FreeCinema

Follow us

Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΙΟΝΙ 3D (2013)

(TEXAS CHAINSAW 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Λούσενχοπ
  • ΚΑΣΤ: Αλεξάντρα Νταντάριο, Νταν Γέιγκερ, Τομ Μπάρι, Τάνια Ρέιμοντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η ανήσυχη νεαρή Χέδερ μαθαίνει πως είναι υιοθετημένη, όταν η βιολογική γιαγιά της πεθαίνει και της αφήνει κληρονομιά σπιταρόνα στο Τέξας. Φτάνοντας εκεί, όμως, συνειδητοποιεί – με τον… χειρότερο τρόπο – πως πάει πακέτο με τον αιμοδιψή ξάδελφό της!

Η πρωτότυπη (δια χειρός Τόμπι Χούπερ) ταινία του 1974, «The Texas Chainsaw Massacre», με τον ελληνικό τίτλο – σήμα κατατεθέν, παρά την αστοχία του, «Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι», είναι εμβληματική, κλασική στο είδος της και αγέραστα, ανεξίτηλα, μέχρι το μεδούλι σου τρομαχτική, γιατί αποτελεί μια άνευ επεξηγήσεων, αναλύσεων, δικαιολογιών και θεωριών, απέριττα ρεαλιστική και αλογόκριτα αιματοβαμμένη καταγραφή της νοσηρής καθημερινότητας μιας (μεγάλης και αγαπημένης) οικογένειας κανιβάλων.

Αυτό, το κάτι-σαν-sequel εκείνου του αρχετυπικού κινηματογραφικού εφιάλτη μπορεί να πετάει σωστά τον άδικο χαρακτηρισμό «Σχιζοφρενής» από τον ελληνικό τίτλο του, αλλά όλα τα άλλα τα κάνει λάθος. Ρεαλισμός, και δη απέριττος, είναι άγνωστη λέξη στο (έτσι κι αλλιώς φτωχό) κινηματογραφικό του λεξιλόγιο, καθώς οι εκβιαστικές σεναριακές (και όχι μόνο) απιθανότητες διαδέχονται η μια την άλλη: η Χέδερ αφήνει τον άγνωστο νεαρό που μάζεψε με την παρέα της από το δρόμο μόνο στο καινούργιο της σπίτι / παλάτι για να πάει για ψώνια, η ουρανοκατέβατα πάμπλουτη γιαγιά κρατούσε με αγάπη (!), ως σωματοφύλακα (;), κλειδαμπαρωμένο στο υπόγειο τον διεστραμμένο εγγονό της, που σκοτώνει κόσμο με αλυσοπρίονο γιατί θα ήθελε να είναι γυναίκα ή απλά επειδή είναι καθυστερημένος (αυτή κι αν είναι άστοχη και άδικη διαπίστωση), ο ίσως έντιμος – αλλά μάλλον ηττοπαθής – σερίφης δεν τα πηγαίνει εξ αρχής καλά ούτε με το Δήμαρχο, ούτε με την αυτοδικία, αλλά τελικά αφήνει και τον μεν να κάνει ό,τι του καπνίσει και τα – αγαπημένα, τελικά – ξαδέλφια τα κουμάντα τους (αρκεί μετά να… καθαρίσουν), ενώ η καλύτερη φιλενάδα τής Χέδερ – καταχρηστικό νυμφίδιο μας πετά κάθε λίγο και λιγάκι τα οπίσθιά της στη μούρη, για να αναμετρηθεί προφανώς με το ζηλευτό, σχεδόν πάντα και όλο στη φόρα στήθος της κολλητής της. Ουφ!

Ακόμα κι έτσι, όμως, αυτό το… τερατούργημα θα είχε κάποιο λόγο ύπαρξης, αν είχε επενδύσει πιο πολύ σε ξεκοιλιάσματα, ακρωτηριασμούς και πηχτό αίμα (και όχι μόνο σε δύο, με το ζόρι χορταστικές splatter σκηνές), εκμεταλλευόταν καλύτερα το 3D ή προέκυπτε κάπως, κατά λάθος αστείο. Ως έχει, δεν είναι τίποτα άλλο από μια σαθρή αφορμή για τη θαυμάσια retro, στη σύλληψη και στην εκτέλεσή της, σεκάνς των τίτλων της αρχής (που ως μικρού μήκους θα στεκόταν και από μόνη της μια χαρά) ή για μια πρώτη γνωριμία με τον – φτυστός ο θρυλικός μπαμπάς του – Σκοτ Ίστγουντ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι… νεογέννητος θεατής του σινεμά και δεν έχεις την εμπειρία ούτε του αριστουργηματικού πρωτότυπου, ούτε του εν έτει 2003, όχι σπουδαίου, αλλά κάτι παραπάνω από αξιοπρεπούς remake (με τη Τζέσικα Μπίελ, ντε), ίσως να μην κλάψεις τα 10 ή 12 ευρώ του εισιτηρίου (3D γαρ) και τα 92 ξοδεμένα από τη ζωή σου λεπτά της διάρκειάς του.


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.