FreeCinema

Follow us

ELECTRA (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Πειραματικό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέτρος Σεβαστίκογλου
  • ΚΑΣΤ: Σοφία Κόκκαλη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κρις Ραντάνοφ, Μόντου Εντιαγέ, Ομάρ Φαλ, Λάμπρος Κτεναβός, Χρύσα Μορφούλη, Μαρία Οχιλέμπο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

(Κάτι από τ)η(ν) Ηλέκτρα στη Σενεγάλη και στην Ελλάδα σήμερα. Γ@μώ το Σοφοκλή σας…

Η Ηλέκτρα τραγουδάει το «That’s All Right, Mama» του Έλβις, παρακολουθεί «Φιλαράκια» και μετά κάμπιες, κωλοβαράει σε ταράτσα, κάνει πατινάζ στο διάδρομο του ορόφου της. Η Κλυταιμνήστρα πλένει στο χέρι μαζί με Αφρικάνες και φυτεύει βλαστάρι. Η Ηλέκτρα γιορτάζει με τούρτα, κάνει κάτι ψιλοεπικίνδυνα σε γέφυρα της Αττικής και κυνηγάει πρόβατα σε λιβάδι. Ο Αίγισθος ασκείται στην ελληνορωμαϊκή πάλη με αγοράκι & ενηλίκους στη Μαύρη Ήπειρο και ακούει βουλγαρική pop. Η Ηλέκτρα γνωρίζει τον Ορέστη, προσπαθεί να μάθει να σφυρίζει με τα δάχτυλα στο στόμα όπως αυτός, κάνουν βόλτες με παπί και παίζουν φλιπεράκι. Η Κλυταιμνήστρα σπάει και τρώει αμύγδαλα και μπαίνει κάτω από χαλί. Η Ηλέκτρα παίζει μπάλα. Η Κλυταιμνήστρα σκοτώνει τον Αγαμέμνονα και τα λέει με τον Αίγισθο. Η Ηλέκτρα κυλιέται στην άμμο της ερήμου και στο γρασίδι, μαγειρεύει στο δάσος χειμωνιάτικα, πηδάει και φτάνει μήλο το οποίο τρώει, κάθεται στην ακροθαλασσιά / σε καφενείο ανδρών / σε τραμπάλα στα χιόνια / κάτω απ’ το ντους.

Εγώ σκίζω το πτυχίο (φιλολογίας) μου, εσύ κάψε (όπως έκανε ο Πέτρος Σεβαστίκογλου) το σενάριο. Αλλά ούτε έτσι πρόκειται να καταλάβεις ή να αισθανθείς το παραμικρό, άπαξ κι ο κάποτε ελπιδοφόρος ταρκοφσκιστής τού «Άνεμος στην Πόλη», χοηφόρος ό,τι να ‘ναι σπαραγμάτων της θυγατρικής προτομής τού μύθου των Ατρειδών, ψάχνεται και νόημα ή άκρη ή συγκινήσεις δε βρίσκει. Σ’ ένα επίδοξο cherche la femme δοκιμών κι αυτοσχεδιασμών σε κάθε επίπεδο, που ισχυρίζεται ότι ανιχνεύει τις διαδρομές της χειραφετούμενης γυναικείας ταυτότητας (πώς με το μπούστο θυσιασμένο στην αντιδραματουργία;), μεταξύ άλλων στο χθες της ηρωίδας (με το ντεκουπάζ για σφάξιμο στο γόνυ) και στον καιρό της παγκοσμιοποίησης (επειδή είναι κατά το ήμισυ γυρισμένο στους τροπικούς, με ακόμη και μια άσχετη ντοκιμαντερίστικη σκηνή φολκλόρ τοπικών γιορτών στο mix;).

Είναι ύβρις, αν βάλεις στο κοίλο και τους «τα πολλά λόγια είναι φτώχεια» χρησμούς διαλόγων, αλλά και την ηλίου φαεινότερο έξω απ’ τα νερά της ακαθοδήγητη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη – μολονότι δεν πρόκειται για τη χειρότερη ταινία του δημιουργού (όρα «Τρεις Στιγμές»). Ο από μηχανής θεός εδώ είναι η Σοφία Κόκκαλη, στην πρώτη της (ναι, προ Βούλγαρη) εμφάνιση στη σελιλόζη ένα 100%… αληθινό δώρο της εγχώριας υποκριτικής στο φακό. Αυτόν που αποδεικνύει και το πραγματικό αδιαμφισβήτητο ταλέντο τού και dp Σεβαστίκογλου: ως οπερατέρ – μανούλα στους φωτισμούς, με το μοντάζ και το sound design του Χρήστου Γιαννακόπουλου να γίνονται ο Πυλάδης της εκδίκησης του καλού τούτης της ευπρόσδεκτης εκ προθέσεως αλλά παντελώς ανερμάτιστης εξ αποτελέσματος freestyle-ιάς. Όχι ότι «Το Πένθος Ταιριάζει στην Ηλέκτρα». Απλώς χάθηκε – και από χέρι και στο δρόμο. Στη «Μόσχα», αδελφές μου, στη «Μόσχα»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κώστα Γεωργουσόπουλε, ευτυχώς που δε διακονείς την κριτική κινηματογράφου, θα ‘χαμε δράματα. Των κλασικών (κινηματογραφικών ή της γραμματείας των αρχαίων ημών προγόνων) και δεν έχεις δει ποτέ experimental; Από εδώ ου δέον να αρχίσεις, θα αναθεματίσεις. Πήγαινες Φεστιβάλ Πρωτοποριακού και (νομίζεις ότι) γουστάρεις αβανγκαρντιές; Στο συγκεκριμένο… πέφτεις έξω. Fan της μικρής τού «Μικρά Αγγλία», θα «μείνεις»: το κορίτσι κάνει τα πάντα όλα, Επίδαυρος is next. Fan της… Ραμόνα Travel, θα απογοητευθείς με την εδώ μητροκτονία – και θα καταλάβεις τι δουλειά ρίχνουν οι bijoux de kant. Fan του ντόπιου σινεμά, ο παρεμφερών αναφορών αγγελοπουλικός «Θίασος» είναι παιχνιδάκι (και πάντα αριστούργημα) μπροστά του.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.