FreeCinema

Follow us

ΔΥΟ ΣΕΦ ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ (2015)

(PENSION COMPLETE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φλοράν-Εμίλιο Σιρί
  • ΚΑΣΤ: Φρανκ Ντιμπόσκ, Ζεράρ Λανβάν, Πασκάλ Αρμπιγιό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 81'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Θεωρούμενος νεκρός στο tsunami της Ταϊλάνδης, ένας μάγειρος και restaurateur επανεμφανίζεται και κατσικώνεται στο χλιδοσικάτα μεταμορφωμένο μαγαζί – σπίτι και τη σύζυγό του για να αναστατώσει (τη σχέση της με) τον επίσης chef νέο άντρα της που, αγωνιζόμενος να κερδίσει αστέρι Michelin, έχει στη χαμηλή φωτιά την επιθυμία της για παιδί. Ποιος θα φάει ποιον;

D’ accords, το έχω χωνέψει πια: χοντρικά μόνο η μία απ’ τις δέκα καλύτερες γαλλικές ταινίες που βλέπω, τα τελευταία τρία χρόνια τουλάχιστον, σερβίρεται και εμπορικά στην ημεδαπή. Αλλά εάν το «φρούτο» τούτο δεν μπήκε στο καλάθι υποχρεωτικά, ως μέρος πακέτου με κερασάκι στην τούρτα κάποιον ζουμερό τίτλο, ο αγοραστής είναι άσχετος και δεν πρέπει να ξαναβγεί για ψώνια στη λαϊκή. Δεν εξηγείται διαφορετικά: ο Ντεμπόσκ κι ο Λανβάν όχι μόνο δεν τρώγονται κατ’ εξακολούθηση στις φιλμογραφίες τους (εδώ μάλιστα πλασάρονται ως το κύριο πιάτο), αλλά δε σημαίνουν και τίποτα για τους Έλληνες φιλμοσαβουριάρηδες. Τη συνταγή που επανεκτελούν εν προκειμένω, το «Ο Σύζυγος της Γυναίκας μου» (1963) του Ζιλ Γκρανζιέ, μπορεί να τη θυμηθούν οσφρητικά μόνο ελάχιστοι πελάτες πολύ άνω των 60. Το κοινό τού άθλιου αλλά τζαμπέ τηλεοπτικού serial «Μάλιστα Σεφ» δεν θα πάει θερινό για να δοκιμάσει κάτι παρεμφερές επί πληρωμή. Και οι πιο gourmet θα φτύσουν το menu ανοστιάς από ξαναζεσταμένα αποφάγια, που πλήττει το γόητρο του δημιουργού τού έξοχου «Cloclo» στην επιστροφή του στην κατσαρόλα της μεγάλης οθόνης με το παρθενικό γελαδερό (θα ‘θελε) table d’hôte του.

Πρώτη πρώτη συνεργασία των Φερναντέλ και Μπουρβίλ, όχι και πολύ πιο αστεία από τον παρόντα χυλό αλλά με τη sauce entrecote της (η επίγευση του πολέμου, ο εθνικός σωβινισμός ως… αντικριστό σε δύο μαρμίτες), η παλιά ρετσέτα πουλούσε τη διάπυρη σχέση του «αναστημένου» αραχτού Μαρσεγέζου οπαδού του ελαιολάδου και του Νορμανδού οπαδού του βουτύρου διαδόχου του στο εστιατόριο & στη ζωή της épouse και των δύο πλέον, ενώ επισκέπτης κριτικός και μια cherchez la femme παρασπονδία on the side μπρίζωναν στο καθοριστικό σημείο βρασμού και καραμέλωναν την κόντρα των δύο cuisines και των δύο αρσενικών. Επιχειρώντας να προσθέσει ψαχνό στο φαρσειδυλλιακό τουρλού για να κάνει τα γούστα της σύγχρονης clientele του, το team τού remake ανακατεύει το πικρό γλυκάδι μιας εγκυμοσύνης στο περίμενε (όπου, αν καταπιείς ένα cocktail αζωοσπερμίας και απιστίας με essence «Masters of Sex», δεν καταπίνεις με τίποτα τη συμπεριφορικά αλλοπρόσαλλη σχετικώς τριλογία χαρακτήρων) και το πιπεράτα βρώμικο παρελθόν τού καρδιοκατακτητή & κακού παιδιού ex (που κάνει κράτηση για μια «βγάζω απ’ τη μύγα ξύγκι» αστυνομική απόληξη). Φυσικά, τα κάνει σαλάτα.

