FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ (2016)

(THE GIRL ON THE TRAIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέιτ Τέιλορ
  • ΚΑΣΤ: Έμιλι Μπλαντ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Τζάστιν Θερού, Χέιλι Μπένετ, Λουκ Έβανς, Έντγκαρ Ραμίρες, Άλισον Τζάνεϊ, Λίσα Κούντροου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Χωρισμένη και αλκοολική, η Ρέιτσελ περνά καθημερινά με το τρένο από το παλιό της σπίτι, βλέποντας τη νέα ζωή του πρώην συζύγου της, αλλά και ένα γειτονικό ζευγάρι, που φαινομενικά ζει τον ιδανικό έρωτα. Σταδιακά αυτή η εικόνα θα αλλάξει με μια εξαφάνιση, στην οποία εμπλέκονται πολλά πρόσωπα, αλλά και η ίδια η Ρέιτσελ.

Πρώην, νυν, εξαπατημένοι σύζυγοι, εξωσυζυγικό σεξ και αλκοολισμός, μαζί με παρακολουθήσεις, εμμονές και εξαφανίσεις, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν «Το Κορίτσι του Τρένου». Είναι τα ίδια στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς σε μια καθαρόαιμη σαπουνόπερα και ο Τέιτ Τέιλορ, που μετέφερε στο σινεμά το bestseller της Πόλα Χόκινς (τα δικαιώματα αγοράστηκαν πριν καν κυκλοφορήσει η πρώτη έκδοση), το γνωρίζει πολύ καλά. Σε πολλές σκηνές και ειδικά στο φινάλε, η ταινία φλερτάρει σχεδόν ξεδιάντροπα με το trash. Το κάνει, όμως, με δεξιοτεχνία και γρήγορη ροή και το υποστηρίζει με ένα τέλειο καστ, που δεν μπορεί παρά να ενθουσιάσει το γυναικείο κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται. Άλλωστε, ο Τέιλορ γνωρίζει σε βάθος τι αρέσει στις γυναίκες και το απέδειξε με την πρώτη του ταινία, τις «Υπηρέτριες» (2011). Βρείτε μία γυναίκα που να μην της άρεσε αυτή η ταινία!

Το κεντρικό πρόσωπο ενός μεγαλύτερου κύκλου είναι η Ρέιτσελ, που κάθε μέρα πηγαινοέρχεται με το τρένο από ένα προάστιο στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Από το παράθυρο παρακολουθεί ένα συγκεκριμένο σπίτι, στο οποίο ζει ένα ζευγάρι που δείχνει ιδανικό. Φαίνονται νέοι, ωραίοι, επιτυχημένοι, να αγαπιούνται, να κάνουν σεξ. Είναι η ζωή που θα ήθελε να ζει και η Ρέιτσελ – μια ζωή που έζησε για λίγο στο σπίτι που βρίσκεται λίγο παραδίπλα. Είναι το σπίτι που δεν θέλει να βλέπει από το παράθυρο, αλλά δεν μπορεί να αποστρέψει το βλέμμα της. Εκεί ζει ο πρώην σύζυγός της με τη νέα του γυναίκα και με το μωρό τους. Είναι το μωρό που δεν μπόρεσε να αποκτήσει η Ρέιτσελ και ο λόγος που έγινε αλκοολική.

Με το που τελειώνει η στρωτή, νηφάλια αφήγηση της Ρέιτσελ, βλέπουμε για πρώτη φορά ποια είναι η πραγματική της κατάσταση. Είναι η εικόνα μιας μπεκρούς, που δεν μπορεί να πει δυο κουβέντες ή να κινηθεί χωρίς κάποιος να καταλάβει τι της συμβαίνει. Βιώνει μια προσωπική καταστροφή. Έχει χάσει τη ζωή της, τον άνδρα της, τη νηφαλιότητά της, φιλοξενείται από μια φίλη της επί δύο χρόνια, η δουλειά της είναι παρελθόν, αν και δεν το ομολογεί σε κανέναν, έχει παραδοθεί στις εμμονές της. Αυτές οι εμμονές θα την κάνουν μια μέρα να κατέβει από το τρένο για να αντιμετωπίσει την «ιδανική» σύζυγο, όταν από το παράθυρο δει ότι εκείνη αγκαλιάζεται και φιλιέται με έναν άλλο άνδρα. Είναι, όμως, λιώμα και όταν συνέλθει θα μάθει ότι η Μέγκαν, όπως είναι το όνομά της, έχει εξαφανιστεί. Τα κενά μνήμης κάνουν ακόμη χειρότερα τα αισθήματα ενοχής τής Ρέιτσελ, που μπαίνει όλο και πιο βαθιά στην ιστορία.

