FreeCinema

Follow us

100 (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γεράσιμος Ρήγας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 62‘
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Τροχαίοι παραβάτες, πλαστογράφοι απατεώνες, δολιοφθορείς οίκου ανοχής, φασίστες εναντίον μεταναστών, χούλιγκαν, εξαφανισμένοι συγγενείς κ.ο.κ. Στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας πολιτσμάνοι της Άμεσης Δράσης τα ακούν (παρότι δεν τα βλέπουν) όλα στα τηλέφωνα της ΓΑΔΑ και, αναλόγως, στέλνουν ή όχι το… 100.

Μακριά από… νούμερο, αλλά καταγράφει το συμβάν και δε θέλει πολλά πολλά, η δεύτερη προσαγωγή στο εμπορικό κύκλωμα ενός ντοκιμαντέρ που ο δημιουργός τού «Πάρβας, Άγονη Γραμμή» συνέλαβε και έκλεισε σε video για τη σειρά «Docville» της ΕΤ1. Ως υποκλοπή – αναφορά τού επαγγελματικού (ρουτίνας, ευθυνών, άγχους, αβαριών) modus operandi των αυτιών και του εγκεφάλου της ΕΛ.ΑΣ. στη μία άκρη της γραμμής, και του modus vivendi (κίνδυνοι, σύνδρομα, ανάγκες) του αθηναϊκού πληθυσμού στην άλλη.

Δε με κουβάλησαν στο Τμήμα για να πω το ποίημα το «περίμενε στ’ ακουστικό σου» για μία ώρα των «Ατσίδων με τα Μπλε» σε action γραφείου, η κυριολεκτικά στημένη «Candid Camera» στιλ «Cops» σε περιβάλλον γραφείου, όμως, και το κακούργας κενωνίας στον καθρέφτη σημαινόμενο των συνδιαλέξεων πολιτών – χωροφυλάκων. Ανά σημεία κάνουν μπαμ ωραία η ανεπάρκεια και η ου μπλέξεις νοοτροπία των «οργάνων», «αποκάλυψη τώρα» το έσω δόγμα «πρώτα η ασφάλεια των ενστόλων» που εξηγεί το χάζι τους σε φάσεις στιλ Δεκεμβριανά και εφεξής, απλώς το «100» (ταινία ή «υπερεσία») ν’ αλλάξει κάτι ουσιαστικό δεν είναι δυνατό. Όχι αρκετά επείγον για να βάλεις τη σειρήνα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τους δίνω χαφιεδίστικα: οσονούπω θα προβληθεί απ’ την κρατική TV. Αν είσαι τόσο των φιλμ τεκμηρίωσης (ή του reality) στη μεγάλη οθόνη, αυτοφυλακίσου, ίσως «πιάσεις» ένα έξτρα κάτι. Οι έχοντες μητρώο, οι αντιεξουσιαστές κι οι τρόφιμοι σωφρονιστηρίων έχουν αποδράσει ήδη γι’ αλλού. Εκτός κι είναι μαζόχες…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

MR KLEIN

MR KLEIN

Αυτό που καλείς όταν σου’ χουνε κάνει το σπίτι καλοκαιρινό και σου απαντάνε: «Ποια μέρα της εβδομάδας είστε ελεύθερος, να έρθουμε να σας το κάνουμε και κώλο για τ’ αποτυπώματα;». Σε ντοκιμαντέρ.