FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΟΡΟΦΟΥ (2010)

(LES FEMMES DU 6EME ETAGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλίπ Λε Γκε
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Νατάλια Βέρμπεκε, Σαντρίν Κιμπερλέν, Κάρμεν Μάουρα, Λόλα Ντουένιας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Στο Παρίσι του 1962, μεσήλικας χρηματιστής σε πληκτικό γάμο, γοητεύεται από τη νεαρή Ισπανίδα οικιακή βοηθό. Οταν η γυναίκα του του δείξει την πόρτα, θα μετακομίσει στον έκτο όροφο, μαζί με τις Ισπανίδες υπηρέτριες.

Αντίρροπες δυνάμεις χαρακτηρίζουν την ταινία του Φιλίπ Λε Γκε, μια καλοπαιγμένη κομεντί, που όσο χαριτωμένη είναι, τόσο απαιτεί να παρακάμψεις το πλήθος των κλισέ που τη διακρίνουν ώστε να τη χαρείς. Το μοτίβο των αντίθετων κόσμων που έρχονται κοντά, είναι τόσο παλιό όσο και η μυθοπλασία. Δεν υπάρχει, επομένως, καμία πρωτοτυπία στην ιστορία του Ζαν-Λουί ή «μεσιέ Ζουμπέρ», όπως τον ξέρουν οι Ισπανίδες υπηρέτριες που μένουν στον τελευταίο όροφο του κτιρίου του (καμία σχέση με ρετιρέ) και της Μαρίας, της νεαρής, φρέσκιας και γεμάτης ζωή οικιακής βοηθού που αναστατώνει την καθημερινότητά του.

Ο Ζαν-Λουί ζει μια μάλλον πληκτική ζωή. Εχει το χρηματιστηριακό γραφείο που είχε πριν απ’ αυτόν ο πατέρας του και προορίζει να αναλάβουν οι – εσωτερικοί σε σχολείο – γιοι του, είναι παντρεμένος με τη Σουζάν, η οποία είναι διαρκώς κουρασμένη χωρίς να κάνει τίποτα, εκτός από το να πηγαίνει στη μοδίστρα και να παίζει χαρτιά με τις κουτσομπόλες φίλες της και η μόνη του εμμονή είναι να τρώει στο πρωινό του τέλειο, βραστό (για ακριβώς τριάμισι λεπτά) αυγό.

Είναι κάτι που θα καταφέρει μόνο η Μαρία, η νεαρή Ισπανίδα που θ’ αντικαταστήσει τη Γαλλίδα υπηρέτρια που παρατάει την οικογένεια. Η προκομένη – και όμορφη – Μαρία θα κερδίσει την εμπιστοσύνη της Σουζάν, αλλά και τα βλέμματα του Ζαν-Λουί, ο οποίος ξαφνικά θα γίνει φύλακας – άγγελος των υπηρετριών του έκτου ορόφου. Θα φροντίσει να ξεβουλώσει η τουαλέτα τους, θα βρει στέγη σε μια κακοποιημένη, θα επενδύσει τα χρήματά τους. Δίπλα τους θ’ ανακαλύψει ότι η ζωή έχει και χαρές κι ας μην έχει χρήμα (εμένα μου λες) και, τελικά, θα εκδηλώσει τον έρωτά του για τη Μαρία.

Αν πας να δεις τις «Γυναίκες του Τελευταίου Ορόφου» με αρνητική προδιάθεση, μπορείς να κάνεις την ταινία φύλλο και φτερό με τεράστια ευκολία, καθώς τα στερεότυπα χορεύουν φλαμένκο. Οι Ισπανίδες υπηρέτριες είναι πληθωρικές, γλωσσούδες αλλά καλόκαρδες και έχουν ανάμεσά τους μια φανατική κομμουνίστρια, της οποίας ο Φράνκο έσφαξε τους γονείς. Η σύζυγος από την άλλη, είναι πολύ κοντά στην καρικατούρα της «κυρίας». Με παέγια και καλή καρδιά, θα γίνει και η μεταμόρφωση του Ζαν-Λουί από αστό, σε κάποιον που θέλει να ζήσει ελεύθερα. Η ταινία, ωστόσο, κλείνει όπως – όπως τις εκκρεμότητες της ερωτικής ιστορίας του με τη Μαρία, που εξελίσσεται πιο αδύναμα από οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της.

Η καλή διάθεση των «Γυναικών του Τελευταίου Ορόφου», όμως, είναι μεταδοτική και το καστ σώζει σχεδόν όλα τα προβλήματα. Ολες οι Ισπανίδες κυρίες υπερασπίζονται τους ρόλους τους, η Σαντρίν Κιμπερλέν καταφέρνει να κάνει το ρόλο της Σουζάν να φαίνεται αληθινός, ενώ λίγοι ηθοποιοί μπορούν να κάνουν την αμηχανία να δείχνει χαριτωμένη, όπως ο Φαμπρίς Λουκινί. Με τίποτα, όμως, δεν μπορείς να τον χωνέψεις στο ρόλο του εραστή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είσαι διατεθειμένος να προσπεράσεις τα πιο προφανή στερεότυπα για να δεις μια ευχάριστη, ανάλαφρη γαλλική κομεντί με διαταξικό έρωτα; Θα περάσεις μάλλον καλά. Αν πάλι θέλεις ένα σενάριο που να μη μπάζει από πουθενά ή το όνομά σου είναι Αλέκα Παπαρήγα, μάλλον δεν είναι η ταινία σου.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κακάσχημος Γάλλος, παντρεμένος με κακάσχημη Γαλλίδα, γίνεται ο καλύτερος φίλος και προστάτης για κάτι Ισπανίδες παραδουλεύτρες στο Παρίσι, κάπου στα 60’s. Και η αυτοχειρία με σφουγγαρίστρα είναι ένα κάποιο ενδεχόμενο, ίσως…