FreeCinema

Follow us

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ (2024)

(COMBAT WOMBAT: BACK 2 BACK)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρικάντ Κουσό, Τάνια Βίνσεντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 81'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Η αλήθεια είναι πως δεν θυμόμαστε ποια ήταν η τελευταία ταινία κινουμένων σχεδίων που ήρθε στις αίθουσες της χώρας μας με προέλευση από τη μακρινή ήπειρο της Ωκεανίας. Το αυστραλιανό «Σούπερ Μάγκι» μας συστήνει την ομώνυμη ηρωίδα του, την οποία (φυσικά) θεωρεί πως ήδη γνωρίζουμε, μιας και το φιλμ αποτελεί το sequel του original «Combat Wombat» (ο πρωτότυπος αγγλόφωνος τίτλος), παραγωγής του 2020. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο σε αυτές τις περιπτώσεις, δηλαδή όταν έχουμε να κάνουμε με animation εκτός του εμπορικού κυκλώματος και των χωρών που έχουμε συνηθίσει, είναι αναμφίβολα η επαφή μας με παραδόσεις ή (και) ζώα που (όπως στην προκειμένη) είναι ελάχιστα οικεία στον Έλληνα θεατή.

Έτσι κι εδώ, στη «Σούπερ Μάγκι», η ηρωίδα μας είναι ένας μαρσιποφόρος φασκωλόμυς (χρειάστηκε να το Google-άρω!) που αποτελεί την ήρεμη δύναμη της πόλης του Sanctuary, ούσα υπεύθυνη για την πάταξη της εγκληματικότητας και τη διατήρηση της τάξης, σε συνεργασία με τον βοηθό της, Σουίτι. Τα πράγματα στην πόλη βαίνουν άκρως… βαρετά, μέχρι που το σατανικό σχέδιο του entrepreneur Λένι (με τη φωνή του Ντέιβιντ Γουέναμ, αγαπημένου Φάραμιρ, στην original version), να παγιδεύσει όλους τους κατοίκους σ’ ένα ιδιότυπο metaverse, μπαίνει σε ισχύ.

Η αλήθεια είναι πως περιμέναμε να δούμε τα «τέρατα», αλλά η ταινία είναι αρκετά ευχάριστη, με αστεία που δουλεύουν (επιτέλους!) και κάποιες πολύ fun μεταφραστικές επιλογές (kudos για το «Αποθήκη Πριγκίπισσα Παγώνα»), ενώ και το θέμα είναι επίκαιρο, σε σχέση με τα κλασικά μαγικά βασίλεια, ζώα στο δάσος ή άλλα αντίστοιχα και λίαν τετριμμένα backgrounds. Ταυτόχρονα, η υπέρ του δέοντος απουσία δράσης σίγουρα θα ξενίσει πολλά από τα παιδιά με βραχύβια συγκέντρωση στην οθόνη, ενώ κάποιες αναφορές είναι υπερβολικά εύκολες, όπως εκείνη του κακού Λένι (με το κλασικό ζιβάγκο αλά Στιβ Τζομπς!).

Σε γενικές γραμμές, μία αξιοπρεπής ταινία κινουμένων σχεδίων που καταφέρνει να διασκεδάσει, όσο κι αν μας λείπουν τα «origins» της κεντρικής ηρωίδας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Συμπαθητική επιλογή για τα παιδιά σας, ιδιαίτερα για εκείνα που βρίσκονται σε ηλικίες γύρω στα επτά με οκτώ έτη. Κι εσείς οι ενήλικες, πάντως, δεν θα περάσετε άσχημα.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.