Στις περιλήψεις που ακολουθούν «Το Κορίτσι του Τρένου», η ταινία περιγράφεται ως «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» της φετινής χρονιάς. Ίσως να μη διαθέτει την ψυχρή σκηνοθετική ματιά του Ντέιβιντ Φίντσερ, που κάνει μια ιστορία περισσότερο ανατριχιαστική, αλλά έχει ένα πολυπληθές καστ που είναι απολύτως σωστό, με πρώτη την Έμιλι Μπλαντ να υποδύεται τη Ρέιτσελ, έναν χαρακτήρα που δεν είναι και ο πιο συμπαθής, να γίνεται ένα πρόσωπο με το οποίο συμπάσχεις. Ακόμη και στις μικρές λεπτομέρειες, όπως στις σκηνές του τρένου, ο Τέιλορ δείχνει μεγάλη προσοχή στην ακρίβεια και με τον ρυθμό που δίνει στην ταινία δεν αφήνει περιθώρια πλήξης ή κενών. Με λίγα λόγια, «Το Κορίτσι του Τρένου» θα το απολαύσεις και με το παραπάνω, ειδικά αν δεν ψάχνεις πολλαπλές αναγνώσεις και βαθιά επίπεδα. Μόνο μην ακούσω τίποτα για φεμινισμούς και γυναικεία αλληλεγγύη, γιατί θα πιάσω τιρμπουσόν (hint για το φινάλε).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γουστάρεις ένα χορταστικό θρίλερ, καλογυρισμένο και με ωραίους ηθοποιούς; «Το Κορίτσι του Τρένου» μπορεί να γίνει μια από τις αγαπημένες σου ταινίες αυτή τη σεζόν. Αν πρέπει να ντύσεις σώνει και καλά ένα φιλμ με θεωρίες και αχαχούχα «σοβαρής» κριτικής, πιάσε έναν Μπέλα Ταρ (τι πιο τρομακτικό;) και καθάρισες.


MORE REVIEWS

ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ

Ολιγοήμερο ταξίδι εταιρικού bonding σε απομονωμένο hiking retreat αυστραλέζικου εθνικού πάρκου καταλήγει σε θρίλερ, με την εξαφάνιση μιας γυναίκας η οποία (διόλου συμπτωματικά;) λειτουργούσε ως πληροφοριοδότης για λογαριασμό ομοσπονδιακών πρακτόρων. Υπάρχει χρόνος για να βρεθεί ζωντανή ή μήπως πρόκειται για ένα καλοστημένο σχέδιο δολοφονίας;

ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΔΕΣΜΟΣ

Στο μεγάλο «πουθενά» του Νέου Μεξικού, κάπου στα ‘80s, η Λου, επιστάτρια ενός βουτηγμένου στην τεστοστερόνη γυμναστηρίου, θα ερωτευθεί την Τζάκι, μια bodybuilder περαστική από τα μέρη εκείνα, που δεν έχει στον ήλιο μοίρα, μα ονειρεύεται περισσότερα μούσκουλα και δόξα. Γύρω τους, όμως, συγκεντρώνονται αρκετά… πτώματα και χρέη παλιά κι αλύτρωτα.

ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Όταν έπειτα από έλεγχο αλκοτέστ του αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης, ο Μαρκ οφείλει να περάσει από μια σειρά ιατρικών και ψυχολογικών σεμιναρίων αξιολόγησης, εάν επιθυμεί να το πάρει ξανά πίσω. Το αληθινό πρόβλημα του Μαρκ, όμως, δεν είναι η προσωρινή απώλεια του διπλώματός του, αλλά η μη συνειδητοποίηση της κατάστασης την οποία βιώνει ως… αλκοολικός.

ΕΓΩ, ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ

Δύο έφηβα αγόρια ξεκινούν από το Ντακάρ της Σενεγάλης κυνηγώντας το όνειρο της καλύτερης ζωής στην Ευρώπη. Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιταλία, να εύχεσαι να μην είναι μακρύς ο δρόμος.

ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΟΠΛΟΙΟ

Η καθημερινότητα στο πλωτό κέντρο φροντίδας πασχόντων από ψυχικές διαταραχές «Adamant», το οποίο βρίσκεται δεμένο σε προβλήτα του Σηκουάνα στο Παρίσι.