Βγάζοντας από τη μύγα ξύγκι στο ψήσιμο των γραφικών προστριβών των δύο αντιπάλων (με μπαγιάτικα γκαγκ – μαϊντανούς όπως μια απειλή μετά χασαπομάχαιρου σε λαιμό, δύο σκουντουφλήματα σε σκαλοπάτι και, το αποκορύφωμα, μία λούτσα από ταχύπλοο) που, εννοείται, γρήγορα θα βρεθεί τρόπος να δεθούν παλικαρίσια. Γαρνίροντας στοιχειωδώς με μια τηλεοπτικής κοπής φωνακλού (πριν αρχίσει τα σιρόπια) κουνιάδα κι έναν φαντασιωσικών ερωτικών ορμών Άραβα της μπριγάδας (πικάντικη τριπλή πινελιά, που ο κατάλογος αφήνει επί μακρόν απέξω). Και, βουρ στον πατσά της χαμηλής γαστρονομίας ψυχαγωγίας, κατεβάζοντας λιγότερες απ’ ό,τι ορέγονται όσοι ζαχαρώνουν το είδος σκηνές κουζίνας, αμάσητες νερουλές στιχομυθίες, κοψίδια διλημματοσφαλμάτων κι επανορθώσεων, ένα αποψυγμένο επιστολικό αφηγηματικό τέχνασμα, ένα ευτυχές γεγονός μετά επανασύνδεσης για επιδόρπιο και, στην κορυφή της… τραπέζης, δύο πρωταγωνιστές το αντίθετο του αφρού που επιχειρούν μαζί να βγάλουν περισσότερα couvert απ’ όσα μπορούν, έχοντας ξεζουμίσει μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο το μπλιαχ κοινό franchise τους «Camping». (Αυτό πώς το γλιτώσαμε στα καθ’ ημάς;) Το χέρι τού Σιρί στην παρουσίαση δεν κρύβεται (στους άχαστους τίτλους, όπου η κάμερα συχνά με τεχνικές Ντικάς κυαλάρει τα φαγητικά πάντα όλα, και στην πλανοσεκάνς της επινόησης και παρασκευής της ρετσέτας – λυδίας λίθου, ενός nouveau burger), και περιδρομιάζεις με τα μάτια το – ταϊλανδέζικο στην πραγματικότητα! – παρά θιν’ αλός κέντρον αναψυχής όπου εκτυλίσσεται το όλο δείπνο. Αλλά διόλου Άθενς Σπεσιάλ, ντερλικατέσεν με σαπάκι σου βγάζουν εδώ. Καρφί στο κινηματογραφικό Υγειονομικό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το πιο φαστφουντάδικο και ψιλοαηδές made in France παρασκεύασμα της σεζόν (έχουν περάσει όλα απ’ τους κάλυκές μου, ξέρω τι λέω…) δεν είναι για τα δόντια σου, παρά μόνο αν το στομάχι σου γουργουρίζει από επαγγελματική (είσαι δηλαδή, από οποιαδήποτε άποψη, foodie) διαστροφή – αλλά φοβάμαι ότι, με εξαίρεση ελάχιστα amuse-bouches, θα μείνεις στην πείνα. Οι λοιποί νηστεία, μην τον… πιείτε.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.