FreeCinema

Follow us

ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ (1988)

(KARHOZAT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπέλα Ταρ
  • ΚΑΣΤ: Μίκλος Ζέκελι, Βάλι Κερέκες, Γκιόργκι Τσεράλμι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ο μεσήλικας Κάρερ ζει μια μοναχική ζωή σε μια ανώνυμη βιομηχανική πόλη, ώσπου γνωρίζεται και ερωτεύεται την παντρεμένη τραγουδίστρια του τοπικού μπαρ… Τιτανικός. Προκειμένου να ξεφορτωθεί τον σύζυγό της, ο Κάρερ θα τον πείσει να αναλάβει μια επικίνδυνη, παράνομη μεταφορά φορτίου για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του μπαρ, Βιλάρσκι.

Λίγα ως ελάχιστα συμβαίνουν, όπως πάντα σε μια ταινία του Ούγγρου σκηνοθέτη, ο οποίος έχει ευθαρσώς δηλώσει ότι περισσότερο από οποιαδήποτε ιστορία τον ενδιαφέρουν… «η βροχή, η λάσπη και τα σκυλιά»! Το «Κολαστήριο», βουτηγμένο σε μια εκπληκτική ασπρόμαυρη φωτογραφία, είναι ακριβώς ότι περιγράφει ο τίτλος, μια αδιέξοδη no man’s land, κατοικημένη από απόβλητους χαρακτήρες σε μια πορεία πλήρους ανθρώπινης απαξίωσης και αταβιστικής πτώσης, κοιταγμένη σχεδόν υποκειμενικά μέσα από το βλέμμα του πρωταγωνιστή της.

Σε αντίθεση με το αποκαλυπτικό τοπίο της μετέπειτα καριέρας του («Οι Αρμονίες του Βερκμάιστερ», «Το Άλογο του Τορίνο»), εδώ βρισκόμαστε σε έναν σαφώς μικρότερο καμβά και η ίδια η ιστορία φαντάζει συγκριτικά ελάχιστου βεληνεκούς, συγγενεύοντας με τον ήσσονος σημασίας «Άνθρωπο από το Λονδίνο» αν και υπάρχουν ατόφιες δόσεις ποίησης και μελαγχολίας, στοιχεία που έκαναν διάσημο το σκηνοθέτη. Ο Ταρ παράλληλα, σχεδόν στη μέση της καριέρας του εδώ, εδραιώνει και αποκρυσταλλώνει το μοναδικό του στιλ, με τα μακρόσυρτα τράβελινγκ, τα εντυπωσιακά μονοπλάνα και την εντελώς δική του διαχείριση του χρόνου, σταθερού πρωταγωνιστή στο σινεμά του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σου άρεσαν τα ατελείωτα, επαναλαμβανόμενα τράβελινγκ στον «Ελέφαντα» του Γκας Βαν Σαντ; Εάν ναι, είναι ευκαιρία να ανακαλύψεις το δημιουργό – δάσκαλό του. Αν όλα μοιάζουν με «άγνωστες λέξεις», μην κάνεις τον κόπο.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Μαλάκα, δεν υπάρχει! Μόνο η Πίτσα η Παπαδοπούλου δε βγήκε, να ρίξει ένα «Γκρέμιστα», να φύγουνε θεμέλια, φέρτε πίσω τον Αγγελόπουλο, να του ζητήσουμε όλοι συγγνώμη, ελαφρύ το χώμα κι έτσι.