FreeCinema

Follow us

Ο ΒΑΛΕΡΙΑΝ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ (2017)

(VALERIAN AND THE CITY OF A THOUSAND PLANETS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λικ Μπεσόν
  • ΚΑΣΤ: Ντέιν ΝτεΧάαν, Κάρα Ντελεβίν, Κλάιβ Όουεν, Χέρμπι Χάνκοκ, Ριάνα, Ίθαν Χοκ, Σαμ Σπρούελ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 137'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στο σύμπαν του 28ου αιώνα, οι ειδικοί διαγαλαξιακοί πράκτορες Βαλέριαν και Λόρελαϊν αναλαμβάνουν να ανακαλύψουν και να εξολοθρεύσουν τη σκοτεινή δύναμη που απειλεί με αφανισμό τη μητρόπολη Άλφα, καταφύγιο χιλιάδων διαφορετικών ειδών ζωής από όλα τα μήκη και τα πλάτη του σύμπαντος.

Με ένα budget της τάξης των 180.000.000 δολαρίων, η τελευταία ταινία του Λικ Μπεσόν μπορεί να χαρακτηριστεί η πιο φιλόδοξη παραγωγή escapism από την εποχή του «Avatar» (2009). Βασισμένη σε ένα graphic novel που πρωτοεκδόθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και του οποίου ο δεκάχρονος τότε Μπεσόν ήταν φανατικός αναγνώστης, ετούτη η περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας που έρχεται είκοσι χρόνια μετά την προηγούμενη ανάλογη προσπάθειά του με «Το Πέμπτο Στοιχείο»«Lucy» του 2014 περισσότερο προς την περιπέτεια δράσης φέρνει, παρά τα αναμφίβολα στοιχεία φαντασίας που εμπεριέχει), αποτελούσε όνειρο ζωής για τον σκηνοθέτη. Συχνά, όμως, τα όνειρα δεν εκπληρώνονται με τον πλέον επιτυχημένο τρόπο (λέγε με και «Σιωπή» του Σκορσέζε, για να μείνουμε στα πολύ πρόσφατα) κάτι που δυστυχώς επιβεβαιώνεται εδώ.

Ο Μπεσόν αξίζει επαίνους για την προσπάθειά του να δημιουργήσει ένα μελλοντικό σύμπαν, κατοικημένο από κάθε μορφής παράξενα όντα που θα μπορούσε κανείς να διανοηθεί. Από ιριδίζοντα κεφαλόποδα που αλλάζουν σχήμα, μέχρι πολύχρωμα αρμαντίλο με… εκρηκτικές ικανότητες, ο γαλαξιακός κόσμος που φαντάζεται και παρουσιάζει είναι ένα πολύχρωμο ιδιοφυές πλαίσιο, στον καμβά του οποίου έχει ζωγραφίσει με φαντασμαγορική λεπτομέρεια έναν μακρινό κόσμο, στον οποίο μπορούν να συνυπάρχουν οι τυρκουάζ θάλασσες που θυμίζουν Καραϊβική με τα σκοτεινά ύποπτα καταγώγια όπου ο απροσδιόριστος κίνδυνος παραμονεύει. Όλα αυτά, όμως, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν επαρκώς το φανερά προβληματικό σενάριο, η φλυαρία και το χάος του οποίου το κάνουν (αρχικά) δύσκολο στην παρακολούθηση, με τη δυσκολία να δίνει σχετικά γρήγορα τη θέση της στην αδιαφορία για τα τεκταινόμενα.

Το ουμανιστικό ξεκίνημα υπό τους ήχους του «Space Oddity» δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο πρωτοτυπίας ως προς τη μουσική υπόκρουση, αφού το αριστούργημα του Ντέιβιντ Μπόουι είναι ίσως το πρώτο τραγούδι που έρχεται στον νου με το άκουσμα της λέξης διάστημα, παρουσιάζει όμως, μέσω μιας συνεχούς εναλλαγής… χειραψιών στην πάροδο των ετών, την κατάκτηση του διαστήματος από τον άνθρωπο μέχρι την πρώτη επαφή και πέρα από αυτήν. Ο Βαλέριαν και η Λόρελαϊν, που μπαίνουν αμέσως μετά στο κάδρο, δίνουν μια νότα ιδιότυπου αστυνομικού buddy movie στο φιλμ, καθώς η μεταξύ τους λανθάνουσα ερωτική έλξη – αλλά και οι συνεχείς τους διαφωνίες σχετικά με τον τρόπο δράσης τους – εκεί οδηγεί τη σκέψη, παρά το γεγονός πως όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους μοιάζουν με μείγμα από «Πόλεμο των Άστρων» και «Φύλακες του Γαλαξία».

Οι προσπάθειές τους να ανακτήσουν τον πολύτιμο «μετατροπέα» που κρύβει θαυματουργές ικανότητες, αποτελώντας πηγή αέναης ενέργειας, θα σκοντάψουν σε κάθε λογής κακούς και πονηρούς που τον θέλουν για πάρτη τους, με αποκορύφωμα των περιπετειών τους (υποτίθεται…) την εμφάνιση της Ριάνα σε ένα πεντάλεπτο χορευτικό νούμερο που φαίνεται να έχει μπει «ξεκάρφωτα» στην ταινία, ελλείψει κάποιου άλλου ρόλου γι’ αυτήν. «Ξεκάρφωτο», όμως, είναι και όλο το στόρι, το οποίο δεν παίρνει ώθηση ούτε από το πρωταγωνιστικό ζεύγος, με τη μεταξύ τους απουσία χημείας να φωνάζει από αστρικά χιλιόμετρα μακριά. Το παιχνίδι γάτας και ποντικού στο οποίο επιδίδονται όλη την ώρα περιβάλλεται από εντελώς άχρωμους διαλόγους, με τη συνεχή υπενθύμιση μιας εκκρεμούς πρότασης γάμου να έχει πέσει ουρανοκατέβατη από την αρχή κιόλας του φιλμ, σαν να ξέραμε τον Βαλέριαν και τη Λόρελαϊν κι από χθες.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εντυπωσιακό για τον αμφιβληστροειδή ψυχεδελικό θέαμα φαντασίας και περιπέτειας, που σε ό,τι έχει να κάνει με το πρώτο τα καταφέρνει περίφημα, σε ό,τι αφορά το δεύτερο όμως χωλαίνει χαρακτηριστικά, ένεκα απουσίας μιας αξιόλογης ιστορίας προς διήγηση. Ελάχιστο χιούμορ, κλιμάκωση που δεν τη λες ακριβώς αγωνιώδη και «χλωμοί» πρωταγωνιστές συνθέτουν το περιβάλλον ενός πλανήτη που δεν θα σου μείνει αξέχαστος αν μπεις στον κόπο να τον επισκεφτείς.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.