FreeCinema

Follow us

CHAMPIONS: ΜΙΑ ΑΣΤΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γαβριήλ Τζάφκας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Φάκελος «Κινηματογραφικές σπουδές στην Ψωροκώσταινα». Δημόσιο – ιδιώτες, Θεσσαλονίκη – Αθήνα, επώνυμοι – άσημοι, χθες – σήμερα. Μόνος (αθώος) εναντίον όλων ο «σινεμάς».

Πολλά εγώ και μπλα μπλα, λίγο από ψάξιμο, ένα τόσο δα στιλ, καμία δεοντολογία και ιδού ένα βίντεο μόρφωμα ημι-όνειδος στο οποίο παρέσχε αίθουσα η μεγαλοψυχία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Το αποτέλεσμα: αυτή κάνει ακούσια ζουμ στο τι είναι «μη δημιουργικό ντοκιμαντέρ» μεγάλου μήκους και αυτό σπρώχνει τρολάρισμα σ’ ένα ζήτημα ιλαροτραγικά βαρύνον και, πλέον, χωρίς δέσμες φωτός απ’ το δωμάτιο προβολής τού αύριο του «τόπου».

Ομιλούσες κεφαλές οι Στεφανή, Ευαγγελάκου, Αγγελόπουλος, Βούλγαρης, Κούνδουρος, Βέττας, Παναγιωτάτος, Ζαχαρίας, Παπαδόπουλος, Λαμπρόπουλος, Κιούκας κ.ά. (είναι του «χώρου», αν δεν τους ξέρεις, μην πτοείσαι), συν δύο τρεις φοιτητές – δείγμα ό,τι να ‘ναι, βγάζουν λίγο ή περισσότερο χολή κι απογοήτευση, ενίοτε επί – σκαιώς – προσωπικού με υπαινισσόμενες ή ρητές λεκτικές κρούσεις οι οποίες παραμένουν αναπάντητες εσαεί, ενώ γιαουρτώνουν από θέση ασφαλείας και εκ των υστέρων προϊσταμένους απελθόντες ή και τωρινούς πολιτικούς.

Το υλικό ουρλιάζει «Μοτέρ, πάμε!» για πλαισίωση – τεκμηρίωση με δημοσιογραφικό eye candy αρχείου κατόπιν έρευνας; Η εδώ «μηχανή του χρόνου» το ξεπετάει με λεζάντες γραφικών. Θέλεις θύμησες κι εξιστόρηση εμπειριών; Διαθέτει – χύμα. Η αφηγηματική διαλεκτική αντιπαραβάλλει εριστικά εξυπνακίστικα κάποια απ’ τα σόλο «Καφενείου των Φιλάθλων» του μετιέ «ημεδαπή Έβδομη Τέχνη»; Κάποιοι εξασφαλίζουν στην απ’ όξω αυτοδιαφήμιση, ενώ «τρέχει» και σύγκρισης τιμών IEK εν κρυπτώ ρεπορτάζ έρευνας για πάντα ενδιαφερόμενο.

Στο πόδι και στο άσχετο δηλώσεις των auteur Κουστουρίτσα, Ακίν, Χέρτσογκ, Λοπουσάνσκι και Πασκάλιεβιτς για το καθεστώς μάθησης του grand ecran στις χώρες τους ή τι πέρασαν οι ίδιοι ή τι πιστεύουν, παρεκβάσεις που επιτρέπει το μοντάζ για ευθυμία ή ως ειδικού βάρους (υποτίθεται) γιατί ο Τεό ήταν VIP φιλοξενούμενος (εκτίθενται οι επίσης μακαρίτες Κατσουρίδης, Κακογιάννης) και cartoon χάρης σε ιντερλούδια σαρκασμού light, αθροίζονται ως η final cut αντικάθαρση, σ’ αυτήν την περί των ιθαγενών σχολών της σελιλόζης γενεαλογία/απλογραφία/προχειρολογία. «Παίζει» και ανώριμα θρασεία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν εμφανίζεσαι (έδωσες ολόκληρη συνέντευξη για να θαυμάσεις εαυτόν, άλλωστε), αν είσαι του σχετικού μικρόκοσμου (για να ειρωνευτείς κάποιους ή τις ψευδαισθήσεις σου) ή αν τώρα καταρτίζεσαι επάνω στο αντικείμενο (τόσα δίνεις για δίδακτρα ή «δωρεάν» παιδεία, ένα φοιτητικό στη Λαΐδα θα σε ζημιώσει;).


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.