FreeCinema

Follow us

V/H/S (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Radio Silence, Ντέιβιντ Μπρούκνερ, Γκλεν ΜακΚουέιντ, Τζο Σουάνμπεργκ, Τάι Γουέστ, ΄Ανταμ Γουίνγκαρντ
  • ΚΑΣΤ: Κάλβιν Ρίντερ, Λέιν Χιουζ, Άνταμ Γουίνγκαρντ, Χάνα Φίρμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMBOY PICTURES

Παρέα τσαμπουκάδων προσλαμβάνεται για να μπουκάρει σε ένα σπίτι, όπου βρίσκουν νεκρό τον ιδιοκτήτη και μπροστά του ένα σωρό με βιντεοκασέτες. Καθεμία από αυτές έχει μια αιματοβαμμένη ιστορία τρόμου.

Κουρασμένο σε ανήκεστο βαθμό είναι το «εύρημα» του found footage, που εισήγαγε έξυπνα το «Blair Witch Project» και εκμεταλλεύτηκε σε βαθμό εξευτελισμού το franchise του «Paranormal Activity». Από εκεί και πέρα, κάθε περαιτέρω «αξιοποίησή» του καταλήγει να είναι κυρίως πληκτική, όταν δε γίνεται σιχαμένη. Στο «V/H/S», τουλάχιστον, υπάρχει μια έξυπνη ιδέα, η δημιουργία μιας σπονδυλωτής ταινίας με κεντρικό άξονα τη ρετρό, πλέον, βιντεοκασέτα, εργαλείο «μόρφωσης» για τους άνω των -άντα fans των ταινιών τρόμου.

Με άξονα την κεντρική ιστορία, αναπτύσσονται άλλες πέντε μικρού μήκους ταινίες, άλλες λίγο καλύτερες, άλλες ασήμαντες, που έχουν μπόλικο αίμα για όσους ενθουσιάζονται από αυτό. Είναι, όμως, αυτό αρκετό; Η κινηματογράφηση με κουνημένη κάμερα, ήχο που χάνεται, πλάνα ακαδράριστα, ασπρόμαυρο ή φιλμ με κόκκο για να θυμίζει κάμερα παρακολούθησης ή home video και μεγάλα χάσματα, δε δίνει πια στιλ. Ειδικά αν έχεις δει αρκετές ταινίες του είδους, καταντά απλώς πληκτική. Στην εποχή του High Definition, το «V/H/S» και το είδος που εκπροσωπεί είναι πλέον πολύ χαμηλής ανάλυσης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δε βαρέθηκες να βλέπεις βίντεο με μακελειά που «ανακαλύπτονται» τυχαία; Αν η ψυχούλα σου, πάντως, διψάει για αίμα και εντόσθια, έχει αρκετά.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Στον αγύριστο με τα κουνήματα, θες δραμαμίνη ύστερα, κι ας έχει κάτι γερά κομμάτια σε σπληνάντερο… Ωραία φάση ο πιξελιάρης στο δάσος, by the way.