FreeCinema

Follow us

THE AMAZING SPIDER-MAN (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουέμπ
  • ΚΑΣΤ: Άντριου Γκάρφιλντ, Έμα Στόουν, Ρις Ίφανς, Σάλι Φιλντ, Μάρτιν Σιν, Ντένις Λίρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 136'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Αναζητώντας τον εαυτό του (και το τι πραγματικά συνέβη στους αγνοούμενους γονείς του), ενώ κολυμπά στα ταραγμένα νερά της εφηβείας, ο Πίτερ Πάρκερ ανακαλύπτει τον υπερ-ήρωα που κρύβεται μέσα του και ενηλικιώνεται, φέρνοντάς τον εκπληκτικά στην επιφάνεια.

Ο πρωτότυπος, δια χειρός Σαμ Ρέιμι, «Spider-Man» του 2002 ανταποκρίθηκε δεόντως στον πήχη που έβαλαν πολύ ψηλά, δύο χρόνια νωρίτερα, στην αυγή του φαινομένου της κατά συρροήν – περισσότερο ή λιγότερο εμπνευσμένης – κινηματογραφικής μετενσάρκωσης comic υπέρ-ηρώων, οι «X-Men» του Μπράιαν Σίνγκερ. Από τότε μέχρι σήμερα, όμως, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η τεχνολογία των ειδικών εφέ CGI εξελίχθηκε, ξεπερνώντας ακόμα και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη. Παράλληλα, φωτεινοί, σαν τον Iron-Man του Τζον Φαβρό, ή σκοτεινοί (επαναπροσδιορισμένοι) ιππότες, σαν τον Batman του Κρίστοφερ Νόλαν, απέδειξαν πως το ακριβοθώρητο, χολιγουντιανό υπερ-θέαμα μπορεί να είναι ταυτόχρονα Τέχνη, ποτισμένη με αποκαλυπτικό χιούμορ, ακαταμάχητο ρεαλισμό και εύστοχες, αν και διακριτικές, κοινωνικοπολιτικές, αλληγορικές σφήνες.

Ναι, το υπερ-ηρωικό κινηματογραφικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά και οι απαιτήσεις (μετά και τους, αναμφίβολα, πολυδιάστατα γήινους «Εκδικητές» του Τζος Γουίντον) έχουν μεγαλώσει εξωφρενικά. Έτσι, μετά το ποικιλοτρόπως απογοητευτικό «Spider-Man 3» του 2007, η μόνη λύση για να συνεχίσει ο Άνθρωπος – Αράχνη να σώζει τον κόσμο επί της νέων δεδομένων μεγάλης οθόνης, ήταν η (α λα Batman) επανεκκίνηση της ιστορίας του: ο μηδενισμός του κοντέρ και η επιστροφή στην αρχή. Εκεί όπου ο Πίτερ ανακαλύπτει και αντιμετωπίζει τη μοίρα του πολύ πιο συνειδητά, ενώ η φρέσκια αγαπημένη του Γκουέν (αντίθετα με τη συνήθη ύποπτη Μαίρη Τζέιν) είναι κάθε άλλο παρά κοπέλα που χρειάζεται διάσωση. Αυτή τη φορά ο Πίτερ δεν είναι φέρελπις φωτογράφος που μεταλλάσσεται τυχαία μετά από τσίμπημα γενετικά πειραγμένης αράχνης. Ούτε η Γκουέν είναι κακοποιημένη δεσποινίδα από διαλυμένο σπίτι που ονειρεύεται καριέρα ηθοποιού.

Εδώ και τώρα, ο Πίτερ είναι ένας ιδιαίτερα ανήσυχος, ευαίσθητος και απτά οικείος έφηβος, με έφεση στις θετικές επιστήμες, αλλά και στα αχρείαστα ρίσκα, που θέλοντας να διαλευκάνει την τύχη των γονιών του, εισβάλλει λαθραία στο εργαστήριο του πρώην συνεργάτη του πατέρα του, Δρ. Κόνορς, μπαίνει ατρόμητος στο κλουβί με τις μεταλλαγμένες αράχνες και απλώνει το χέρι προς αυτές, προκαλώντας τες, θαρρείς, να τον δαγκώσουν. Απέναντί του, η Γκουέν είναι επίσης ανήσυχη, ευαίσθητη και απτά οικεία, με έφεση στις θετικές επιστήμες, όχι, όμως, και στα αχρείαστα ρίσκα. Υπάλληλος του Δρ. Κόνορς και κόρη του Αρχηγού της Αστυνομίας, παίρνει μόνο τα απαραίτητα ρίσκα, για να βοηθήσει τον (αντάξιό της) αγαπημένο της ή τον κόσμο όλο – ηρωίδα με το δικό της, ιδιαίτερο τρόπο.

Οι φανατικοί του πρωτότυπου comic ήρωα ίσως διαμαρτυρηθούν για τις όποιες ελευθερίες παίρνει το φιλμ, ενώ οι μύστες των φιλμ του Ρέιμι ίσως παραπονεθούν για ουσιαστική έλλειψη πρωτοτυπίας: και αυτή τη φορά, αυτός που πείθει τον Πίτερ να αναλάβει τη μεγάλη ευθύνη που συνεπάγεται η μεγάλη του δύναμη, είναι ο θείος Μπεν, με πανομοιότυπο σχεδόν τρόπο. Ούτε οι μεν, όμως, ούτε οι δε θα αντισταθούν για πολύ σε αυτό το λειτουργικά τρισδιάστατο υπερθέαμα, που χορταίνει το μάτι, χωρίς να αγνοεί το συναίσθημα ή τη σκέψη. Αστείο και ρομαντικό όσο πρέπει, συναρπαστικά ρεαλιστικό και αναπάντεχα άμεσο, είναι σκηνοθετημένο από το Γουέμπ, που ξέρει πώς να αποκρυπτογραφεί ευφάνταστα τις ανθρώπινες σχέσεις («(500) Μέρες με τη Σάμερ»), κρατώντας τες, ταυτόχρονα, αδιαφιλονίκητα γειωμένες. Το μεγαλύτερο, όμως, ατού αυτού του φιλμ είναι το πρωταγωνιστικό ντουέτο του. Ο Βρετανός Γκάρφιλντ («The Social Network») είναι μακράν καλύτερος και πιο πολυσχιδής ποιητής ήθους από το μονόχνωτο, γουρλομάτη Τόμπι Μαγκουάιαρ. Και ενώ δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τη Στόουν σε σύγκριση με την Κίρστεν Ντανστ (τις αγαπάμε και τις δύο, για διαφορετικούς λόγους), η χημεία της πρώτης με το συμπρωταγωνιστή της (και σύντροφό της και στην πραγματικότητα) είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Και γίνεται κινητήριος δύναμη του φιλμ, σαν ένα διαρκώς εν κινήσει, ρευστό Γιν και Γιανγκ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είτε θέλεις δράση, είτε ποθείς ρομάντσο, είτε λαχταράς ωραίο, ευαίσθητο, (υπερ)ηρωικό αγόρι, είτε ωραίο, εύστροφο, γενναίο κορίτσι, αυτό το φιλμ θα σου φτιάξει τη διάθεση, ενώ σου αποπλανεί το βλέμμα. Παρόλο που, ως reboot, δε βρίθει πρωτοτυπίας… Απολαυστικό το 3D θέαμα που προσφέρει, ιδιαίτερα στους «αεροπλανικούς» πήδους του ήρωα μέσα στην πόλη.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.