FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ ’85 (2020)

(ÉTÉ 85)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανσουά Οζόν
  • ΚΑΣΤ: Φελίξ Λεφέμπβρ, Μπενζαμέν Βουαζάν, Φιλιπίν Βελζ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Μελβίλ Πουπό, Ιζαμπέλ Ναντί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE / TANWEER

Αγόρι συναντά αγόρι. Ερωτεύονται. Κορίτσι θα φλερτάρει με το ένα αγόρι. Και θα τους βρει κακό μεγάλο.

Ο υπερπαραγωγικός Φρανσουά Οζόν και όλα τα gay στερεότυπα της φιλμογραφίας του… ξαναχτυπούν με σεναριακές βάσεις κομμάτι ακραίες, κομμάτι αδικαιολόγητες και, εν τέλει, τραγελαφικά αφελείς, σ’ ένα ρομαντικό, νεανικό δράμα memorabilia ατμόσφαιρας, που ούτε καν το hype της πολύ αγαπημένης δεκαετίας του ’80 δεν χειρίζεται σωστά!

Στα μέσα της δεκαετίας αυτής, ο 16χρονος Αλέξ περνά το καλοκαίρι των διακοπών σε παραθαλάσσιο θέρετρο της Νορμανδίας, σώζεται από πνιγμό από τον 18χρονο Νταβίντ, γίνονται φίλοι και μια νύχτα, πίσω από μια κλειστή πόρτα, συμβαίνει το «κακό». Το ερωτευμένο ζευγάρι θα νιώσει τριγμούς και αμφισβήτηση της σχέσης του μετά από έξι εβδομάδες, όταν ο δεύτερος δείξει ενδιαφέρον και για μια χαριτωμένη Αγγλίδα τουρίστρια. Η σύγκρουση θα διανθίσει το έργο με ένα «θριλερικό» στοιχείο, καθώς η αφήγηση βασίζεται σε συνεχόμενα flashback,με τον Αλέξ να εξομολογείται πως το «Καλοκαίρι του ‘85» μιλά για έναν πεθαμένο. Ποιον εννοεί; Και με ποιον τρόπο απεβίωσε;

Η απόλυτη πλήξη της ιστορίας δεν περνά με 2-3 τραγουδάκια της περιόδου, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι κυριολεκτικά για γέλια, με την ψυχοσύνθεση των δύο αγοριών να παραμένει χαμένη σε μια ασάφεια προθέσεων και σεξουαλικής ταυτότητας, τη στιγμή που η μάνα του Νταβίντ γδύνει τον Αλέξ στη μπανιέρα του σπιτιού τους, σχολιάζει τα «προσόντα» του και δίνει προφανείς εντυπώσεις πως η όλη διαδικασία είναι… συχνό φαινόμενο με τ’ αγόρια που της συστήνει ο γιόκας της! Μία υποπλοκή ψυχαναλυτικής παρακολούθησης του Αλέξ κατόπιν κάποιου «εγκλήματος» το οποίο διέπραξε (εκτός οθόνης), απλά υπάρχει για να βγάλει διάρκεια μεγάλου μήκους η ταινία, οι ερμηνείες δεν ξεπερνούν το επίπεδο αρχικής ανάγνωσης ρόλων από το σενάριο, κατευθείαν μετά το casting και ακόμη και ο Οζόν δείχνει πως έχει βάλει την όποια «πρόκληση» (σήμα κατατεθέν) της δουλειάς του στον αυτόματο πιλότο (υπάρχει, όπως συνήθως, τουλάχιστον μία σεκάνς τρανσβεστισμού, με τραγελαφική δικαιολογία).

Εκεί που, πραγματικά, ο θεατής θα ξεπεράσει κάθε περιθώριο ανεκτικότητας, είναι η σκηνή που οπτικοποιεί τον τίτλο του βιβλίου του Έινταν Τσέιμπερς, στο οποίο βασίζεται το σενάριο του Οζόν. Πρόκειται για μία από τις πλέον camp στιγμές εκ του συνόλου της φιλμογραφίας του, που θα άξιζε να δει κανείς… για να πιστέψει ότι γυρίστηκε! Αλλά, ειλικρινά, γιατί να είναι κανείς τόσο αυτοκαταστροφικός στη ζωή του; Όπως μας δείχνει και ο Αλέξ σε κάποιο σημείο της ταινίας, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές μέθοδοι για να λύσει τα προβλήματά του ένας wannabe αυτόχειρας!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μία απεγνωσμένη απόπειρα του Φρανσουά Οζόν ν’ αντιγράψει το «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομά σου» (μονάχα στο κλίμα, ουσιαστικά), με ολέθρια αποτελέσματα γραφικότητας. Τίποτε παραπάνω. Χαμένος χρόνος, για κάθε είδος θεατή.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;