FreeCinema

Follow us

Η ΤΙΜΩΡΟΣ (2012)

(HAYWIRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Σόντερμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Τζίνα Καράνο, Μάικλ Φασμπέντερ, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μάικλ Ντάγκλας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η Μάλορι, freelance πράκτορας με μεγάλο ταλέντο σε κάθε λογής πολεμικές τέχνες, μετά από μια αποστολή στη Βαρκελώνη καταλαβαίνει ότι ο άνθρωπος που την προσέλαβε έχει σκοπό να τη βγάλει από τη μέση. Ακολουθεί ο χαμός…

Υπάρχουν δύο ειδών nerd σκηνοθέτες, μιλώντας για Αμερικανούς, τουλάχιστον. Μπορείς να τους πεις και σπασικλάκια για ευκολία. Αυτοί που έβγαλαν τη σχολή με άριστα και αυτοί που σπούδασαν βλέποντας ό,τι έπεφτε στα χέρια τους. Ο Σόντερμπεργκ πάντα μου έκανε για την πρώτη κατηγορία. Σκηνοθέτης πολύ έξυπνος, φοβερός τεχνίτης, έχει δει πολύ σινεμά και έχει κλέψει πολύ (ή μάλλον αντιγράψει), αλλά ποτέ δεν κατάφερε ν’ αποκτήσει μια δική του υπογραφή.  Μπορεί μετά το συγκλονιστικό ντεμπούτο του «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» να έχει δοκιμάσει τα πάντα (από τη «Συμμορία των Έντεκα» μέχρι την αμερικανική διασκευή του «Solaris» και πίσω στις minimal indie ρίζες του με το «Bubble», ή στους τάχα πειραματισμούς του «Full Frontal» και το διεκπεραιωτικό «Contagion»), του λείπει, όμως, η ψυχή. Γι’ αυτό γυρίζει διαρκώς ταινίες, μήπως και του κάτσει κάτι (τελειώνει δύο – τρεις ακόμη, ήδη!). Θα καταλήξει στα γεράματα σαν το Βέντερς – τον οποίο θαυμάζει -, φοβάμαι.

Στην αντίθετη όχθη βρίσκεται ο Ταραντίνο. Κλεφταράς με τα όλα του, αλλά με άποψη και στιλ ολόδικό του. Όταν αποφασίζει να κάνει homage ή pastiche έχει κάποιο λόγο. Το χειρότερο από όλα είναι ότι ο Σόντερμπεργκ όταν αποφασίζει να κάνει κάτι σαν το «Haywire», φόρο τιμής στις girl power ταινίες β’ κατηγορίας των 70’s ή μια indie απάντηση στο «Salt» της Αντζελίνα Τζολί, έρχεται δεύτερος και καταϊδρωμένος και του λείπει, πάνω από όλα, το χιούμορ. Για να κάνεις πρωταγωνίστρια την ξύλινη Τζίνα Καράνο πρέπει να το έχεις το ρημάδι. Για να βάλεις αυτή την αντρογυναίκα να ξυλοφορτώνει από το Μάικλ Φασμπέντερ μέχρι τον Αντόνιο Μπαντέρας (γλιτώνει ο Μάικλ Ντάγκλας, ευτυχώς) πρέπει επίσης να έχεις και ένα καλό λόγο πέρα από το μετα-φεμινιστικό κλείσιμο του ματιού «κοίτα τους άνδρες να τρώνε βρωμόξυλο». Η ανέκφραστη Καράνο απλά τρέχει, πηδάει, πυροβολεί και, κυρίως, ρίχνει ξυλίκι άγριο από την αρχή μέχρι το τέλος, υπηρετώντας απλώς ένα από τα πιο βαρετά και προβλέψιμα σενάρια που έχουμε δει τελευταία στο σινεμά. Άντε, μάλιστα, να καταπιείς ότι το ρόλο του «κακού» (μαζί και του τελικού ξυλοδαρμού) κουβαλάει ο «μη μου άπτου» Γιούαν ΜακΓκρέγκορ!

Το μόνο που μένει να σκεφτείς είναι ότι ακόμη και ο Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ κάτι παραπάνω θα έβγαζε σε χαβαλέ (θυμήσου πόσο ωραία πέρασες στο «Machete»). Αν, πάντως, κάτι έχει καταφέρει εδώ ο Σόντερμπεργκ είναι ν’ αναδείξει – χωρίς ανταγωνισμό – τη μεγαλύτερη φακλάνα της χρονιάς. Και συγνώμη για τα «γαλλικά» μου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για να σου αρέσει αυτό το φρανκενσταϊνικό κολλάζ περιπετειωδών σεκάνς σε τουριστικά locations ανά τον κόσμο, πρέπει να είσαι για πολύ ξύλο ή να έχεις ακόμη πιο ειδικά γούστα στις γυναίκες, ώστε ν’ αντέξεις και την πρωταγωνίστριά του.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι πράκτορας. Θέλουνε να τη σκοτώσουνε. Και έπρεπε! Μαλάκα μου, τι ήταν αυτό; Κάθε πέντε λεπτά, νόμιζα πως έβλεπα άλλη ταινία! Ούτε τα χοροπηδητά της γκόμενας δεν το σώζουνε…