FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ (2004)

(I ❤ HUCKABEES)

  • ΕΙΔΟΣ: Υπαρξιακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Ο. Ράσελ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Σουόρτσμαν, Τζουντ Λο, Ναόμι Γουάτς, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ντάστιν Χόφμαν, Λίλι Τόμλιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Πρόκειται για μία υπαρξιακή κωμωδία. Έχει και ντετέκτιβ υπαρξιστικών ερευνών. Εντάξει;

Αυτό το φιλμ το περίμενα σαν τρελός. Έχει σωστή υπογραφή, φοβερό καστ, του έκαναν κι ένα μαρκετάρισμα κούκλα. Και μια ωραία πρωία, πήγα να δω το «Το Νόημα της Ζωής και Πώς να το Χάσετε». Κι ύστερα, αφού κατάφερα και το τέλειωσα όλο (από που παίρνω το παράσημο;), είπα να το βαφτίσω αλλιώς: Το νόημα του σινεμά και πως να το χάσετε! Σας έχει τύχει να βλέπετε ταινία και να σκέφτεστε τι drugs έχουν κατεβάσει, σκηνοθέτης και σεναριογράφος; Ιδού η επιτομή αυτής της απορίας σας! Η πλοκή δεν περιγράφεται, ειλικρινά. Ελαφρά απόπειρα για τα βασικά: είναι ένας οικολόγος ακτιβιστής που πάει σε ντετέκτιβ… υπαρξιστικών ερευνών και αναζητά μια θεωρία σχετικά με τις συμπτωματικές συναντήσεις του μ’ έναν μαύρο. Μετά, μη ρωτάτε τι γίνεται… Κάπου μου θύμισε τη φιλμική «παραξενιά» του Χαλ Χάρτλεϊ, που ναι μεν είχε γκονταρικές τάσεις, αλλά, διάβολε, ο άνθρωπος είχε και σενάρια και χαρακτήρες ζουμερούς, ευφυείς και λαλίστατους. Του έλειπε ο σουρεαλισμός; Ευτυχώς. Γιατί τον βρήκε ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ και του άλλαξε τον πάτο!

Πως αυτός ο άνθρωπος έκανε πέντε χρόνια να γυρίσει νέα ταινία και γιατί αυτοτιμωρείται έτσι μετά το απίθανο «Τρεις Ήρωες» (1999), ας μου πει κάποιος… Ποιος του έκαψε τον εγκέφαλο έτσι; Η κριτική σηκώνει τα χέρια ψηλά. Βρισκόμουν μέσα στην αίθουσα και δεν ήξερα τι να κάνω. Να βγω για τσιγάρο ή για «φούντα»; Μήπως το πταίσμα είναι δικό μου, διότι δεν έχω κάνει ψυχανάλυση; Ο χαρακτήρας του Ντάστιν Χόφμαν, λέει, βασίστηκε στον πνευματικό πατέρα του Ο. Ράσελ, τον κύριο Ρόμπερτ Θέρμαν, ο οποίος έχει παράγει και κάτι σωστό σε τούτο τον κόσμο, το λένε Ούμα και το ξέρετε. Κατά τα άλλα, κάποιος να μου δώσει το τηλέφωνο άλλου «μέντορα», ευχαριστώ. Μήπως είμαι «démodé» και δεν καταλαβαίνω από σύγχρονο, εγκεφαλικό σινεμά; Σάστισα για δύο ώρες (σχεδόν). Το μόνο που μου έμεινε ήταν μια σκηνή ερωτικού πάθους μέσα σε λάσπες που… δε θέλω να θυμάμαι (!) και η φάρσα – εμφάνιση της κιτσάτης αοιδού Σανάϊα Τουέιν, η οποία σου ανεβάζει ακόμη περισσότερο την πίεση ως εύρημα. Θέλετε και ετυμηγορία; Ο Θεός μας τιμωρεί! Αλλά ποιος ξέρει το γιατί…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2005, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Νομίζω πως ακόμη και οι συντελεστές της έχουν (ή θέλουν να έχουν) ξεχάσει την ύπαρξή του. Σε ένα κάποιο μέλλον, ενδέχεται ν’ αποκτήσει «cult αξία» από κάτι βλαμμένους που βρίσκουν τις πιο αποτυχημένες και κατεστραμμένες ταινίες ονομαστών σκηνοθετών και τις «ανακαλύπτουν» εκ νέου, προσπαθώντας να πείσουν κάτι ορδές αφελών (των social) πως αδικήθηκε στην εποχή της.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.