδιαστής ιστοσελίδων με δικά του «θεματάκια», Νέος Άντρας Μόνος Ψάχνει. Είναι άγνωστοι, σχεδόν γείτονες και εν αγνοία τους ο ένας το ταίρι του άλλου. Θα βρεθούν;

Τι τους χωρίζει; Ο οικιστικός κώδικας του Σίτι, που στεγάζει τα ανεξάντλητα κοινόχρηστά τους γκαγκ. Στο ίδιο πρωτευουσιάνικο τετράγωνο με τα παράνομα, μοναδικά παράθυρά τους στον ακάλυπτο (η κατά κυριολεξία μετάφραση της λέξης «Medianeras») να αντικρίζονται από μακριά. Στο δρόμο (με τις σηκωμένες κουκούλες των παλτών τους να μην «κάνουν» σύλληψη από μπάτσο αλλά το σχήμα μίας καρδιάς). Σε αμοιβαίο chat στο οποίο όταν μια διακοπή ρεύματος τους εμποδίζει να ανταλλάξουν επιτέλους τηλέφωνα, είναι πάλι ο (στατικός) ηλεκτρισμός που τους τινάζει, όταν αγγίζονται τυχαία στο περίπτερο όπου έχουν πάει για κεριά.

Χρειάζεται… Serendipity (και λίγος Λινκλέιτερ έστω στο πιο πολεοδομικά παρατηρητικό του, και «Η Πόλη των Θαυμάτων» του Γουιντερμπότομ, και μία «You’ve Got Mail» υπόμνηση, και ιδού «Ένας Μεγάλος Έρωτας») για να ακουμπήσεις το πραγματικό άλλο σου μισό κάπου σ’ αυτόν τον κόσμο. Εντάξει, χρειάζεται κι ένας προξενητής: alter ego ήδη από το 2005 ενός Αργεντινού μικρομηκά, ο οποίος επιτέλους τους έφερε κοντά και στη μεγάλη οθόνη πριν από ενάμιση χρόνο, η Μαριάνα (που χτίζει «προσόψεις» κατανάλωσης) κι ο Μαρτίν (που χτίζει virtual «ενδιαιτήματα») μοιράζονται ανεπιγνώστως κι εκ του μακρόθεν την αγάπη τους για το «Manhattan» του Γούντι Άλεν, την αγάπη τους για την κολύμβηση, την αγάπη τους για το… μισητά άναρχο, τσιμεντένιο Μπουένος Άιρες, αγάπες που εκφράζουν σε βινιέτες και ρητά σε ιντερλουδιακά, πάντα γουστόζικα voice over.

Πρόκειται, βέβαια, απλώς για θυρανοίξια ή πάσα σκετς: με συνεχείς, ποτέ αποτυχημένες αλλαγές χρήσης (κτιριογραφία, μικροϊστορία, κοινωνιολογία του άστεως, ηθογραφία της ψηφιακής εποχής, ψυχογράφημα των μπακουριών της generación Y) και δωματίων με θέα (ρελαντί, κινούμενο σχέδιο, γραφικά, καρτ ποστάλ), ο Ταρέτο, υβριδικά εκφραστικός σινεματζής – διαχειριστής των πεπρωμένων ενός ιβηροαμερικάνικου, «άλλου» «Αρσενικό – Θηλυκό» της γενιάς του Mac, καπαρώνει το ντούπλεξ καταστάσεων. Εκείνος έχει παρέα τη λουλού που του άφησε όταν τον… άφησε η γκόμενά του; Αυτή έχει έναν πιανίστα που (όταν δεν της παίζει στα νεύρα) της παίζει για να αλλάξει διάθεση απ’ το διπλανό διαμέρισμα. Εκείνος αναζητεί (μάταια, άπαξ) την τέλεια σε μια βολτατζού σκύλων και σε site γνωριμιών; Αυτή (επίσης μάταια, άπαξ) σ’ ένα συνάδελφο και σ’ ένα ψυχολόγο (κι αυτός έχει ψυχολόγο – αλλά για χάπια).

Πριν πιάσουν δυάρι, θα πρέπει να περάσουν απ’ το ρετιρέ της μοναξιάς (σε μια σκηνή σιγονταρίσματος του «True Love Will Find You In the End» του Ντάνιελ Τζόνστον), να ξεχάσουν τις μονώσεις τους (αυτή το φιγουρίνι – υποκατάστατο άντρα που τη συντρόφευε, αυτός μια κούκλα Astro Boy του κουτιού), να βάλουν τους φόβους τους (αυτή για τα ασανσέρ, αυτός για τις ασθένειες) στο πατάρι και να βγουν στο… πεζοδρόμιο μαζί. Με την πόρτα πάντα ανοιχτή σε κάποιο εύρημα, το μοντάζ να την κάνει ταράτσα και μερεμέτια χαριτωμενιάς να έχουν στοκάρει τα κουφώματα των ρόλων, αυτό το urban κωμειδύλλιο έχει θεμέλια, σχηματίζει ρεύμα κι είναι το επόμενό σου σπίτι. Το FREE CINEMA σου παίζει το μεσίτη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι Atenistas, τα ερωτευμενάκια, οι του Πολυτεχνείου, οι νεολαίοι, όλοι οι καλοί χωράνε τέλεια. Αν είσαι ντουβάρι, δε σ’ αγγίζει…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μοντερνουά χαριτωμενιά για τη χιψτεριά, με δύο μπακούρια γειτόνια που ψάχνονται και δεν πέφτουν ποτέ το ένα στο άλλο. Πετάξου και για το ενδεχόμενο να παίξει καμάκι στο σινεμά, του στιλ να σου πω, ωραία τα λέει το έργο, είχαμε γεννηθεί για να’ μαστε μαζί κι έτσι…