FreeCinema

Follow us

THE AMAZING SPIDER-MAN (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουέμπ
  • ΚΑΣΤ: Άντριου Γκάρφιλντ, Έμα Στόουν, Ρις Ίφανς, Σάλι Φιλντ, Μάρτιν Σιν, Ντένις Λίρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 136'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Αναζητώντας τον εαυτό του (και το τι πραγματικά συνέβη στους αγνοούμενους γονείς του), ενώ κολυμπά στα ταραγμένα νερά της εφηβείας, ο Πίτερ Πάρκερ ανακαλύπτει τον υπερ-ήρωα που κρύβεται μέσα του και ενηλικιώνεται, φέρνοντάς τον εκπληκτικά στην επιφάνεια.

Ο πρωτότυπος, δια χειρός Σαμ Ρέιμι, «Spider-Man» του 2002 ανταποκρίθηκε δεόντως στον πήχη που έβαλαν πολύ ψηλά, δύο χρόνια νωρίτερα, στην αυγή του φαινομένου της κατά συρροήν – περισσότερο ή λιγότερο εμπνευσμένης – κινηματογραφικής μετενσάρκωσης comic υπέρ-ηρώων, οι «X-Men» του Μπράιαν Σίνγκερ. Από τότε μέχρι σήμερα, όμως, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η τεχνολογία των ειδικών εφέ CGI εξελίχθηκε, ξεπερνώντας ακόμα και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη. Παράλληλα, φωτεινοί, σαν τον Iron-Man του Τζον Φαβρό, ή σκοτεινοί (επαναπροσδιορισμένοι) ιππότες, σαν τον Batman του Κρίστοφερ Νόλαν, απέδειξαν πως το ακριβοθώρητο, χολιγουντιανό υπερ-θέαμα μπορεί να είναι ταυτόχρονα Τέχνη, ποτισμένη με αποκαλυπτικό χιούμορ, ακαταμάχητο ρεαλισμό και εύστοχες, αν και διακριτικές, κοινωνικοπολιτικές, αλληγορικές σφήνες.

Ναι, το υπερ-ηρωικό κινηματογραφικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά και οι απαιτήσεις (μετά και τους, αναμφίβολα, πολυδιάστατα γήινους «Εκδικητές» του Τζος Γουίντον) έχουν μεγαλώσει εξωφρενικά. Έτσι, μετά το ποικιλοτρόπως απογοητευτικό «Spider-Man 3» του 2007, η μόνη λύση για να συνεχίσει ο Άνθρωπος – Αράχνη να σώζει τον κόσμο επί της νέων δεδομένων μεγάλης οθόνης, ήταν η (α λα Batman) επανεκκίνηση της ιστορίας του: ο μηδενισμός του κοντέρ και η επιστροφή στην αρχή. Εκεί όπου ο Πίτερ ανακαλύπτει και αντιμετωπίζει τη μοίρα του πολύ πιο συνειδητά, ενώ η φρέσκια αγαπημένη του Γκουέν (αντίθετα με τη συνήθη ύποπτη Μαίρη Τζέιν) είναι κάθε άλλο παρά κοπέλα που χρειάζεται διάσωση. Αυτή τη φορά ο Πίτερ δεν είναι φέρελπις φωτογράφος που μεταλλάσσεται τυχαία μετά από τσίμπημα γενετικά πειραγμένης αράχνης. Ούτε η Γκουέν είναι κακοποιημένη δεσποινίδα από διαλυμένο σπίτι που ονειρεύεται καριέρα ηθοποιού.

Εδώ και τώρα, ο Πίτερ είναι ένας ιδιαίτερα ανήσυχος, ευαίσθητος και απτά οικείος έφηβος, με έφεση στις θετικές επιστήμες, αλλά και στα αχρείαστα ρίσκα, που θέλοντας να διαλευκάνει την τύχη των γονιών του, εισβάλλει λαθραία στο εργαστήριο του πρώην συνεργάτη του πατέρα του, Δρ. Κόνορς, μπαίνει ατρόμητος στο κλουβί με τις μεταλλαγμένες αράχνες και απλώνει το χέρι προς αυτές, προκαλώντας τες, θαρρείς, να τον δαγκώσουν. Απέναντί του, η Γκουέν είναι επίσης ανήσυχη, ευαίσθητη και απτά οικεία, με έφεση στις θετικές επιστήμες, όχι, όμως, και στα αχρείαστα ρίσκα. Υπάλληλος του Δρ. Κόνορς και κόρη του Αρχηγού της Αστυνομίας, παίρνει μόνο τα απαραίτητα ρίσκα, για να βοηθήσει τον (αντάξιό της) αγαπημένο της ή τον κόσμο όλο – ηρωίδα με το δικό της, ιδιαίτερο τρόπο.

