FreeCinema

Follow us

L (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Σουρεαλιστική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπάμπης Μακρίδης
  • ΚΑΣΤ: Άρης Σερβετάλης, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Ευθύμης Παπαδημητρίου, Λευτέρης Ματθαίου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Με σπίτι το αμάξι του, αγοραστής – courier μελιού για πλούσιο που τον υποχρεώνει σε ασυνήθιστο τυπικό, συναντάει την πρώην σε πάρκινγκ και ενίοτε πάει κούρσα τα παιδιά, βλέπει φευγάτο «αρκουδιάρη» φίλο με αιμάτωμα, χάνει το πόστο του από νέο οδηγό, ψάχνεται με ομάδα μηχανόβιων και σκαφάτο.

Η καραμπόλα που προκάλεσαν «Κυνόδοντας» και «Άλπεις» ήταν μονόδρομος – και, ευτυχώς, ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας σουρεαλισμού κι αλληγορίας της σεναριακής φαντασίας του Ευθύμη Φιλίππου τηρείται χωρίς παρακάμψεις απ’ τη θέα ενός «αλλούτερου» τοπίου εκπλήξεων, σε ένα ακόμα αντι – «Speed» απ’ την Ελλάδα, που σηκώνει απολύτως δικαιολογημένα διεθνώς σκόνη.

Το STOP σου είναι μπρος απ’ το πρώτο μεγάλου μήκους όχημα ενός διαφημισά/βιντεοκλιπά/μικρομηκά, με μία μηχανή εκτός παραγωγής εργοστασίου, χειροποίητα υβριδική (η εσωτερική καύση του Μπέκετ, σημεία στο χάρτη του road movie, κάποια αξεσουάρ του «Mad Max», «Ο Νεκρός» του Τζάρμους φωτισμένος απ’ τους προβολείς νυκτός στο παραξένισμα του bear, τα σπινιαρίσματα στο θέατρο του παραλόγου του Ευγένιου Ιονέσκο), που δίνει όταν κι όπως πρέπει στροφές για ένα απρόβλεπτο «Drive». Με το σύστημα πλοήγησης να ψάχνει (και να βρίσκει συνηθέστατα) το αναλώσιμο, το «σκύψε το κεφάλι» και το «ο θάνατός σου, η ζωή μου» τού άγριου σήμερα, τη ζώνη ασφαλείας της ιδιωτείας, την (προ)αστι(α)κή Ερημιάς Street, τo φαντασιωσικό κάθισμα βίωσης της νεο-ύπαρξης, το φόβο ενός cul de sac στο σταυροδρόμι της (προ)μέσης ηλικίας, το αστεία αγωνιακό παλινδρομικό τράκο τού ερωτήματος περί νοήματος.

Μαγνητικά στέρεο σασί εγκιβωτισμού πλαναρισμάτων που σπανίως χάνουν το κέντρο βάρους και το καίριο κόψιμο του τιμονιού από το μοντάζ, φροντισμένου σαλονιού εικαστικού αλτερνατίβα σε μη χαρακτηρισμένα habitat, συν το υποκριτικό πρέπον στουκάρισμα επαγγελματιών με τη Μέθοδο και στη διπλανή λωρίδα ερασιτεχνών – μουρών, αφήνουν τα σημάδια τους στη «ζούγκλα» της ασφάλτου για ένα ταξίδι, που σποραδικά δεν αποφεύγει το «να κάνω αριστερά ή δεξιά;» διαλόγων, τα οχτάρια ή το φρένο στο κιβώτιο ρολο-σχέσεων και κάτι από οπισθοπορεία στη διχάλα επιλογών του τελικιάσματος. Τ’ αφήνεις να περάσουν βλέποντας το «L». Αφού ο αυτοκινητιστής γκαζώνει έτσι στην εκπαίδευση, σκέψου μετά πού έχει να φτάσει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Απαγορεύεται η στάθμευση σε όσους δεν είδαν ποτέ ή τίναξαν μπιέλα με τα φιλμ του Γιώργου Λάνθιμου (ειδικά την «Κινέττα»). Αν σας πήραν συνεπιβάτες, όμως, ψάξτε οπωσδήποτε και αυτό. Πατημένοι…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπος που μένει σ’ ένα αμάξι, πάει κάθε μέρα μέλι σ’ έναν κατεστραμμένο κι έχει για φίλο ένα πτώμα που το αποκαλεί Αρκούδα. Οι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα γιατί σιώπησαν;