FreeCinema

Follow us

THE AMAZING SPIDER-MAN (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουέμπ
  • ΚΑΣΤ: Άντριου Γκάρφιλντ, Έμα Στόουν, Ρις Ίφανς, Σάλι Φιλντ, Μάρτιν Σιν, Ντένις Λίρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 136'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Αναζητώντας τον εαυτό του (και το τι πραγματικά συνέβη στους αγνοούμενους γονείς του), ενώ κολυμπά στα ταραγμένα νερά της εφηβείας, ο Πίτερ Πάρκερ ανακαλύπτει τον υπερ-ήρωα που κρύβεται μέσα του και ενηλικιώνεται, φέρνοντάς τον εκπληκτικά στην επιφάνεια.

Ο πρωτότυπος, δια χειρός Σαμ Ρέιμι, «Spider-Man» του 2002 ανταποκρίθηκε δεόντως στον πήχη που έβαλαν πολύ ψηλά, δύο χρόνια νωρίτερα, στην αυγή του φαινομένου της κατά συρροήν – περισσότερο ή λιγότερο εμπνευσμένης – κινηματογραφικής μετενσάρκωσης comic υπέρ-ηρώων, οι «X-Men» του Μπράιαν Σίνγκερ. Από τότε μέχρι σήμερα, όμως, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η τεχνολογία των ειδικών εφέ CGI εξελίχθηκε, ξεπερνώντας ακόμα και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη. Παράλληλα, φωτεινοί, σαν τον Iron-Man του Τζον Φαβρό, ή σκοτεινοί (επαναπροσδιορισμένοι) ιππότες, σαν τον Batman του Κρίστοφερ Νόλαν, απέδειξαν πως το ακριβοθώρητο, χολιγουντιανό υπερ-θέαμα μπορεί να είναι ταυτόχρονα Τέχνη, ποτισμένη με αποκαλυπτικό χιούμορ, ακαταμάχητο ρεαλισμό και εύστοχες, αν και διακριτικές, κοινωνικοπολιτικές, αλληγορικές σφήνες.

Ναι, το υπερ-ηρωικό κινηματογραφικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά και οι απαιτήσεις (μετά και τους, αναμφίβολα, πολυδιάστατα γήινους «Εκδικητές» του Τζος Γουίντον) έχουν μεγαλώσει εξωφρενικά. Έτσι, μετά το ποικιλοτρόπως απογοητευτικό «Spider-Man 3» του 2007, η μόνη λύση για να συνεχίσει ο Άνθρωπος – Αράχνη να σώζει τον κόσμο επί της νέων δεδομένων μεγάλης οθόνης, ήταν η (α λα Batman) επανεκκίνηση της ιστορίας του: ο μηδενισμός του κοντέρ και η επιστροφή στην αρχή. Εκεί όπου ο Πίτερ ανακαλύπτει και αντιμετωπίζει τη μοίρα του πολύ πιο συνειδητά, ενώ η φρέσκια αγαπημένη του Γκουέν (αντίθετα με τη συνήθη ύποπτη Μαίρη Τζέιν) είναι κάθε άλλο παρά κοπέλα που χρειάζεται διάσωση. Αυτή τη φορά ο Πίτερ δεν είναι φέρελπις φωτογράφος που μεταλλάσσεται τυχαία μετά από τσίμπημα γενετικά πειραγμένης αράχνης. Ούτε η Γκουέν είναι κακοποιημένη δεσποινίδα από διαλυμένο σπίτι που ονειρεύεται καριέρα ηθοποιού.

Εδώ και τώρα, ο Πίτερ είναι ένας ιδιαίτερα ανήσυχος, ευαίσθητος και απτά οικείος έφηβος, με έφεση στις θετικές επιστήμες, αλλά και στα αχρείαστα ρίσκα, που θέλοντας να διαλευκάνει την τύχη των γονιών του, εισβάλλει λαθραία στο εργαστήριο του πρώην συνεργάτη του πατέρα του, Δρ. Κόνορς, μπαίνει ατρόμητος στο κλουβί με τις μεταλλαγμένες αράχνες και απλώνει το χέρι προς αυτές, προκαλώντας τες, θαρρείς, να τον δαγκώσουν. Απέναντί του, η Γκουέν είναι επίσης ανήσυχη, ευαίσθητη και απτά οικεία, με έφεση στις θετικές επιστήμες, όχι, όμως, και στα αχρείαστα ρίσκα. Υπάλληλος του Δρ. Κόνορς και κόρη του Αρχηγού της Αστυνομίας, παίρνει μόνο τα απαραίτητα ρίσκα, για να βοηθήσει τον (αντάξιό της) αγαπημένο της ή τον κόσμο όλο – ηρωίδα με το δικό της, ιδιαίτερο τρόπο.

Οι φανατικοί του πρωτότυπου comic ήρωα ίσως διαμαρτυρηθούν για τις όποιες ελευθερίες παίρνει το φιλμ, ενώ οι μύστες των φιλμ του Ρέιμι ίσως παραπονεθούν για ουσιαστική έλλειψη πρωτοτυπίας: και αυτή τη φορά, αυτός που πείθει τον Πίτερ να αναλάβει τη μεγάλη ευθύνη που συνεπάγεται η μεγάλη του δύναμη, είναι ο θείος Μπεν, με πανομοιότυπο σχεδόν τρόπο. Ούτε οι μεν, όμως, ούτε οι δε θα αντισταθούν για πολύ σε αυτό το λειτουργικά τρισδιάστατο υπερθέαμα, που χορταίνει το μάτι, χωρίς να αγνοεί το συναίσθημα ή τη σκέψη. Αστείο και ρομαντικό όσο πρέπει, συναρπαστικά ρεαλιστικό και αναπάντεχα άμεσο, είναι σκηνοθετημένο από το Γουέμπ, που ξέρει πώς να αποκρυπτογραφεί ευφάνταστα τις ανθρώπινες σχέσεις («(500) Μέρες με τη Σάμερ»), κρατώντας τες, ταυτόχρονα, αδιαφιλονίκητα γειωμένες. Το μεγαλύτερο, όμως, ατού αυτού του φιλμ είναι το πρωταγωνιστικό ντουέτο του. Ο Βρετανός Γκάρφιλντ («The Social Network») είναι μακράν καλύτερος και πιο πολυσχιδής ποιητής ήθους από το μονόχνωτο, γουρλομάτη Τόμπι Μαγκουάιαρ. Και ενώ δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τη Στόουν σε σύγκριση με την Κίρστεν Ντανστ (τις αγαπάμε και τις δύο, για διαφορετικούς λόγους), η χημεία της πρώτης με το συμπρωταγωνιστή της (και σύντροφό της και στην πραγματικότητα) είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Και γίνεται κινητήριος δύναμη του φιλμ, σαν ένα διαρκώς εν κινήσει, ρευστό Γιν και Γιανγκ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είτε θέλεις δράση, είτε ποθείς ρομάντσο, είτε λαχταράς ωραίο, ευαίσθητο, (υπερ)ηρωικό αγόρι, είτε ωραίο, εύστροφο, γενναίο κορίτσι, αυτό το φιλμ θα σου φτιάξει τη διάθεση, ενώ σου αποπλανεί το βλέμμα. Παρόλο που, ως reboot, δε βρίθει πρωτοτυπίας… Απολαυστικό το 3D θέαμα που προσφέρει, ιδιαίτερα στους «αεροπλανικούς» πήδους του ήρωα μέσα στην πόλη.


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».