FreeCinema

Follow us

Η ΚΑΚΗ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ (2014)

(ALEXANDER AND THE TERRIBLE, HORRIBLE, NO GOOD, VERY BAD DAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μιγκέλ Αρτέτα
  • ΚΑΣΤ: Στιβ Καρέλ, Τζένιφερ Γκάρνερ, Εντ Όξενμπουλντ, Ντίλαν Μινέτ, Κέρις Ντόρσι, Σίντνεϊ Φούλμερ, Μπέλα Θορν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 81’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Πιτσιρίκος, που τραβάει ακόμη ένα «λούκι» ενώ οι δικοί του είναι αδιάφορα μες στην καλή χαρά, κάνει ευχή μία μέρα προτού κλείσει τα 12 να νιώσουν τι περνάει. Η επιθυμία του γίνεται πραγματικότητα στο έπακρο το επόμενο 24ωρο με νίλες: της μητέρας στη δουλειά, του άνεργου πατέρα προ συνέντευξης, της αδελφής προ σχολικής παράστασης, του αδελφού προ εξετάσεων οδήγησης και prom, και του μωρουλινίου τους (που… πρασινίζει – όχι απ’ το κακό του). Τουλάχιστον το party γενεθλίων του (αν πατήσει κανείς) θα το σώσουν αντάμα;

Αν οι ταινίες είχαν μιλιά, στην ερώτηση «Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;», η απάντηση τούτης εδώ θα ήταν «το βλαστάρι και αντίπαλον δέος του ‘H Πιο Κουφή Μέρα του Φέρις Μπιούλερ’». Πρόβλημα #1: ξέρετε πολλούς που να πραγματοποίησαν τα λιλιπούτεια όνειρά τους ενήλικοι; Πρόβλημα #2: η μισοριξιά αυτή πώς να πετάξει μπόι και να βγάλει γλώσσα σε προστατευμένο παρκάκι; Γιατί η Disney επιμένει στις φασκιές family size (κόντρα στο τολμηρό νέο ρεύμα συνήθως εξίσου προβλημαιτκών crowd-pleaser όπως η «Οικογένεια Μίλερ»), στο σε safe mode γενετικό υλικό από το 80’s franchise «Το Θηριοτροφείο Πάει Διακοπές», στο κούνια μπέλα τού πακετωτικού «έλα στη θέση μου» κλου φαντασίας που αλάλιασε, ειρήσθω εν παρόδω, και μια άλλη ταινία τής εταιρείας, το προ 11ετίας «Απίστευτη Παρασκευή».

Το άπαν έχοντας υιοθετήσει τη φορμίτσα ουσιαστικά ενός 70’s εφηβικού λογοτεχνήματος τής Τζούντιθ Βιόρστ για να το αναθρέψει σ’ ένα family κωμικό χρονικό προαστειακής δράσης κατά συρροήν στραβών, που η απόπειρά του να ανοίξει πειστικά ή ιλαρά φαρσικά τη βεντάλια των αναποδιών του σε πάσες τις γενεές θεατών (με τους ήρωές του αντικατοπτριζόμενους αντιστοίχως), επιβεβαιώνει συνηθέστατα και απρόθετα, αν και ποτέ καταδικαστικά, το νόμο τού Μέρφι. Καταρχήν τα πραγματικά αστεία είναι πιο λίγα απ’ όσα έχει «Το Σόι Σου» στον ALPHA (εντάξει, που λέει ο λόγος), σ’ έναν ορυμαγδό καταστροφικών απροόπτων που απαριθμεί φωτιά σε χημείο τάξης κι εντός εστιατορίου σε πειρατική πουκαμίσα «μπαμά» (η λεξιπλασία – επίδοξο ευφυολόγημα εδώ για τον μπαμπά που έχει αναλάβει φουλ μητρικά κι οικοκυρικά καθήκοντα), άπαιχτη μάζωξη αντιζήλου μπόμπιρα και chain-mail ευτελισμό με φωτοσοπιά αλλαγής φύλου, ένα αμάξι που μένει κι ένα άλλο που γίνεται φιτίλια, παραλίγο στράφι (εξαιτίας τυπογραφικού σφάλματος κι ακούσια σόκιν δημόσιας ανάγνωσης) λανσάρισμα βιβλίου, ξερατά και γευσιγνωσία μαρκαδόρων από μπέμπη, βράχνιασμα και high (από σιρόπι για βήχα) νουνούζας ηθοποιού, σπυρί / όλεθρο σε «σαλίγκαρο» / κουστουμιά – νούμερο τη μεγάλη νύχτα με γκόμενα για popular μεγάλο bro, κροκόδειλο και καγκουρό λυτά εντός εστίας και άλλα τινά.

Έτερα λιγότερο ή περισσότερο της συμφοράς που «παίζουν» εδώ κάποιες καταστάσεις (όπως το ποδήλατο αντί για TAXI που παίρνει εξωφρενικά την κρίσιμη ώρα η καριερίστα στο εκδοτικό marketing μαμά) οι οποίες ουρλιάζουν πυροδοτούμενες ευτράπελα βολικά βαλτά, το προαστειακά μπουρζουάδικα στάνταρ σμάρι περσόνων (που δικαιώνεται στη «φάτσα κάρτα» διανομή Καρέλ και Γκάρνερ, αλλά χαντακώνοντάς τους για πολλοστή φορά σε clean-cut ρόλους σουργελοθεάματος), συν ότι το κήρυγμα «ιδίως στα ζόρια, μην το βάζεις ποτέ κάτω» και «αν είμαστε μαζί, τα μπορούμε όλα» αν δεν έκανε το κομμάτι του στο τέλος, θα έσκαγε.

Δε σου κάνει καρδιά και να το διώξεις απ’ το σπίτι, πάντως. Τα κάνουν τα θελήματά τους λεκτικά (ένα λάθος σύμφωνο που κοπρίζει πρωτότυπα στην αιώνια εικόνα τού guest Ντικ Βαν Ντάικ) ή οπτικά γκαγκ (τα σπάει, κυριολεκτικά, το ταυτόχρονο κρήμνισμα δύο αντικριστών βιτρινών με τρόπαια στο σχολείο), και λίγα σκετς με νεανική ζωηρότητα fun (οι βολές με γαρίδες και καλάθι το στόμα τού φλώρου dad, άνευ μάλιστα εφέ). Κυρίως: δε σκοντάφτει πουθενά, ούτε σε ρυθμό ούτε σε CGI ούτε σε κασκάντες ούτε σε εικαστικά, η μακριά-από-μας-οι-αταξίες επιστασία τού Μιγκέλ Αρτέτα. Αλλά η μέτρια, όπως κι «Η Κακή Μέρα από το Πρωί Φαίνεται», και βιώνεις μια τέτοια ως ώριμος θεατής εδώ. Για το γκαντεμομικρό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

… του δημοτικού και του γυμνασίου, πάει κι έρχεται (τα πιο φυτά θα το ψιλοευχαριστηθούν, τα πιο ξεπεταγμένα θα το ψιλοβαρεθούν). Ομοίως, οι πιο κυριλέδες εκ των συνοδών κηδεμόνων θα το ταχταρίσουν τουλάχιστον, οι πιο προχώ στην καλύτερη θα αναγνωρίσουν χουνέρια που έχουν περάσει. Μπάκουρε multiplex-ά μαντραχαλά, θα σε ψυχαγωγήσει αλλά δεν είναι για φάση με το παρεάκι ή το κοριτσάκι. Arthouse-ά, καλύτερα ξαναπέρνα μαγουλάδες. Η νονά το ‘χει ντύσει και ποδέσει, πάντως.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.