FreeCinema

Follow us

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΡΩΤΑ ΣΑΝ ΕΓΓΛΕΖΟΣ (2015)

(HOW TO MAKE LOVE LIKE AN ENGLISHMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τομ Βον
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Σάλμα Χάγεκ, Τζέσικα Άλμπα, Μάλκολμ ΜακΝτάουελ, Ντάνκαν Τζόινερ, Μπεν ΜακΚένζι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Εργένης και «κόκορας» (όπως οι ποιητές Μπάιρον, Γουέρτζγουερθ κ.ά. που διδάσκει) 50άρης καθηγητής του Trinity College του Κέιμπριτζ αλλάζει τροπάρι και ήπειρο για χάρη καυτής Αμερικανίδας student που κουτούπωνε και μένει έγκυος. Η απιστία της, ο γιόκας του, η – κερατωμένη επίσης- αδελφή (ψυχή του;) της, ο θρυλικός συνάδελφος και γυναικάς πατέρας του πώς θα γράψουν το αύριο όλων;

Πού είσαι νιότη που ‘δειχνες πως θα γινόταν άλλος… Ο Σκωτσέζος Τομ Βον ξεκίνησε ελπιδοφόρα, μετά από κάποιες τηλεοπτικές δουλειές και μικρού μήκους, με τη συμπαθητική brit φοιτητική κομεντί ενηλικίωσης «Starter for 10». Πρώτο handicap: δεν γράφει ο ίδιος τα σενάριά του. Δεύτερο handicap: ακολούθησε καριέρα στην Αμερική. Και εκεί πηγαίνει από τη μία ταμειακή και καλλιτεχνική ψιλονίλα στην άλλη, περίπου όπως ο ήρωάς του στη νέα του ζωή, σ’ αυτή την πιο πρόσφατη εργοληψία τού filmer, ένα θεματικό και υφολογικό κάτι-για-τον-καθένα που δικαιολογεί απολύτως το γιατί προτιμήθηκε ο 45χρονος από τους παραγωγούς, το χοντρό χέρι των οποίων τον εκθέτει περαιτέρω στο αγοραία γλυκανάλατο final cut.

Το «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε» δικαστικό γαμοκωμειδύλλιο καταχρήσεων και τζόγου του «Τζακ Ποτ στον Έρωτα», το deadline γονεϊκού καημού και κάματου ιατρικό δράμα «Extraordinary Measures» (κινηματογραφικά απρόβλητο στην Ελλάδα) και η κολεγιακή κατασκοπική girl power φάρσα «Τακούνια σε… Μυστική Αποστολή», λοιπόν, εκβάλλουν εδώ σ’ έναν χιουμοριστικό και γούτσου γούτσου κλιμακτηριακό ανδριάντα ωρίμανσης μετά βιοαναθεωρήσεων, ανορθόδοξου αλλά άκαμπτου πατρικού ενστίκτου και – κατόπιν επαγγελματικών και νομικών ευτραπέλων – εύρεσης in the family του ιδανικού έτερου ημίσεος, ο οποίος αγκαλιάζει σαλιάρικα, συνήθως με κουλαμάρα και μόνο σποραδικά πειστικά εγκάρδια τον κατώτερο κοινό παρονομαστή θεατή.

Προς τέρψιν του, σε μια επιλογή που γυρνάει πολύ γρήγορα boomerang, το slapstick και το βουλεβάρτο made in USA κάνουν όργια που διατρέχουν την γκάμα από το ξεπερασμένο έως το άχαρο μέσω του παιδαριώδους: στρεσογόνο ξέρασμα έξω από χλίδα ξενοδοχείο, απόκρουση μπάλας του baseball σε χείλος, ξωπέταγμα ημίγυμνου γκομενακίου μπροστά σε νιάνιαρο μετά από ξεπέτα, εκσφενδόνιση κινητού σε σύζυγο που παίζει το μάτι του, ρεντίκολο σε ακαδημαϊκό soirée μετά από ανακάτεμα αλκοόλ και παυσίπονων, τρακάρισμα αντίκας αφεντικού, σύλληψη σε αλκοτέστ και η προσφατότερη εκδοχή τού ευρήματος του ψεύτικου οργασμού εις δημόσιαν επήκοον απ’ το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι», αλλά από ανδρική σκοπιά κι επί τρία.

