FreeCinema

Follow us

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΣ… ON CAMERA!


Μια από τις σπάνιες τηλεοπτικές συνεντεύξεις του Γιώργου Λάνθιμου, με αφορμή την έξοδο του «Κυνόδοντα» στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 2009.

Σπανίζει ως φαινόμενο. Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν αγαπά τη θέση μπροστά από τον φακό της κάμερας, έστω κι αν έπαιξε στην ταινία της φίλης και συνεργάτιδάς του, Αθηνάς Τσαγγάρη («Attenberg»). Μ’ εμένα έτυχε να κάνει την εξαίρεση. Πρώτη φορά, στα χρόνια του «αμαρτωλού» κινηματογραφικού ντεμπούτου, με τον «Καλύτερό μου Φίλο». Μου είχε πει πως δεν κάνει τηλεόραση. Του είχα πει πως δε μου άρεσε η ταινία. Τα βρήκαμε στον Τζόναθαν Γκλέιζερ (!) και κάναμε τη συνέντευξη στο σπίτι του, με τον Χρήστο Πέτρου να μας βοηθάει στο γύρισμα. Μέχρι και το ρεύμα έπεσε! Ούτε που θυμάμαι που έχω βάλει αυτές τις κασέτες (ο Λάνθιμος θα με ευγνωμονεί γι’ αυτό)…

Τη δεύτερη φορά, λίγες μέρες πριν από την έξοδο του «Κυνόδοντα» στις ελληνικές αίθουσες, στα γραφεία της εταιρείας διανομής του φιλμ. Μονάχα με το βραβείο από τις Κάννες. Ούτε που φανταζόμασταν τι θ’ ακολουθούσε με τα Όσκαρ… Τυπικά επική σε διάρκεια η συνέντευξη, προβλήθηκε σε δύο μέρη από το CINEMaD. Μερικούς μήνες αργότερα, έβλεπα αποσπάσματά της να παίζουν μέχρι και σε δελτία ειδήσεων! Δεν ξέρω αν θα καταφέρω να τον πείσω ποτέ ξανά, ούτε και σε ποιο μέρος του πλανήτη θα μπορούσε να συμβεί αυτό, πια.


MORE INTERVIEWS

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.

ΟΥΜΑ ΘΕΡΜΑΝ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟ ΠΛΗΘΟΣ.

Το 1994 βρέθηκα στο Φεστιβάλ των Καννών και είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Ούμα Θέρμαν, με αφορμή την πρεμιέρα του «Pulp Fiction» του Κουέντιν Ταραντίνο. The rest is history. Κυριολεκτικά, από τα πράγματα που (αξίζει να) θυμάσαι για πάντα.

Γκιγέρμο ντελ Τόρο: Η φαντασία είναι το παν.

Το 2006 είχα τη χαρά να συναντήσω τον Γκιγέρμο ντελ Τόρο στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά στον κόσμο το φιλμ το οποίο απογείωσε την καριέρα του, όσο και τη σημασία του ονόματός του καλλιτεχνικά. Φυσικά, ήταν ο «Λαβύρινθος του Πάνα». Εννοείται πως η εμπειρία ήταν αξέχαστη. Γιατί ο άνθρωπος αυτός αγαπάει απίστευτα πολύ αυτό που κάνει. Μαζί και την κινηματογραφική Τέχνη. Και τι υπέροχο μυαλό, διάβολε!

Σοφία Κόπολα. Eat cake!

Το 2006, ακόμη αιχμάλωτη του ονόματός της, η Σοφία Κόπολα πήγε στις Κάννες σαν μικρή πριγκίπισσα προσφέροντας... παντεσπάνι και βγάζοντας γλώσσα απέναντι στην Ιστορία. Πρόλαβα να της μιλήσω, προτού της πάρουν το κεφάλι! Για τη «Marie Antoinette», φυσικά.

Μπέντζαμιν Ρι: Μια ζωγράφος, ένας κλέφτης κι ένας σκηνοθέτης.

Ο νεαρός Νορβηγός ντοκιμαντερίστας και πρώην δημοσιογράφος Μπέντζαμιν Ρι δημιούργησε ένα από τα πιο πολυβραβευμένα και δημοφιλή φιλμ της χρονιάς, το «The Painter and the Thief», θριαμβεύοντας στην παγκόσμια πρεμιέρα του στο φετινό Sundance και πιο πρόσφατα στο Φεστιβάλ Λονδίνου, όπου κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ. Η Κατερίνα Ανδρεάκου μίλησε μαζί του λίγο πριν την επάξια νίκη του.