Οι φανατικοί του πρωτότυπου comic ήρωα ίσως διαμαρτυρηθούν για τις όποιες ελευθερίες παίρνει το φιλμ, ενώ οι μύστες των φιλμ του Ρέιμι ίσως παραπονεθούν για ουσιαστική έλλειψη πρωτοτυπίας: και αυτή τη φορά, αυτός που πείθει τον Πίτερ να αναλάβει τη μεγάλη ευθύνη που συνεπάγεται η μεγάλη του δύναμη, είναι ο θείος Μπεν, με πανομοιότυπο σχεδόν τρόπο. Ούτε οι μεν, όμως, ούτε οι δε θα αντισταθούν για πολύ σε αυτό το λειτουργικά τρισδιάστατο υπερθέαμα, που χορταίνει το μάτι, χωρίς να αγνοεί το συναίσθημα ή τη σκέψη. Αστείο και ρομαντικό όσο πρέπει, συναρπαστικά ρεαλιστικό και αναπάντεχα άμεσο, είναι σκηνοθετημένο από το Γουέμπ, που ξέρει πώς να αποκρυπτογραφεί ευφάνταστα τις ανθρώπινες σχέσεις («(500) Μέρες με τη Σάμερ»), κρατώντας τες, ταυτόχρονα, αδιαφιλονίκητα γειωμένες. Το μεγαλύτερο, όμως, ατού αυτού του φιλμ είναι το πρωταγωνιστικό ντουέτο του. Ο Βρετανός Γκάρφιλντ («The Social Network») είναι μακράν καλύτερος και πιο πολυσχιδής ποιητής ήθους από το μονόχνωτο, γουρλομάτη Τόμπι Μαγκουάιαρ. Και ενώ δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τη Στόουν σε σύγκριση με την Κίρστεν Ντανστ (τις αγαπάμε και τις δύο, για διαφορετικούς λόγους), η χημεία της πρώτης με το συμπρωταγωνιστή της (και σύντροφό της και στην πραγματικότητα) είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Και γίνεται κινητήριος δύναμη του φιλμ, σαν ένα διαρκώς εν κινήσει, ρευστό Γιν και Γιανγκ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είτε θέλεις δράση, είτε ποθείς ρομάντσο, είτε λαχταράς ωραίο, ευαίσθητο, (υπερ)ηρωικό αγόρι, είτε ωραίο, εύστροφο, γενναίο κορίτσι, αυτό το φιλμ θα σου φτιάξει τη διάθεση, ενώ σου αποπλανεί το βλέμμα. Παρόλο που, ως reboot, δε βρίθει πρωτοτυπίας… Απολαυστικό το 3D θέαμα που προσφέρει, ιδιαίτερα στους «αεροπλανικούς» πήδους του ήρωα μέσα στην πόλη.


MORE REVIEWS

BROADWAY

Ο Μάρκος βοηθά τη Νέλλη να ξεφύγει από τα τσιράκια που ‘χει στείλει η μάνα της για να την «μαζέψουν» από ένα στριπτιτζάδικο. Θα βρει καταφύγιο στις εγκαταστάσεις του εγκαταλελειμμένου Broadway, Αγίου Μελετίου και Πατησίων. Εκεί όπου έχει βρει στέγη μια συμμορία πορτοφολάδων, η οποία θα την υποδεχθεί ως νέο μέλος - «παγίδα» για περαστικούς που θα χαζεύουν το show της, καθώς θα ξαφρίζονται εν αγνοία τους.

ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

Χαρούμενο κι ερωτευμένο ζευγάρι ζει ειδυλλιακά σε ιδανικό συγκρότημα κατοικιών εταιρικής «πόλης», στην έρημο της Καλιφόρνια του ’50. Όλοι οι σύζυγοι εργάζονται ολημερίς για project «απόρρητο», ενώ οι γυναίκες τους ασχολούνται με τα οικιακά… και μόνο. Είναι προφανές ότι κάτι πάει (πολύ) στραβά σε τούτο τον ουτοπικό μικρόκοσμο.

ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ

Σε μια θλιβερή επαρχία της Αιγύπτου, ένα παιδικό party γενεθλίων καταλήγει σε «τραγωδία», όταν ένας μάγος μεταμορφώνει με θαυματουργό trick τον πατέρα αφέντη σε… κότα, δίχως να καταφέρνει ν’ αντιστρέψει το αποτέλεσμα!

AVATAR

Στα μέσα του 22ου αιώνα, παραπληγικός πεζοναύτης καταφθάνει στην αποικία του πλανήτη Παντόρα και συμμετέχει με το avatar του στην αποστολή εξόρυξης πολύτιμου για τους γήινους ορυκτού, απειλώντας έτσι την ασφάλεια των ανθρωπόμορφων ντόπιων ιθαγενών, οι οποίοι σκοπεύουν να πολεμήσουν για την επιβίωσή τους.

Ο ΝΤΟΓΚΤΑΝΙΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ

Ο Ντογκτανιάν είναι ένας σκύλος μ’ ένα μεγάλο όνειρο: να πάει στο Παρίσι και να γίνει μέλος της βασιλικής φρουράς των Τριών Σωματοφυλάκων. Όταν το όνειρό του γίνει πραγματικότητα, θα καταλάβει ότι τελικά τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά.