FreeCinema

Follow us

ΚΟΝΤΟΡΙΤΟ (2017)

(CONDORITO: LA PELÍCULA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλεξ Ορέλ, Εντουάρντο Σουλντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ένας γκαφατζής κόνδορας θα προσπαθήσει να σώσει τη Γη από τις επεκτατικές ορέξεις μιας εξωγήινης φυλής, βάζοντας, για πρώτη του φορά, αυτούς που πραγματικά αγαπά πιο πάνω κι από τον εαυτό του.

Είναι προφανές πως κάποιος, κάπου, σκέφτηκε πως ήταν απαραίτητο να φέρουμε στην Ελλάδα ένα άθλιο animation από το 2017, διότι ποτέ δεν είναι αργά για μια ξεγυρισμένη απόσβεση, εκτός δηλαδή κι αν είσαι κριτικός κινηματογράφου και αναγκάζεσαι να βλέπεις εξαμβλώματα όπως το παραπάνω, προκειμένου να «φωνάξεις» (μέσα από το κείμενό σου) σε επίδοξους γονείς και παιδιά: «Μείνετε μακριά!».

Η ιστορία έχει ως εξής. Ο Κοντορίτο είναι ένας χαβαλετζής που δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρά, ενίοτε ούτε την αγαπημένη του, πόσω μάλλον την… πεθερά του, που ούτε λίγο ούτε πολύ εύχεται να μπορούσε να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Έτσι, λοιπόν, σε ένα τρομερό, σεναριακό twist, κατά το οποίο ο αρχηγός κάτι πλοκαμοφόρων εξωγήινων τον καλεί μέσω… Skype, προκειμένου να του δώσει την εντολή να του επιστρέψει ένα πανίσχυρο περιδέραιο το οποίο ο πρόγονος του Ντεσπασίτο… εεε… συγγνώμη, του Κοντορίτο ήθελα να πω, είχε αρπάξει χιλιάδες χρόνια πριν, αφήνοντας την εν λόγω φυλή χωρίς την παραμικρή δύναμη, ο Κοντορίτο θα βρει την ευκαιρία να ξαποστείλει την πεθερά του μια και καλή, ουσιαστικά ανταλλάσσοντάς την με το κολιέ! Επειδή, βέβαια, από μυαλό δεν τον λες και ξουράφι, δε συνειδητοποιεί πως το σατανικό σχέδιο του εξωγήινου είναι αληθινό, με αποτέλεσμα η πεθερά όντως να εξαφανίζεται και το βλαμμένο να μένει με 24 ώρες στη διάθεσή του προκειμένου να βρει και να επιστρέψει το πολυπόθητο κόσμημα, πριν ο mini Κθούλου καταστρέψει ολόκληρη τη Γη από την τσαντίλα του.

Και να σκεφτείτε πως έγραψα αυτήν εδώ την περίληψη όσο πιο αντικειμενικά μπορούσα, δεδομένου των όσων αντίκρυσαν τα μάτια μου, παρακολουθώντας επί 88 μαρτυρικά λεπτά κάτι που… μοιάζει με ταινία, αλλά δεν είναι. Αντιλαμβάνομαι πως ο χαρακτήρας του Κοντορίτο, ο οποίος βασίζεται σε ένα χιλιανό comic εξαιρετικά διαδεδομένο στην Λατινική Αμερική, πιθανότατα να είναι αγαπητός από χιλιάδες παιδιά και αναμενόμενα μπορεί να τράβηξε το ενδιαφέρον των εκεί θεατών λόγω αναγνωρισιμότητας, αλλά τι ακριβώς περιμένει κανείς ότι θα πετύχει στην Ελλάδα, φέρνοντας μια ταινία με πρωταγωνιστή έναν άγνωστο ήρωα που πείθει τόσο για κόνδορας, όσο εγώ για την Μόνικα Μπελούτσι;

Ακόμα κι αν αφήσω κατά μέρος το σενάριο, το οποίο δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα και που είναι πασιφανές πως οι δημιουργοί της ταινίας βιάζονταν να γράψουν, ίσα για να έχουν μια τυπική, τίγκα στο στερεότυπο βάση πάνω στην οποία θα μπορούσαν (;) να «χτίσουν» μια αρπακόλλα ταινία, το χιούμορ εδώ αποτελεί επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού απευθύνεται σ’ ένα περισσότερο ενήλικο κοινό, παρά σε παιδιά. Υπάρχουν, για παράδειγμα, πολλαπλές σκηνές με την πεθερά η οποία τραμπουκίζεται ανελέητα για τα κιλά και την τριχοφυΐα της (μπράβο παιδιά, πάρα πολύ αστείο), καθώς και άλλες αναφορές που αφήνουν ξεκάθαρα ενήλικα υπονοούμενα, όπως μια σκηνή με τον αρχηγό των εξωγήινων η οποία αφήνει να εννοηθεί πως… «αυτό που του πιάνουν, δεν είναι πλοκάμι»! Υπέροχο;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το «Κοντορίτο» είναι μία εμπειρία (#sarcasm) από μόνο του, αλλά δεν ξέρω σε τι κατάσταση πρέπει να βρίσκεσαι για να το δεις εσύ (τα παιδιά, ούτε για πλάκα). Ίσως λίγο αλκοόλ βοηθήσει στο ν’ αποδεχτείς και το interspecies του θέματος, αφού ο Κοντορίτο, παρά το γεγονός πως είναι ένας ανθρωπόμορφος κόνδορας με τέσσερα δάχτυλα και ράμφος, έχει καταφέρει να «πιάσει» γκόμενα την Κιμ Καρντάσιαν του χωριού. Ένα είναι σίγουρο: αυτό το animation θα σε κάνει ν’ αναρωτηθείς για πράγματα που ποτέ σου δεν θα ήθελες να έχεις φανταστεί.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;