FreeCinema

Follow us

ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ (2013)

(VIVE LA FRANCE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μικαέλ Γιούν
  • ΚΑΣΤ: Ζοζέ Γκαρσιά, Μικαέλ Γιούν, Ιζαμπέλ Φουναρό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ο Μουζαφάρ και ο Φερούζ ξεκινούν το ηρωικό τους ταξίδι, από τη μακρινή χώρα του Ταμπουλιστάν μέχρι το Παρίσι, με σκοπό να… ανατινάξουν τον Πύργο του Άιφελ, προσελκύοντας έτσι τα φώτα της δημοσιότητας προς την πατρίδα τους, που έδωσε στον πολιτισμό (αλλά ουδείς το αναγνωρίζει) το… ταμπουλέ!

Είναι λίγο δύσκολο να κατανοήσει κανείς τους λόγους για τους οποίους αυτό το φιλμ τολμά και διανέμεται εκτός γαλλικών συνόρων. Αν και προδίδει από νωρίς τη ροπή του προς την καθαρά λαϊκή (και όχι ακριβώς… γουστόζικη) κωμωδία, το «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι» μετατρέπεται σταδιακά σε ένα εξάμβλωμα τοπικιστικής ηθογραφίας, που νομίζει πως μπορεί να κοπιάρει το «Borat», ρίχνοντας και μια δόση τρομοκρατικής υποπλοκής από «Δικτάτορα», αμφότερες επιτυχίες του Σάσα Μπάρον Κοέν, τον οποίο δεν αγγίζουν ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι μαζί οι δύο πρωταγωνιστές τούτης της μπαλαφάρας.

Παραδόξως, όλα τα non politically correct «καρφιά» της ανατρεπτικής σάτιρας του Βρετανού κωμικού που σε ξεκαρδίζουν στο πιο πρόστυχο volume χιούμορ που ανέχτηκε ποτέ ο μέσος θεατής, εδώ χάνουν την τολμηρότητά τους και γίνονται στερεότυπα προσβολής, τα οποία στοχεύουν στις «συνήθεις ύποπτες» κατηγορίες ανθρώπων – κοινωνικές ομάδες. Έτσι, η ξενοφοβία, η ομοφοβία και ο μισογυνισμός σού κλείνουν το μάτι και σε φορτώνουν ενοχές ακόμη κι αν αντιδράσεις με ένα χλιαρό μειδίαμα. Όσο για το στοιχείο του σεξισμού, στη δεκαετία του ’70, αν μη τι άλλο, έβλεπες και μια ρώγα!

Εντύπωση, πάντως, μου έκανε η υπερβολική εμμονή σε τουριστικά πλάνα της Γαλλίας και κυρίως της Πόλης του Φωτός. Λες και αυτή η ταινία γυρίστηκε πρωτίστως για τους ντόπιους επαρχιώτες που, όπως σε περασμένες δεκαετίες όπου η μετακίνηση ακόμη και στο εσωτερικό μιας χώρας θεωρούνταν πολυτέλεια των λίγων, έτσι και σήμερα δε διανοούνται να κάνουν έστω και ένα τέτοιο ταξίδι πραγματικότητα. Ακόμη και αυτή η σκέψη σε κάνει να αντιληφθείς το πόσο οπισθοδρομικό είναι τούτο το φιλμ. Αν όχι και ολόκληρη η εποχή της «ενωμένης» Ευρώπης την οποία βιώνουμε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Νοσταλγείς τα «ωραία» χρόνια του Δελφινάριου; Ούτε καν! Εδώ μιλάμε για αναψυκτήριο και κάτω, με υποκριτική Λαζόπουλου στο πιο «κυρία μου» αποβλάκωσης και λαϊκουριάς! Μέχρι το κομμάτι της Κορσικής, υπάρχουν μερικά μετρημένα δευτερόλεπτα πετυχημένου σοβινιστικού αστεϊσμού, για όποιους πιστεύουν πως θα περάσουν ευχάριστα στο θερινό «σινεμαδάκι». Στο σύνολο, όμως, μιλάμε για άμεση απέλαση!


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Μετά από αυτό, δίνεις και την Επίδαυρο στο Μάρκο Σεφερλή. Για σόλο παράσταση. Άσε που θα έπρεπε να τους κάνει μήνυση και ο Μπόρατ…