FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΟΡΟΦΟΥ (2010)

(LES FEMMES DU 6EME ETAGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλίπ Λε Γκε
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Νατάλια Βέρμπεκε, Σαντρίν Κιμπερλέν, Κάρμεν Μάουρα, Λόλα Ντουένιας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Στο Παρίσι του 1962, μεσήλικας χρηματιστής σε πληκτικό γάμο, γοητεύεται από τη νεαρή Ισπανίδα οικιακή βοηθό. Οταν η γυναίκα του του δείξει την πόρτα, θα μετακομίσει στον έκτο όροφο, μαζί με τις Ισπανίδες υπηρέτριες.

Αντίρροπες δυνάμεις χαρακτηρίζουν την ταινία του Φιλίπ Λε Γκε, μια καλοπαιγμένη κομεντί, που όσο χαριτωμένη είναι, τόσο απαιτεί να παρακάμψεις το πλήθος των κλισέ που τη διακρίνουν ώστε να τη χαρείς. Το μοτίβο των αντίθετων κόσμων που έρχονται κοντά, είναι τόσο παλιό όσο και η μυθοπλασία. Δεν υπάρχει, επομένως, καμία πρωτοτυπία στην ιστορία του Ζαν-Λουί ή «μεσιέ Ζουμπέρ», όπως τον ξέρουν οι Ισπανίδες υπηρέτριες που μένουν στον τελευταίο όροφο του κτιρίου του (καμία σχέση με ρετιρέ) και της Μαρίας, της νεαρής, φρέσκιας και γεμάτης ζωή οικιακής βοηθού που αναστατώνει την καθημερινότητά του.

Ο Ζαν-Λουί ζει μια μάλλον πληκτική ζωή. Εχει το χρηματιστηριακό γραφείο που είχε πριν απ’ αυτόν ο πατέρας του και προορίζει να αναλάβουν οι – εσωτερικοί σε σχολείο – γιοι του, είναι παντρεμένος με τη Σουζάν, η οποία είναι διαρκώς κουρασμένη χωρίς να κάνει τίποτα, εκτός από το να πηγαίνει στη μοδίστρα και να παίζει χαρτιά με τις κουτσομπόλες φίλες της και η μόνη του εμμονή είναι να τρώει στο πρωινό του τέλειο, βραστό (για ακριβώς τριάμισι λεπτά) αυγό.

Είναι κάτι που θα καταφέρει μόνο η Μαρία, η νεαρή Ισπανίδα που θ’ αντικαταστήσει τη Γαλλίδα υπηρέτρια που παρατάει την οικογένεια. Η προκομένη – και όμορφη – Μαρία θα κερδίσει την εμπιστοσύνη της Σουζάν, αλλά και τα βλέμματα του Ζαν-Λουί, ο οποίος ξαφνικά θα γίνει φύλακας – άγγελος των υπηρετριών του έκτου ορόφου. Θα φροντίσει να ξεβουλώσει η τουαλέτα τους, θα βρει στέγη σε μια κακοποιημένη, θα επενδύσει τα χρήματά τους. Δίπλα τους θ’ ανακαλύψει ότι η ζωή έχει και χαρές κι ας μην έχει χρήμα (εμένα μου λες) και, τελικά, θα εκδηλώσει τον έρωτά του για τη Μαρία.

Αν πας να δεις τις «Γυναίκες του Τελευταίου Ορόφου» με αρνητική προδιάθεση, μπορείς να κάνεις την ταινία φύλλο και φτερό με τεράστια ευκολία, καθώς τα στερεότυπα χορεύουν φλαμένκο. Οι Ισπανίδες υπηρέτριες είναι πληθωρικές, γλωσσούδες αλλά καλόκαρδες και έχουν ανάμεσά τους μια φανατική κομμουνίστρια, της οποίας ο Φράνκο έσφαξε τους γονείς. Η σύζυγος από την άλλη, είναι πολύ κοντά στην καρικατούρα της «κυρίας». Με παέγια και καλή καρδιά, θα γίνει και η μεταμόρφωση του Ζαν-Λουί από αστό, σε κάποιον που θέλει να ζήσει ελεύθερα. Η ταινία, ωστόσο, κλείνει όπως – όπως τις εκκρεμότητες της ερωτικής ιστορίας του με τη Μαρία, που εξελίσσεται πιο αδύναμα από οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της.

Η καλή διάθεση των «Γυναικών του Τελευταίου Ορόφου», όμως, είναι μεταδοτική και το καστ σώζει σχεδόν όλα τα προβλήματα. Ολες οι Ισπανίδες κυρίες υπερασπίζονται τους ρόλους τους, η Σαντρίν Κιμπερλέν καταφέρνει να κάνει το ρόλο της Σουζάν να φαίνεται αληθινός, ενώ λίγοι ηθοποιοί μπορούν να κάνουν την αμηχανία να δείχνει χαριτωμένη, όπως ο Φαμπρίς Λουκινί. Με τίποτα, όμως, δεν μπορείς να τον χωνέψεις στο ρόλο του εραστή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι διατεθειμένος να προσπεράσεις τα πιο προφανή στερεότυπα για να δεις μια ευχάριστη, ανάλαφρη γαλλική κομεντί με διαταξικό έρωτα; Θα περάσεις μάλλον καλά. Αν πάλι θέλεις ένα σενάριο που να μη μπάζει από πουθενά ή το όνομά σου είναι Αλέκα Παπαρήγα, μάλλον δεν είναι η ταινία σου.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Κακάσχημος Γάλλος, παντρεμένος με κακάσχημη Γαλλίδα, γίνεται ο καλύτερος φίλος και προστάτης για κάτι Ισπανίδες παραδουλεύτρες στο Παρίσι, κάπου στα 60’s. Και η αυτοχειρία με σφουγγαρίστρα είναι ένα κάποιο ενδεχόμενο, ίσως…