Στο τελευταίο και σχεδόν σε όλες τις επίδοξα ιλαρές σεκάνς της, μια απ’ τις πιο εξοργιστικά ατάλαντες ethnic stars της τελευταίας εικοσαετίας (χαίρομαι αφάνταστα που επιτέλους μου δίνεται η ευκαιρία να το γράψω δημόσια), η Χάγεκ, αποδεικνύεται ξανά μια κωμική καταστροφή, ενώ εξακολουθεί πάντα, εμφανέστατα, να σκέφτεται το ξένο προς τη μητρική της αγγλικό κείμενο καθώς το φρασάρει (και υποδύεται μια επιμελήτρια και ύστερα συγγραφέα, υπόψιν…). Η επιφοίτηση του καλοστεκούμενου αχαΐρευτού μας, δε (πως αυτή είναι η Mrs. Right μετά από μία νύχτα σεξ και εβδομάδες babysitting στον μπόμπιρα), αυτή που πυροδοτεί το «ξύπνημα» του professor και τη μεταστροφή της δραματουργίας προς το happy end συμφιλιώσεων (γιατί «παίζουν» και ρήξεις στο σόι) καπελώνει ανεπανόρθωτα το love story τους.

Έχουν προηγηθεί χτυπητές σεναριακές κουτσουκέλες (πρώτα η αγορά της παραθαλάσσιας σπιταρόνας στο LA όπου εκτυλίσσεται η μισή ταινία, υποτίθεται ως δώρο γάμου στο αντρόγυνο από τον απλό συνταξιούχο του Πανεπιστημίου πεθερό ενώ ο ίδιος κατοικεί σε vintage τρύπα, κι ύστερα, κυριολεκτικά εξωφρενικά, ένα ανέμελο άφημα του βλασταριού από τον μπαμπά στο αυτοκίνητο της σκοτώστρας οδηγού θείας του), το επιδερμικό και κακού casting «καθάρισμα» με τον Yankee καθηγητικό μικρόκοσμο, η Μάρλι Μάτλιν ως freak ψυχικό στα ΑμΕΑ σ’ έναν ρόλο που πρακτορεύει μέσω μιας σειράς συνεδριών των Ανωνύμων Αλκοολικών την υποπλοκή μπλεξίματος του αντιπροκομμένου μας με τις Υπηρεσίες Μετανάστευσης (και η οποία οδηγεί σε μια ανέλιξη ίσαμε το ελληνικό «Χωρίς Σύνορα»!), ακόμη και η προσθήκη στο μιξάζ ατακών ενώ οι πρωταγωνιστές δεν κουνούν τα χείλη τους σε 2 τουλάχιστον περιπτώσεις.

Τι δεν σου τα φοράει; Η γλωσσική επάρκεια ευφυολογημάτων (κυρίως σε κάποιες απολαυστικού αγγλοσαξωνικού γράμματος και πνεύματος στιχομυθίες). Το ελαφρύ βρισίδι και κάποιες σκαμπρόζικες τσαχπινιές (ο writer Μάθιου Νιούμαν πρέπει να ξέρει απέξω το «Californication»). Κι η απόπειρα (παρά το αποτέλεσμα) των «όσα λεν οι άνδρες μεταξύ τους» επεισοδίων να (ψυχανα)λύσουν τα issues «πολυγαμικότητα» & «γονική ευθύνη» των ενήλικων αρσενικών του φιλμ. Με τον φιλότιμα ανεκτό παρά την κόντρα διανομή Μπρόσναν να ανακαλύπτει, απέναντι στον αφημένα «πολύ» (να ένα ακόμα πρόβλημα του Βον, η εν γένει λάσκα καθοδήγηση – ή οι λίγες λήψεις;) ΜακΝτάουελ, what makes a modern man and a Romantic. Δυστυχώς, σε έναν ακόμα πανηγυρικό US αιθούσης (διδασκαλίας), προτού αυτός ο – θα ’θελε αλλά δεν… – πανηγυρικός αιθούσης (προβολής) κλείσει τις πληγές του υπέρ και της ανοιχτ(όμυαλ)ης οικογένειας της νέας χιλιετίας. ΟΚ, «Αγάπη Είναι». Αλλά πιο σπουδαγμένα κι όχι ξεκωλιασμένα στην πλακίτσα την επόμενη φορά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Αίσθημα» με location, αστειάκια και «γνωστούς ηθοποιούς» να ’ναι κι ό,τι να ‘ναι; Εδώ είσαι, εξοδούχε του «μ’ αγιόκλημα και γιασεμιά». Είσαι θαυμάστρια του πρώην Μποντ; Πήγε για διακοπές κι εδώ, το ‘χεις καταλάβει, αλλά προσπαθεί και έχει τις στιγμές του το παλικάρι (έχει αδυνατίσει κιόλας). Είδες το «Καθηγητής με το Ζόρι»; Ε, φαντάσου το λίγο πιο τολμηρό, πιο μπαλαφάρα και με add-on αγορίνα. Οι παθιάρηδες με το είδος θα χαλαστούν με τα κρούσματα δευτεράντζας. Ποθείς arthouse, δεν αντέχεις «σιρόπια»; Διάβασες για (κι ευχαριστήθηκες) το θάψιμο, έτσι;


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.